Gå til innhold

Bryllupsfotograferingen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan og når foregår bryllupsbildene av brudeparet? Er det rett etter vielsen, altså før selskapet? Er gjestene til stede eller bare brudeparet og fotografen? Og er det mest vanlig å ta disse bildene utenfor kirken? Er det også vanlig at fotografen tar bilder under vielsen og i selskapet/festen?

Anonymkode: 5b010...601

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere skal ha en bryllupsfotograf så kommer jo dette helt ann på hva dere ønsker og hva dere dermed velger å betale for. 

Selve bryllupsbildene tas normalt rett etter vielsen. Mitt inntrykk er at det er vanlig å ta bilder ved kirken da før man drar videre og tar bilder på lokasjoner med forloverne. Hvis noen har vielse rett etter dere i kirken er det ikke sikkert dere har så mye tid til å ta bilder der før gjestene til neste vielse ankommer. 

Har du en fotograf til hele dagen tar de gjerne bilder før vielse, under vielse, bryllupsbilder etterpå og bilder under middagen. Men dette velger jo dere. Har dere ikke lyst til å bruke mye penger på en "ordentlig" fotograf så må dere prioritere - hva er det viktigst å få tatt bilder av for deres del. Evt. er det også mange som får kyndige bekjente til å ta bilder og da blir det jo også fort bilder fra hele dagen fordi det er dyrt å betale en profesjonell fotograf. 

Det fine med at det er deres bryllup er jo at dere kan få det akkurat som dere vil. Dere styrer jo hvem dere vil ha med på bilder. 

Anonymkode: 93ff0...e15

• Liker 1
Skrevet

Ville vurdert å ta bilder før vielsen. Man er freshere, har bedre tid og gjestene slipper vente så lenge. 10 av 12 bryllup jeg har vært i de siste 5 åra har gjort det sånn, og jeg vet de som har gjort det har vært veldig fornøyde ☺️

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 5.5.2020 den 0.54, Anim92 skrev:

Ville vurdert å ta bilder før vielsen. Man er freshere, har bedre tid og gjestene slipper vente så lenge. 10 av 12 bryllup jeg har vært i de siste 5 åra har gjort det sånn, og jeg vet de som har gjort det har vært veldig fornøyde ☺️

Høres absolutt praktisk ut. Men da får jo brudgommen se bruden i brudekjolen før vielsen? 

Anonymkode: 813d5...100

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I Norge er det absolutt mest vanlig å ta bildene mellom vielse og selskap, men flere og flere velger å ta bildene før vielsen. Da arrangerer gjerne fotografen er "first look" (google it), hvor fotografen fanger øyeblikket når brudgommen snur seg og ser bruden i brudekjolen for første gang. Dette blir et utrolig fint øyeblikk, og gjerne mer intimt og romantisk enn når de sees første gangen med alle gjestenes øyne på seg. Anbefales!

Anonymkode: a58e4...d6f

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres absolutt praktisk ut. Men da får jo brudgommen se bruden i brudekjolen før vielsen? 

Anonymkode: 813d5...100

Det stemmer, men med mindre man har et voldsomt ønske om å spare det til det øyeblikket/er overtroisk går det jo bra☺️ Er mange fine måter å se hverandre i finstasen for første gang på, og det øyeblikket man går opp til vielsen og møtes vil være spesielt uansett 😍

Tror faktisk det bare er to par jeg kan komme på som har tatt bildene mellom vielse og fest av de siste 10 bryllupene jeg har vært i...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...