AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #21 Skrevet 4. mai 2020 Sykehusinnleggelser henger 10-14 dager etter smitte, så hvis det stemmer skal det bli synlig på statistikken over innlagte omtrent nå. Jeg ser det har økt med en i dag, men trenden er fortsatt så tydelig nedover at jeg tror det er tilfeldigheter. Jeg tror forskere (både hos FHI og andre) noen ganger blir så opphengt i modellene sine at de ser mer på dem enn på hva som skjer i virkeligheten. Da smitten økte trodde FHI hele tiden at den skulle øke mye mindre enn den gjorde. Anonymkode: adc86...ca2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #22 Skrevet 4. mai 2020 Men sykehusinnleggelser har hatt en nedadgående trend siden påske, som nå er ca 3 uker siden. Dette betyr da enten at FHI ikke er så langt unna sannheten som det disse forskerne mener, eller så har smitten blitt mindre alvorlig (R har steget over 1, men det har likevel ført til færre innleggelser, noe som da kan bety en mutasjon mot en mildere variant.) Anonymkode: 481c7...d0b 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #23 Skrevet 4. mai 2020 Jeg har lyst til å se en 0.7 person Anonymkode: 3f672...45f
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #24 Skrevet 4. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sykehusinnleggelser henger 10-14 dager etter smitte, så hvis det stemmer skal det bli synlig på statistikken over innlagte omtrent nå. Jeg ser det har økt med en i dag, men trenden er fortsatt så tydelig nedover at jeg tror det er tilfeldigheter. Jeg tror forskere (både hos FHI og andre) noen ganger blir så opphengt i modellene sine at de ser mer på dem enn på hva som skjer i virkeligheten. Da smitten økte trodde FHI hele tiden at den skulle øke mye mindre enn den gjorde. Anonymkode: adc86...ca2 Antall innleggelser galopperer nå oppover igjen. Det er ingen grunn til å anta at R < 1. Opphevelsen av tiltak var gjort alt for tidlig. Anonymkode: f7405...704
Gjest Albbas Skrevet 4. mai 2020 #25 Skrevet 4. mai 2020 Forskerne sier IKKE at R sikkert er over 1. De sier at den ned 95% sannsynlighet er mellom 0.6 og 1.1. Så den kan fullt mulig være under 1.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #26 Skrevet 4. mai 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Antall innleggelser galopperer nå oppover igjen. Det er ingen grunn til å anta at R < 1. Opphevelsen av tiltak var gjort alt for tidlig. Anonymkode: f7405...704 Antallet har økt med 4 de to foregående mandagene også selv om det har gått ned alle de andre dagene, så det skyldes mest sannsynlig måten de registreres på. Anonymkode: adc86...ca2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #27 Skrevet 4. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Antallet har økt med 4 de to foregående mandagene også selv om det har gått ned alle de andre dagene, så det skyldes mest sannsynlig måten de registreres på. Anonymkode: adc86...ca2 Det er ikke så lett å vite om antallet øker, fordi feks på VG oppgis jo bare antall nåværende innlagte. Mange skrives ut (eller dør også), så at tallet synker betyr ikke nødvendigvis at ingen har blitt lagt inn, bare at flere skrives ut. Det er jo forsåvidt bra da. men hvis man leser rapportene fra fhi så kan man de at totalt antall som har vært innlagt har økt med 18 siden før helgen. Dvs 18 nye har blitt lagt inn på 4 dager. Anonymkode: 97ce4...dcd
Anbefalte innlegg