Gå til innhold

Meglerne som lyver om boligtype og antall soverom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Irriterer meg grønn over at meglerne rett og slett lyver i boligannonsene for å lokke flere folk til visning. 

Har kommet over to slike tilfeller ganske nylig.

Den første boligen er klassifisert som rekkehus i annonse, men kommer man på visning så er det faktisk en nabo som bor under! Så det er egentlig en leilighet. 

Den andre er annonsert med to soverom. Men ser man på tegninger er det kun ett soverom, med MULIGHET for soverom nr. to. Altså man kan ikke si at det er to soverom når det faktisk per dags dato ikke er tilfelle.

Er det lov å lyve slik i annonser for å lokke folk til visning? 

Anonymkode: c7ca8...897

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I slike situasjoner når du er der, er det bare å dra ned buksa og drite midt på gulvet.

Anonymkode: 1ffad...b0f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det ikke stod rekkehusleilighet? 

Anonymkode: 341f8...d60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med ts her. Jeg leser mye prospekter og går på visning og jaggu meg må man ha tunga rett i munnen og finne ut alt selv. 

Megler jobber for selger og seg selv, og skriver mye kun for å lokke folk til visning og legge inn bud. 

Anonymkode: e8697...ed9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I slike situasjoner når du er der, er det bare å dra ned buksa og drite midt på gulvet.

Anonymkode: 1ffad...b0f

Hahahaha!!! Jeg klarer ikke😂 Dette var dagens❤️

Anonymkode: 90a54...409

AnonymBruker
Skrevet

Meglere er noen kjeltringer

Anonymkode: 94c0e...141

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig, mye grums. Og mye rom som ikke er godkjent for varig opphold som annonseres som soverom eller stuer. 

Anonymkode: 3900c...9e0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett lignende selv. Jeg og moren min bodde i en leilighet med to soverom da jeg var tenåring. I fjor så jeg denne leiligheten lå ute for salg, og da kalte det en fireroms. At du har plassert en seng på stua og en sofa på kjøkkenet betyr ikke at kjøkkenet er en stue og stua et soverom...

Anonymkode: 2a9b8...95f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, mye grums. Og mye rom som ikke er godkjent for varig opphold som annonseres som soverom eller stuer. 

Reglene her er endret litt da. De pleier å skrive "brukes i dag som soverom," og det er jo lov. 

• Liker 1
Skrevet

Meglere flest er selgere, og selgere flest tenker profitt, og penger i egen lomme. Menneskers griskhet er det som styrer og dominerer verden, og det kommer dessverre aldri til å forandre seg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

beste er sjøutsikt, når du faktisk bare kan se 1 mm med sjø

Anonymkode: 203e3...8ec

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Reglene her er endret litt da. De pleier å skrive "brukes i dag som soverom," og det er jo lov. 

Det er helt greit, men det er mange som annonserer som f.eks 5 roms, har det tegnet inn på planløsning, bilder av de som soverom, osv, selv om kanskje to av romma ikke er godkjent, og det står kanskje i en bisetning langt inni salgsoppgaven. 

Ser også mange som annonserer med at det er to soverom,  når det egentlig er bare ett, som kan med en god del jobb og søknader endres til to. 

Skrevet

Kan ikke rekkehus bestå av flere boliger i høyden? Jeg trodde jeg vokste opp i rekkehus, men det var en leilighet under oss. Var bygget i en skråning, så det var utgang mot en hageflekk for begge boenhetene. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Husk at det finnes ufattelig mange dårlige eiendomsmeglere. Jeg tror faktisk de gjør så godt de kan.

Mange ser på det å være Eiendomsmegler som noe lukrativt og fint. Sannheten er at det er et studium alle kan kjøpe seg inn på, og dette bærer Meglerstanden preg av. Man hører om de som gjør det bra. Dette er et fåtall. Veldig mange meglere tjener moderat og dårlig. I tillegg usikker inntekt og mye jobb på kveld og helger.

Endret av Brunello
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt greit, men det er mange som annonserer som f.eks 5 roms, har det tegnet inn på planløsning, bilder av de som soverom, osv, selv om kanskje to av romma ikke er godkjent, og det står kanskje i en bisetning langt inni salgsoppgaven. 

Ser også mange som annonserer med at det er to soverom,  når det egentlig er bare ett, som kan med en god del jobb og søknader endres til to. 

fullt lovlig, man må selvsagt finlese salgsoppgaven. De færreste har problemer med dette når de selger boligen sin, men merkelig nok så steiler de når de skal kjøpe. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, tangent said:

Kan ikke rekkehus bestå av flere boliger i høyden? Jeg trodde jeg vokste opp i rekkehus, men det var en leilighet under oss. Var bygget i en skråning, så det var utgang mot en hageflekk for begge boenhetene. 

Den har ikke noe tilgang til hageflekk. Den som bor under disponerer plen. Og det er en bolig til salgs i samme sameie som er klassifisert som leilighet. De er helt identiske, så her er det bare megler som forsøker å lokke flere folk til visning.

TS

Anonymkode: c7ca8...897

Skrevet

Et av nabohusene her reklamerte med «Fjordutsikt» fra Balkongen. 
Det er veeeeldig langt fra sjøen, men vi kan se litt av et vann som ligger i nærheten. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg irriterer meg over de som kaller «rekkehus» for «enebolig». 
Alle annonser med bruken av «familiebolig» unngår jeg tvert, da vet jeg det i alle fall ikke er en enebolig.

Synes det er utrolige mange meglere som beskriver stygge eller middels pene bad og kjøkken som «lekre» eller «moderne», selv om de er over ti år gamle.

Anonymkode: c863f...627

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da kjæresten skulle selge og megleren ville skrive balkong på en brannbalkong ble kjæresten så sur at han byttet megler. For å komme ut til brannbalkongen må du klatre ut vinduet på soverommet og stå inntil husveggen. Megler ville plassere en liten stol klint inntil veggen. Faen til svindel. 

Anonymkode: e285b...968

• Liker 3
Skrevet

Ja, utrolig mye rart. Nylig så jeg en annonse hvor et rom uten vindu var innredet og presentert som soverom. Også på plantegningen. Hva faen, tenkte jeg. Soverom uten vindu. Det er en bod med seng som av en eller annen grunn selges som soverom.

For å ikke snakke om alle kjellere med supersmå vinduer som selges som stuer og soverom. Seriøst. Det kan ikke være lovlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...