Gå til innhold

Eks blander barnet inn i konflikt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
jeg og eksen har et anstrengt forhold. 

kort fortalt så nekter han å svare på meldinger innimellom, stiller ikke opp om det er noe med barnet, han nekter å møte meg ved levering, nekter familievernskontoret For å jobbe med samarbeid, og nekter å ta Tlf om jeg skulle ringe (da handler det selvsagt kun om barnet). Ja generelt alt slår han seg vrang på uansett hvor mye jeg tilrettelegger og holder ting nøytralt. Det er generelt vanskelig med beskjeder og videre info  

sinnet hans bunner i at jeg varslet om vold når vi var sammen. Dette er snart 5år siden. Så det er en god stund siden. 

barnet kjenner ikke til hva som skjedde, hun skal jo overhode ikke Blandes inn i dette.

Men far velger nå å fortelle barnet at han ikke vil snakke med meg på Tlf fordi vi er uvenner. Og forteller at voksne ikke er enige og da blir ting som de er med oss. I følge barnet pleier far å si «nå kommer mammaen din til å bli sint, haha» hvis han gjør et eller annet. Ting som jeg overhode ikke har eller hadde reagert på. Altså helt unødvendig. 

Han og kjæresten forteller også barnet at jeg lyver når jeg forteller dem av barnet har atopisk eksem og det må bekjempes med enkelte kremer. Det er altså ting som er helt høl i hue... 

hva gjør jeg med dette? Jeg har sagt ifra til han om at dette ikke er greit på en flekk, og de får heller ta ting opp direkte med meg, barnet skal ikke blandes inn på den måten. Men det er NULL respons å få og de fortsetter som før. Hjelp! 
familievernskontoret har dessverre ikke noe annet å komme med enn møter, noe han nekter.. og hvis han skal med så har han truet meg med advokat?! 

Anonymkode: 39c12...e10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 
jeg og eksen har et anstrengt forhold. 

kort fortalt så nekter han å svare på meldinger innimellom, stiller ikke opp om det er noe med barnet, han nekter å møte meg ved levering, nekter familievernskontoret For å jobbe med samarbeid, og nekter å ta Tlf om jeg skulle ringe (da handler det selvsagt kun om barnet). Ja generelt alt slår han seg vrang på uansett hvor mye jeg tilrettelegger og holder ting nøytralt. Det er generelt vanskelig med beskjeder og videre info  

sinnet hans bunner i at jeg varslet om vold når vi var sammen. Dette er snart 5år siden. Så det er en god stund siden. 

barnet kjenner ikke til hva som skjedde, hun skal jo overhode ikke Blandes inn i dette.

Men far velger nå å fortelle barnet at han ikke vil snakke med meg på Tlf fordi vi er uvenner. Og forteller at voksne ikke er enige og da blir ting som de er med oss. I følge barnet pleier far å si «nå kommer mammaen din til å bli sint, haha» hvis han gjør et eller annet. Ting som jeg overhode ikke har eller hadde reagert på. Altså helt unødvendig. 

Han og kjæresten forteller også barnet at jeg lyver når jeg forteller dem av barnet har atopisk eksem og det må bekjempes med enkelte kremer. Det er altså ting som er helt høl i hue... 

hva gjør jeg med dette? Jeg har sagt ifra til han om at dette ikke er greit på en flekk, og de får heller ta ting opp direkte med meg, barnet skal ikke blandes inn på den måten. Men det er NULL respons å få og de fortsetter som før. Hjelp! 
familievernskontoret har dessverre ikke noe annet å komme med enn møter, noe han nekter.. og hvis han skal med så har han truet meg med advokat?! 

Sliter med akkurat det samme dessverre.. det er drit tøft. 
Sender deg en god klem og håper det løser seg. Men hadde villet snakket med helsestasjon eller noe om dette. Kan gå utover barnet. 

Hilsen mor midt i barnefordelings konflikt

Anonymkode: 4db64...522

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sliter med akkurat det samme dessverre.. det er drit tøft. 
Sender deg en god klem og håper det løser seg. Men hadde villet snakket med helsestasjon eller noe om dette. Kan gå utover barnet. 

Hilsen mor midt i barnefordelings konflikt

Anonymkode: 4db64...522

Trist situasjon, men «godt» man ikke er alene om det. 
jeg føler det er håpløst, helsestasjon har hatt en dialog med barnevernet. Da vi sammen var inne på om kanskje bv kan hjelpe far med å forstå at dette ikke fungerer. De tok noen samtaler med han Og anbefalte COS kurs (noe jeg, familievernskontoret og helsestasjon også anbefalte han). Men han er ikke interessert. 

det går jo utover barnet vårt, for i går gråt hun og lurte på hvorfor pappa var slem mot meg. Pga diverse ting hans hadde sagt. 
Da måtte jeg ta en prat med henne om at pappaen ikke er slem og han elsker henne veldig høyt. Og sa at jeg ble ikke lei meg pga de tingene hun gråt for. Men jeg måtte snu meg unna mange spørsmål.. da for å ikke sette pappaen i dårlig lys. 
Men da følte hun seg bedre.

Men jeg kan ikke vri og vende på alle samtaler i en evighet. Da vil det til slutt gå over til at jeg lyver om ting på fars vegne, det er ikke greit. 

nei dette er vanskelig.. stakkars små..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...