Gå til innhold

Male kjøkkeninnredning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har malt kjøkkeninnredningen? Det er med profiler, og i liksomtre.. ser ikke ut. Er det sinnsykt mye arbeid? 

Vi leier, så nytt kjøkken er ikke et alternativ, men vi får male. 

Legg gjerne med før og etterbilder:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har malt kjøkkenfronter tidligere. Det var tidkrevende. Først må de vaskes grundig, så må de pusses ned. Jeg fjernet all gammel maling, pusset vekk hakk og skader, sparklet de hakkene som var for dype til å pusses bort. Så ble de malt 3 strøk. 

Freste også inn nye spor til skinner til skuffene, så de fikk selvdemperfunksjon. 

Brukte nok 3 uker på prosjektet, fra demontering til ferdigstillelse. Kjekt å gjøre det en sommer, så man kan lage mat på grillen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri gjort dette selv, men sett et par eksempler hos venner som har prøvd seg. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke synes resultatet har blitt veldig bra noen av gangene, men de jeg kjenner som har gjort det har nok hatt en litt lettvint holdning til jobben. Det kan sikkert bli bra om dere gjør det grundig og skikkelig, og har fokus på godt forarbeid. 

Samtidig tenker jeg jo at det er litt bortkastet å drive å pusse opp gratis for utleier. Hvis det er aktuelt for dere å kjøpe om et år eller to, så ville jeg heller levd med de stygge frontene og spart både tiden og pengene til egen leilighet. 

Anonymkode: 02789...635

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi malte opp igjen kjøkkenfrontene i en leilighet vi leier ut. Det var eldre, profilerte fronter som hadde gulnet veldig (var opprinnelig hvitt). 

Vi skrudde av knottene og vasket godt med salmiakk (for å få bort alt fett). Så malte vi et strøk med heftgrunning. Så malte vi 3 strøk med maling (husker dessverre ikke hva den heter, spør på maleforretning for riktig type). Vi brukte en liten, lodden rulle, samt pensel i kriker og kroker. Resultatet ble utrolig bra! Man kan ikke se pensel/rullestrøk, alt er helt jevnt og fint. 

Vi monterte også ny benkeplate (laminat), ny vask og servantbatteri. Det ser veldig flott ut og vil holde i mange år til. Vi gjorde det på under 1 uke (hadde én uke før ny leieboer flyttet inn). Fått mye skryt for kjøkkenet😊 Vi malte i en gråaktig farge. 

Anonymkode: d4b92...850

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært ekte tre hadde det sikkert gått bra, men om det bare er foliert tror jeg dessverre det blir vanskelig å få pent. Da hadde jeg heller lagt ny folie oppå. Har ikke prøvd å foliere kjøkkenfronter selv, men har foliert benkeplaten vår med folie kjøpt på lindasdekor. Veldig fornøyd 😊 Har sett at det ligger video av hvordan man tar kjøkkenfronter der, så det skal være mulig. 

Anonymkode: 9be6e...ea5

AnonymBruker
Skrevet

IKKE mal uten samtykke, hvis dere leier. Det kan bli dyrt, hvis dere gjør det uten leietakers viten.

Anonymkode: 5c41e...2e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...