Gå til innhold

Hvordan flytte?! Uten førerkort.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Skal flytte hjem til Oslo fra Trondheim. Tenkte jeg fikk alt i en koffert, men neida... Så ser ikke for meg å klare å bære alt til/på/fra toget. Er det noen med noen råd med hvordan jeg kan få med tingene mine? (Har 1 koffert, 1 ikeapose, 1 skibag). Blir litt vanskeligere å forflytte alt med fysisk kraft siden rullinga på kofferten ikke fungerer lenger.. Har allerede kvittet meg med noen ting. Kunne jo feks leid en bil, men har ikke lappen enda..

Anonymkode: f8b96...491

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Taxi til togstasjonen?

Anonymkode: 4b8ca...bd8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det vil koste litt, men du kan jo evt sende ting i Norgespakker? 

Anonymkode: aa5ae...5bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger bare hjelp til å frakte til og fra toget, så da er nok taxi best. Hvis rullinga på kofferten ikke funker lenger, så får du kjøpe en ny koffert. Jeg har flyttet landegrenser med to kofferter, bag og gitar flere ganger. Dette klarer du!

Anonymkode: aced8...2cd

• Liker 5
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Skal flytte hjem til Oslo fra Trondheim. Tenkte jeg fikk alt i en koffert, men neida... Så ser ikke for meg å klare å bære alt til/på/fra toget. Er det noen med noen råd med hvordan jeg kan få med tingene mine? (Har 1 koffert, 1 ikeapose, 1 skibag). Blir litt vanskeligere å forflytte alt med fysisk kraft siden rullinga på kofferten ikke fungerer lenger.. Har allerede kvittet meg med noen ting. Kunne jo feks leid en bil, men har ikke lappen enda..

Er det ski oppi skibagen kan du jo tjore de fast under kofferten- siden rullinga ikke fungerer😄

AnonymBruker
Skrevet

Taxi.

Bær ut tingene en av gangen.

På stasjonen finner du bagasjetraller til utlån ved inngangen, der taxi stopper. Ved ankomst på perrongen.

Du er ikke den første i verden som reiser med litt uhåndterlig bagasje 😉 

Evt kjøp en enkel, sammenleggbar sekketralle, om du vil ha mer kontroll/mindre styr. Men har selv aldri hatt behov for dette.

Anonymkode: b6d86...c7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke den første i verden som reiser med litt uhåndterlig bagasje 😉 

Hehe, var fullt klar over dette, kom bare ikke på noen god løsning.

Takk for alle råd folkens!

AnonymBruker
Skrevet

Har også en sykkel forresten, men jeg kan jo bare sykle til togstasjonen mens taxien kjører bort tingene mine.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger bare hjelp til å frakte til og fra toget, så da er nok taxi best. Hvis rullinga på kofferten ikke funker lenger, så får du kjøpe en ny koffert. Jeg har flyttet landegrenser med to kofferter, bag og gitar flere ganger. Dette klarer du!

Imponerende!

Anonymkode: 23240...ecd

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Imponerende!

Anonymkode: 23240...ecd

Ikke så veldig, men synes TS krisemaksimerer for et svært lite problem. Hun/han må bare møte opp i god tid for å få plass til alle tingene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn som TS, hadde blitt fryktelig stressa av så mange kolli! Men det er bare tull, for det går jo helt fint :) Mange gode tips her!

Anonymkode: 9c530...57f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så veldig, men synes TS krisemaksimerer for et svært lite problem. Hun/han må bare møte opp i god tid for å få plass til alle tingene. 

Krisemaksimering er dessverre en stor del av hverdagen/personligheten min 😅

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye er det snakk om? Jeg har benyttet meg av flyttetjenester, hvor en lastebil plukker opp flyttelasset og man avtaler levering i byen man flytter ting.

Ellers har jeg flyttet med to trillekofferter, en stor sekk og 2 små sekker på toget. Tok taxi ned til stasjonen og slepte det med meg. 

Anonymkode: 55822...5b7

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye er det snakk om? Jeg har benyttet meg av flyttetjenester, hvor en lastebil plukker opp flyttelasset og man avtaler levering i byen man flytter ting.

Ellers har jeg flyttet med to trillekofferter, en stor sekk og 2 små sekker på toget. Tok taxi ned til stasjonen og slepte det med meg. 

Anonymkode: 55822...5b7

Har ikke fått pakket ned alt enda, men blir nok en stor koffert, 2 ikeaposer, 1 skibag og 1 sykkel. Så ikke allverdens. Tror muligens det blir taxi ja, i følge kalkulator blir det ca 140kr (bor veldig nærme togstasjonen). 

Tenkte først på norgespakker, men det blir jo mye dyrere enn dette. Var også litt usikker på hvor mye som er 'greit' å ha med på toget, men får bare prøve..

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp ny stor koffert på europris eller Jysk-billig!Eller på finn.no

Anonymkode: 167f0...604

• Liker 2
Gjest Saph
Skrevet (endret)

Hadde tatt buss. Mye enklere enn tog med mange ting. Da trenger du bare å få tingene til bussholdeplassen og så stapper sjåføren alt inn og hjelper deg med å få det ut igjen.

Ville byttet ut ikeabaggen med en tursekk ihvertfall. 

Endret av Saph
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Saph skrev:

Ville byttet ut ikeabaggen med en tursekk ihvertfall. 

Har allerede flyttet ned noen ting til der jeg bor, deriblant en tursekk. Så pakker i det jeg har. Det jeg har er klær (tar visst mer plass enn jeg hadde trodd..) bøker, sovepose, liggeunderlag, dyne.

Men godt poeng det med bussen! Tenkte ikke på det.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan også bruke oppbevaringsboksene på togstasjonen hvis du vil ta noe ned før du til slutt tar sykkelen. 

Anonymkode: ab88b...5b7

Skrevet

Fraktekrigen på facebook 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...