AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1 Skrevet 4. mai 2020 Hei, skal snart opp i muntlig/praktisk eksamen i naturfag. Noen som har gjort dette? Hvilke oppgave fikk dere og hvordan gikk det? Anonymkode: 92954...688
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #2 Skrevet 4. mai 2020 Jeg fikk elektrolyse av natriumklorid og fordøyelsessystemet og ernæring. Gikk fint. Anonymkode: 98a0d...ac8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #3 Skrevet 4. mai 2020 Forberedt del: Næringstoffer Praktisk forsøk: Påvisning av stivelse Sensorspm: Radioaktivitet og isotoper Fikk sekser, så kunne ikke gått bedre. Lykke til! Anonymkode: 292c0...76d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #4 Skrevet 4. mai 2020 Jeg fikk oppgave: menneske i fokus og alle kompetansemålene i alle tema som relaterte til dette + forskerspiren. Jeg snakket kom næringstoffer, fordøyelse, bioteknologi: DNA, proteinsyntesen, arv og miljø, også hvordan stråling påvirker menneskene. Utrolig mye! Forsøk var påvisning av næringstoffer Anonymkode: ab065...921
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #5 Skrevet 4. mai 2020 Dere som har svart her.. er det Vg1, Vg2 eller påbygg? Anonymkode: 823c2...249
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #6 Skrevet 4. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere som har svart her.. er det Vg1, Vg2 eller påbygg? Anonymkode: 823c2...249 VG1 Anonymkode: 05872...1b6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #7 Skrevet 5. mai 2020 Du får ca 1/3 av pensum på eksamen. Noe til forberedt del, og noe til uforberedt etterpå. Samt noe praktisk som som oftest er relatert til enten forberedt del, eller uforberedt del. At noen andre fikk proteinsyntesen og elektrolyse, har således ikke noe å si for hva du kommer til å få. Du bør se på kompetansemålene, og jobbe målrettet med dem. Og ikke minst snakke mye naturfag, for deg selv eller til evt familie som orker å høre på. Da jeg tok fag som privatist snakket jeg fag med meg selv i bilen hele tiden. Det hjalp meg veldig. Nå er jeg i andre enden av privatistordningen, og ser at alt for få har snakket faget før, noe som ødelegger for dem. For det er ikke alt som er fornuftig i hodet er like fornuftig når det kommer ut. Anonymkode: e370d...571
Gjest Fjeud Skrevet 5. mai 2020 #8 Skrevet 5. mai 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får ca 1/3 av pensum på eksamen. Noe til forberedt del, og noe til uforberedt etterpå. Samt noe praktisk som som oftest er relatert til enten forberedt del, eller uforberedt del. At noen andre fikk proteinsyntesen og elektrolyse, har således ikke noe å si for hva du kommer til å få. Du bør se på kompetansemålene, og jobbe målrettet med dem. Og ikke minst snakke mye naturfag, for deg selv eller til evt familie som orker å høre på. Da jeg tok fag som privatist snakket jeg fag med meg selv i bilen hele tiden. Det hjalp meg veldig. Nå er jeg i andre enden av privatistordningen, og ser at alt for få har snakket faget før, noe som ødelegger for dem. For det er ikke alt som er fornuftig i hodet er like fornuftig når det kommer ut. Anonymkode: e370d...571 Vel, jeg jobbet utelukkende etter boka og øvde ingenting på å snakke, lagde bare flashcards av oppgavene og jeg fikk 6. Så tror riktig fremgangsmåte vil variere fra individ til individ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå