AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1 Skrevet 4. mai 2020 Hei. Jeg er veldig glad i det lille badet mitt, men hver gang jeg dusjer blir hele rommet vått. Har dere noen forslag, som ikke innebærer å rive ned dusjveggene? Anonymkode: ac509...f79
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #2 Skrevet 4. mai 2020 Du kan kjøpe en list beregnet for baderom og dusj, tror de kalles for selvheftende og dusjlist. De har det på jernvarehandel. Det er nok for dårlig fall inne i selve dusjsonen. Anonymkode: d9bb5...975
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #3 Skrevet 4. mai 2020 For et fint bad! Hva heter flisene( eller hva det er) på veggene? Det var kjempestilig! Anonymkode: 51b15...558 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #4 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan kjøpe en list beregnet for baderom og dusj, tror de kalles for selvheftende og dusjlist. De har det på jernvarehandel. Det er nok for dårlig fall inne i selve dusjsonen. Anonymkode: d9bb5...975 Godt innspill. Men har i hovedsak problem med at alt vannet sprutes utover ved f.eks. innsjamponering. Altså ikke bare at gulvet blir vått pga. svak helling i gulvet. Det hadde blitt stoppet dersom jeg hadde en form for gardin e.l. i åpningen der.. Anonymkode: ac509...f79
visp Skrevet 4. mai 2020 #5 Skrevet 4. mai 2020 Det går jo helt sikkert an å få opp et dusjforheng som kan henge på en spennstang. Jeg har sett vinklede spennstenger.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #6 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For et fint bad! Hva heter flisene( eller hva det er) på veggene? Det var kjempestilig! Anonymkode: 51b15...558 Tusen takk, så hyggelig! Dessverre ikke jeg som pusset opp badet, så vet ikke eksakt navn. I prospektet står det kun "bruddskifer" Anonymkode: ac509...f79
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #7 Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, visp skrev: Det går jo helt sikkert an å få opp et dusjforheng som kan henge på en spennstang. Jeg har sett vinklede spennstenger. Aha. Takk for tips. Vil det måtte være synlig, eller er det mulig å integrere uten å "ødelegge" interiøret? Anonymkode: ac509...f79
Ullvott Skrevet 4. mai 2020 #8 Skrevet 4. mai 2020 (endret) Hold i dusjhodet og spyl kroppen og håret så du blir "gjennomvåt". Skru av vannet når du såper deg inn med sjampo og såpe. Hold i dusjhodet når du spyler deg ren. Spyl minst mulig ut mot rommet. Det er kanskje mulig det finnes smale nok dusjdører som kan slås inn i dusjnisjen, uten at jeg kan love det. Da bør du ta mål og oppsøke fagfolk. Endret 4. mai 2020 av Ullvott 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #9 Skrevet 4. mai 2020 Vil tro at det vil være både mulig med et forheng eller en litt dyrere elegant løsning, som en glassdør. Ville hørt med noen fagfolk hva de tenker angående det Anonymkode: 7ac94...9d2 1
visp Skrevet 4. mai 2020 #10 Skrevet 4. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aha. Takk for tips. Vil det måtte være synlig, eller er det mulig å integrere uten å "ødelegge" interiøret? Anonymkode: ac509...f79 Spennstanga vil jo være litt synlig øverst der. Du får jo se hva du finner. Om du velger et fint dusjforheng så vil jo det være lite skrikende når det er trukket inn til den ene siden. Jeg vet jo ikke om det er mulig at stanga kan stå i spenn mellom ytterkantene på dusjveggene (i glass) eller om du må la den gå fra vegg til vegg. Jeg slang bare ut av meg det første jeg tenkte på da- du må jo se om det er en løsning som kan være aktuelt:)
Atomlynet Skrevet 4. mai 2020 #11 Skrevet 4. mai 2020 Har du prøvd å ikke spyle vann utover hele badet når du dusjer?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #12 Skrevet 4. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk, så hyggelig! Dessverre ikke jeg som pusset opp badet, så vet ikke eksakt navn. I prospektet står det kun "bruddskifer" Anonymkode: ac509...f79 Ok, takk😊Jeg bare lagrer bildet ditt også, for sånn vil jeg ha en gang😍 Anonymkode: 51b15...558
newman01 Skrevet 4. mai 2020 #13 Skrevet 4. mai 2020 Lavere trykk på vannet kan hjelpe meget godt. Har en i familien som bruker så høyt trykk når han dusjer at det blir vått i taket når han er på besøk... Ingen andre klarer det samme.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #14 Skrevet 4. mai 2020 Om du henger dusjforheng-oppheng på innsiden av glassbyggesteinene, eller en vaier med forheng. Med dusjforhengstangen på innsiden kan forhenget henge inni dusjen når den ikke er i bruk. Men ville gått for glassdør om det finnes noe å feste den i. Anonymkode: f3874...8f9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #15 Skrevet 4. mai 2020 Skifte armatur og dusjhode til en brusebad som står loddrett over hodet ditt? men hvis det er dårlig fall i gulvet vil det nok ikke hjelpe nok. Anonymkode: 157cd...0ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå