AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1 Skrevet 4. mai 2020 Far til barna har åpenbart søkt om endring av bidrag. Barnet er 12 år og han har aldri betalt bidrag frivillig. Jeg har fått bidragsforskudd før jeg søkte ordinært. Beløpet ble da endel høyere. Dette har vi hatt nå i 3-4 mnd ca før brevet om endring kom. Grunnlaget er at far er sykemeldt og har fått nedsatt inntekt samt at han angivelig leier en bolig med 10 tusen i husleie. Jeg er blitt fortalt om at denne husleiekontrakten er fiktiv, dette fordi han ikke ønsker å betale bidrag. Jeg sendte klage til NAV med anmodning om gjennomgang av leiekontrakten han la ved som dokumentasjon på endring. Noen som har vært borti sånt, og kanskje har noen tips til meg? Jeg går ikke med på at han skal få slippe unna sin del. Ikke ønsker han å hverken snakke med, eller ha samvær med barnet. Anonymkode: fe195...7ec 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #2 Skrevet 4. mai 2020 Hans utgifter er ikke relevant for bidrags størrelse, det samme med gjelden. Irrelevant. Nav skal uansett innhente inntektsopplysninger fra dere begge før de fatter noe vedtak. Du skal også ha fått brev om dette på forhånd. Sykemeldt eller ei, man får 100% lønn i 12 mnd før man evt går over på AAP. Det er når man går over på denne ytelsen at inntekten blir vesentlig og varig redusert, uten at man er selvforskyldt nedgangen. Anonymkode: 8a33d...c69 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #3 Skrevet 4. mai 2020 Hvis han har fått nedsatt inntekt pga sykemelding vil det si at han har en inntekt over 6g med mindre han ikke har krav på sykepenger og har en annen inntektskilde enn jobben sin. Utgifter har ingenting å si på bidraget, men uansett med en såpass høy inntekt er 10.000 i husleie virkelig overkommelig. Men her er det noe som virkelig skurrer. Anonymkode: 4786e...b2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå