AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1 Skrevet 4. mai 2020 Hei! Jeg har verdens hyggeligste svigerinne og vi to familiene er mye sammen. Deres to gutter er et par år enn våre, noe som medfører at hun ofte spør om jeg vil ha noen poser med klær nå og da. I utgangspunktet så er jeg veldig for å arve klær. Kjøper mye brukt på Finn, men jeg og min svigerinne har totalt, og da mener jeg totalt forskjellig smak på klær og stil. Barna har bare merkeklær. Jeg liker god kvalitet, men klarer bare ikke å kle opp guttene mine utelukket i polo-pique, røde Tommy Hilfigerbukser og Gantgensere. Barna deres må gjerne bruke det, jeg fikser det bare ikke. Problemet er at jeg synes det er veldig vanskelig å si nei til å ta imot disse klærne. Jeg vet ikke helt hvilken unnskyldning jeg skal bruke for at hun ikke bli såret. Føler det kan lage dårlig stemning å si at jeg ikke fikser sånne merkeklær... Noen forslag? Anonymkode: 06c2b...b3f 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #2 Skrevet 4. mai 2020 Du kan si «Tusentakk men jeg fikk akkurat en pose med klær på Finn så guttene mine har nok klær» eller «Jeg fikk akkurat en pose med klær av ei venninne» Anonymkode: 51b90...dc5 12
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #3 Skrevet 4. mai 2020 Så utakknemlig og overfladisk du er som bryr deg om merkeklær. Anonymkode: 6477f...bab 12
Gjest Deltapiken Skrevet 4. mai 2020 #4 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så utakknemlig og overfladisk du er som bryr deg om merkeklær. Anonymkode: 6477f...bab Tror hun mente at hun ikke bare liker merkeklær, mens svigerinnen eller hva det var som leverte disse klærne
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #5 Skrevet 4. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så utakknemlig og overfladisk du er som bryr deg om merkeklær. Anonymkode: 6477f...bab Det er jo det ts ikke gjør, hun liker jo ikke merkeklærne Anonymkode: 38183...c0f 7
Gjest ti10 Skrevet 4. mai 2020 #6 Skrevet 4. mai 2020 Du vil ikke utelukkende kle dem i merkeklær, sier du, men det må du vel ikke? Det er ikke sånn at du får arve alt ungene dine trenger? Ser ikke helt problemet her, det må jo gå an å kombinere merkeklærne med andre klær, hvis du synes det lyser "MERKEKLÆR" lang vei. Og hvis du har så mye imot merkeklær at bare et eneste plagg er et problem, må du jo også kunne si til svigerinnen din at du ikke vil ungene dine skal bruke sånt. Hun har uansett helt sikkert lagt merke til at klærne ikke brukes.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #7 Skrevet 4. mai 2020 Herregud. Bare kle barnet ditt opp i billig kina-ræl da. Vi bruke masse forskjellige, men ut av disse har polo og gant klær vært merkene som har overlevde for å gi videre etter 3 forskjellige barn har brukt. Hvorfor bryr du om merke? Så lenge klærne og i god forbehold kan du være takknemlig at svigerinne tenker på deg. Anonymkode: 82b14...d7c 10
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #8 Skrevet 4. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det ts ikke gjør, hun liker jo ikke merkeklærne Anonymkode: 38183...c0f Hun vil ikke kle barna i merkeklær, altså bryr hun seg mye. Anonymkode: a483f...d99 10
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #9 Skrevet 4. mai 2020 Du høres overfladisk ut TS - hvis du ikke brydde deg, hadde det ikke gjort noe for deg om de går i merkeklær OG billigere klær i kombinasjon. Merkeklær er god kvalitet, så det er egoistisk av deg å ikke unne barna å gå i dette bare fordi det ikke passer inn i din livsfilosofi. Anonymkode: 91b8b...26e 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #10 Skrevet 4. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun vil ikke kle barna i merkeklær, altså bryr hun seg mye. Anonymkode: a483f...d99 Er kanskje en grunn til det? Ikke alle som vil prakke på barna dyre merkeklær i en så ung alder. Ts vil nok ikke at barna skal ha slike verdier, og det forstår jeg godt! Anonymkode: e46ea...25b 3
Hotwife Skrevet 4. mai 2020 #11 Skrevet 4. mai 2020 Oi. Lenge siden jeg har lest noe så overfladisk. 7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #12 Skrevet 4. mai 2020 Det er jo bare å si at du har alt de trenger i de neste størrelsene og at du ikke vil ta i mot og ha så mye at det ikke blir brukt? Anonymkode: 0297b...32a
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #13 Skrevet 4. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det ts ikke gjør, hun liker jo ikke merkeklærne Anonymkode: 38183...c0f Det er jo bryr seg hun gjør, hun snobber nedover, merkene og utseende på klærne er feil. TS vil signalisere sin egen smak og stil og markere hvem hun er gjennom barnas klær, hun syns dette er viktig, så viktig at hun heller kjøper klær enn å bruke det hun får gratis. Anonymkode: fd80d...224 14
SoWhat? Skrevet 4. mai 2020 #14 Skrevet 4. mai 2020 Som en skriver over her, så er det bare å kombinere de dyre klærne med de billigere du kjøper. Alt barne har på seg trenger ikke å være merkeklær! Mange problemer folk har altså.... tenk å få poser med klær og ikke vite hvordan takke nei. Jaja, vi lever i Norge. 7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #15 Skrevet 4. mai 2020 Du kan jo også si at du har en venninne som trenger klær og at du skal gi de videre dit. Det er jo hyggelig gjort av din svigerinne, men jeg skjønner at du ikke ønsker å bruke merkeklær på små barn. Anonymkode: 73060...624 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #16 Skrevet 4. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har verdens hyggeligste svigerinne og vi to familiene er mye sammen. Deres to gutter er et par år enn våre, noe som medfører at hun ofte spør om jeg vil ha noen poser med klær nå og da. I utgangspunktet så er jeg veldig for å arve klær. Kjøper mye brukt på Finn, men jeg og min svigerinne har totalt, og da mener jeg totalt forskjellig smak på klær og stil. Barna har bare merkeklær. Jeg liker god kvalitet, men klarer bare ikke å kle opp guttene mine utelukket i polo-pique, røde Tommy Hilfigerbukser og Gantgensere. Barna deres må gjerne bruke det, jeg fikser det bare ikke. Problemet er at jeg synes det er veldig vanskelig å si nei til å ta imot disse klærne. Jeg vet ikke helt hvilken unnskyldning jeg skal bruke for at hun ikke bli såret. Føler det kan lage dårlig stemning å si at jeg ikke fikser sånne merkeklær... Noen forslag? Anonymkode: 06c2b...b3f Hvorfor ikke? Anonymkode: f1597...fa0 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #17 Skrevet 4. mai 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo også si at du har en venninne som trenger klær og at du skal gi de videre dit. Det er jo hyggelig gjort av din svigerinne, men jeg skjønner at du ikke ønsker å bruke merkeklær på små barn. Anonymkode: 73060...624 Herregud, små unger bryr seg da ikke om hva slags merke klærne har... (barna kan godt arve liksom, men da må klærne komme fra billige butikkkjeder som f.eks HM? Sett deg gjerne inn i hvordan produksjonen foregår blant de store billig-kjedene...) 🙄😏 Anonymkode: 929f0...cc9 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #18 Skrevet 4. mai 2020 Synes du skal være ærlig, så kan hun heller få muligheten til å selge klærne videre. Jeg har egentlig lyst til å selge klærne etter mine barn, men kjenner på et press på å arve bort klærne til tantebarn.. Jeg håper virkelig at de er takknemlige og at det blir brukt. Hvis ikke hadde jeg satt pris på at de var ærlige, slik at jeg kunne solgt det istedet Anonymkode: 2f5ce...d11 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #19 Skrevet 4. mai 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, små unger bryr seg da ikke om hva slags merke klærne har... (barna kan godt arve liksom, men da må klærne komme fra billige butikkkjeder som f.eks HM? Sett deg gjerne inn i hvordan produksjonen foregår blant de store billig-kjedene...) 🙄😏 Anonymkode: 929f0...cc9 De fleste foreldre kler barna etter hva de selv har for smak i klær til dem, om det så er merkeklær, masse farger, nøytrale farger, hva nå enn det er. Jeg er heller ikke glad i klær med svære merkelogoer eller krager og blonder, så det bruker ikke mine. Hadde det vært skikkelig dårlig stelt, så hadde jeg selvfølgelig kledd dem i hva det skulle være for at de skulle ha klær på kroppen. TS, neste gang så kan du si at du gjerne ser på klærne og så plukker du til deg det du vil bruke. Ellers kan du ta i mot og eventuelt gi det videre. Her har vi også fått mye fint brukt tøy, men praksis her er at vi ser gjennom og tar med oss det vi vil ha. Mye bedre enn å sitte igjen med tøy du egentlig ikke ville valgt selv. Det er lov å ha forskjellig smak. Anonymkode: d6ede...2ce 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #20 Skrevet 4. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er kanskje en grunn til det? Ikke alle som vil prakke på barna dyre merkeklær i en så ung alder. Ts vil nok ikke at barna skal ha slike verdier, og det forstår jeg godt! Anonymkode: e46ea...25b Dette. Anonymkode: 86e24...e2c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå