Gå til innhold

Vanskelig med vektnedgang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært litt større enn hva jeg ønsker. Jeg er egentlig svært fornøyd med det meste på kroppen min da jeg har mye muskler på grunn av mye styrketrening, men det er fortsatt litt mer fett enn hva jeg selv er fornøyd med. Det er ikke mange kilo det er snakk om og jeg er verken overvektig eller har en usunn fettprosent (tror jeg hvertfall). Problemet mitt, er at fordi jeg lav og ikke overvektig så må jeg på relativt lave kalorier for å faktisk gå ned.Jeg vet at det bare er å gjøre det, men når jeg har vært i et slikt underskudd i kanskje en måned så sliter jeg med mye blodtrykksfall, grettenhet og er også konstant sliten og kald. Jeg gir meg alltid da og kommer tilbake til den samme vekta som alltid. Jeg vet liksom ikke helt om jeg bare skal gi opp? Noen med råd om hva jeg kan gjøre eller om jeg bare burde lære meg å akseptere denne kroppen?

Anonymkode: bf6ba...6f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid vært litt større enn hva jeg ønsker. Jeg er egentlig svært fornøyd med det meste på kroppen min da jeg har mye muskler på grunn av mye styrketrening, men det er fortsatt litt mer fett enn hva jeg selv er fornøyd med. Det er ikke mange kilo det er snakk om og jeg er verken overvektig eller har en usunn fettprosent (tror jeg hvertfall). Problemet mitt, er at fordi jeg lav og ikke overvektig så må jeg på relativt lave kalorier for å faktisk gå ned.Jeg vet at det bare er å gjøre det, men når jeg har vært i et slikt underskudd i kanskje en måned så sliter jeg med mye blodtrykksfall, grettenhet og er også konstant sliten og kald. Jeg gir meg alltid da og kommer tilbake til den samme vekta som alltid. Jeg vet liksom ikke helt om jeg bare skal gi opp? Noen med råd om hva jeg kan gjøre eller om jeg bare burde lære meg å akseptere denne kroppen?

Jeg har samme problemet som deg. Lurer på om jeg skal prøve å kutte ned på karbohydratene eller periodisk faste, eventuelt en kombinasjon av de to. Kanskje verdt å sjekke ut? 

Anonymkode: 90cde...93f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du uansett skal være glad i kroppen din!

Hva er fettprosenten din, ca? Hva som er passe, kommer an på hvilket ambisjonsnivå du har - mosjonsidrett eller konkurranseidrett?

Hvor lavt på kalorier du må for å gå ned, står alltid i forhold til ditt kaloribehov for å holde vekta vedlike. Når du ikke er overvektig, kan du bare ikke gå så fort ned, så kaloriunderskuddet må være lite. Du får problemer når kaloriunderskuddet er for stort for deg. Du kan gå ned, uten å bli syk og slapp, men det krever lang tid og tålmodighet. Derfor tror jeg det er lurt å tenke over hvorfor du evt vil mer ned i vekt, hva vil en lavere vekt gjøre for deg? Og avveie det mot hvilke tiltak du trenger å innføre, ikke bare mens du går ned, men også senere, for å vedlikeholde den nye, lavere vekta, siden en lavere vekt krever lavere kaloriinntak/høyere kaloriforbruk.  

Anonymkode: 498e5...71f

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

...........Jeg vet at det bare er å gjøre det, men når jeg har vært i et slikt underskudd i kanskje en måned så sliter jeg med mye blodtrykksfall,............

Jeg har tatt flytende Floradix jerntilskudd med god effekt mot "svimmelhetsanfall" som kommer når man reiser seg raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...