Gjest Suzanne Skrevet 4. mai 2020 #1 Skrevet 4. mai 2020 Min mor har langt fremtreden Parkinson og bor alene i enebolig. Pga Corona har hun ikke fått den vanlige behandlingen og treningen hun trenger. Hun ble stadig dårligere. Tilslutt tok hjemmesykepleien over medisineringen hennes. Da gikk alt skeis. Det viste seg at de hadde gitt henne dobbelt dose 4 ganger daglig. Hun gikk tilslutt i psykose, og jeg var nødt til å ringe ambulanse forrige uke. Legevakten konkluderte at pleiebehovet hennes var så stort at de la henne inn på sengepost på lokalsykehuset (ikke noe bra sykehus, dessverre). Jeg er nærmeste pårørende, og Parkinson har vært en stor del av livet mitt de siste 10 årene. Nå føler jeg meg helt hjelpesløs. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre. Hun vil bare hjem igjen. Hun ringer meg hele døgnet og gråter. Jeg vil ha henne overført til nevrologisk på Rikshospitalet. De er best på nevrologi, og spesielt Parkinson- medisiner. Jeg har selv sittet i Parkinson- foreningen, så jeg har god oversikt over relevante rehabiliteringstjeneste/ opphold. Jeg vet imidlertid ikke hvordan jeg skal få snakket med legen på sykehuset for henvisning. Hvem kontakter jeg? Hva er riktig fremgangsmåte? Alle tips mottas med takk.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #2 Skrevet 4. mai 2020 2 timer siden, Suzanne skrev: Min mor har langt fremtreden Parkinson og bor alene i enebolig. Pga Corona har hun ikke fått den vanlige behandlingen og treningen hun trenger. Hun ble stadig dårligere. Tilslutt tok hjemmesykepleien over medisineringen hennes. Da gikk alt skeis. Det viste seg at de hadde gitt henne dobbelt dose 4 ganger daglig. Hun gikk tilslutt i psykose, og jeg var nødt til å ringe ambulanse forrige uke. Legevakten konkluderte at pleiebehovet hennes var så stort at de la henne inn på sengepost på lokalsykehuset (ikke noe bra sykehus, dessverre). Jeg er nærmeste pårørende, og Parkinson har vært en stor del av livet mitt de siste 10 årene. Nå føler jeg meg helt hjelpesløs. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre. Hun vil bare hjem igjen. Hun ringer meg hele døgnet og gråter. Jeg vil ha henne overført til nevrologisk på Rikshospitalet. De er best på nevrologi, og spesielt Parkinson- medisiner. Jeg har selv sittet i Parkinson- foreningen, så jeg har god oversikt over relevante rehabiliteringstjeneste/ opphold. Jeg vet imidlertid ikke hvordan jeg skal få snakket med legen på sykehuset for henvisning. Hvem kontakter jeg? Hva er riktig fremgangsmåte? Alle tips mottas med takk. Jeg vil tro fastlegen hennes ble kunne skrive en henvisning? Om du kjenner til steder du tenker kan være bra for henne syns jeg absolutt du bør nevne det for legen. Det er iaf slik det har fungert for noen når det kommer til psykisk helse og institusjonsopphold. Anonymkode: 77d16...ac2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå