Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, skal snart opp i muntlig/praktisk eksamen i naturfag. Noen som har gjort dette? Hvilke oppgave fikk dere og hvordan gikk det?

Anonymkode: 92954...688

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk elektrolyse av natriumklorid og fordøyelsessystemet og ernæring. Gikk fint.

Anonymkode: 98a0d...ac8

AnonymBruker
Skrevet

Forberedt del: Næringstoffer
Praktisk forsøk: Påvisning av stivelse
Sensorspm: Radioaktivitet og isotoper

Fikk sekser, så kunne ikke gått bedre. Lykke til! 

Anonymkode: 292c0...76d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk oppgave: menneske i fokus og alle kompetansemålene i alle tema som relaterte til dette + forskerspiren. Jeg snakket kom næringstoffer, fordøyelse, bioteknologi: DNA, proteinsyntesen, arv og miljø, også hvordan stråling påvirker menneskene. Utrolig mye! Forsøk var påvisning av næringstoffer

Anonymkode: ab065...921

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har svart her.. er det Vg1, Vg2 eller påbygg?

Anonymkode: 823c2...249

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har svart her.. er det Vg1, Vg2 eller påbygg?

Anonymkode: 823c2...249

VG1

Anonymkode: 05872...1b6

AnonymBruker
Skrevet

Du får ca 1/3 av pensum på eksamen. Noe til forberedt del, og noe til uforberedt etterpå. Samt noe praktisk som som oftest er relatert til enten forberedt del, eller uforberedt del. 

At noen andre fikk proteinsyntesen og elektrolyse, har således ikke noe å si for hva du kommer til å få. 

Du bør se på kompetansemålene, og jobbe målrettet med dem. Og ikke minst snakke mye naturfag, for deg selv eller til evt familie som orker å høre på. 

Da jeg tok fag som privatist snakket jeg fag med meg selv i bilen hele tiden. Det hjalp meg veldig.

Nå er jeg i andre enden av privatistordningen, og ser at alt for få har snakket faget før, noe som ødelegger for dem. For det er ikke alt som er fornuftig i hodet er like fornuftig når det kommer ut.

Anonymkode: e370d...571

Gjest Fjeud
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ca 1/3 av pensum på eksamen. Noe til forberedt del, og noe til uforberedt etterpå. Samt noe praktisk som som oftest er relatert til enten forberedt del, eller uforberedt del. 

At noen andre fikk proteinsyntesen og elektrolyse, har således ikke noe å si for hva du kommer til å få. 

Du bør se på kompetansemålene, og jobbe målrettet med dem. Og ikke minst snakke mye naturfag, for deg selv eller til evt familie som orker å høre på. 

Da jeg tok fag som privatist snakket jeg fag med meg selv i bilen hele tiden. Det hjalp meg veldig.

Nå er jeg i andre enden av privatistordningen, og ser at alt for få har snakket faget før, noe som ødelegger for dem. For det er ikke alt som er fornuftig i hodet er like fornuftig når det kommer ut.

Anonymkode: e370d...571

Vel, jeg jobbet utelukkende etter boka og øvde ingenting på å snakke, lagde bare flashcards av oppgavene og jeg fikk 6. 
Så tror riktig fremgangsmåte vil variere fra individ til individ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...