kat-e Skrevet 3. mai 2020 #1 Skrevet 3. mai 2020 (endret) https://www.nettavisen.no/nyheter/steinet-kona-og-sonnen-til-dode---skal-fa-300000-i-statlig-stotte/3423962187.html Jeg synes det er skuffende hvordan Europa i liten grad beskytter såbare kvinner, hvor liten kontroll det er med at de som kommer faktisk er den de sier. Naiviteten er ubegripelig. Jeg vet at dette er i Danmark, men jeg tror ikke det er noe bedre i Norge. Her hjemme skrives det lite om slike saker, det samme om overfallsvoldtekter. Endret 3. mai 2020 av kat-e 8
Anelie Skrevet 4. mai 2020 #2 Skrevet 4. mai 2020 En rystende og tragisk sak som omfatter asylsvindel, flerkoneri og æres drap. 3
Illuminatum Skrevet 4. mai 2020 #3 Skrevet 4. mai 2020 10 timer siden, kat-e skrev: https://www.nettavisen.no/nyheter/steinet-kona-og-sonnen-til-dode---skal-fa-300000-i-statlig-stotte/3423962187.html Jeg synes det er skuffende hvordan Europa i liten grad beskytter såbare kvinner, hvor liten kontroll det er med at de som kommer faktisk er den de sier. Naiviteten er ubegripelig. Jeg vet at dette er i Danmark, men jeg tror ikke det er noe bedre i Norge. Her hjemme skrives det lite om slike saker, det samme om overfallsvoldtekter. Du er klar over at de ble drept i Syria? 1
kat-e Skrevet 7. mai 2020 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2020 På 4.5.2020 den 10.27, Illuminatum skrev: Du er klar over at de ble drept i Syria? Hvilken rolle spiller det? Kvinnen og sønnen var danske borgere, mannen planla drapet i Danmark. Saken viser også hvor lett det er å drive asylsvinndel. 6
Rant Skrevet 7. mai 2020 #5 Skrevet 7. mai 2020 På 4.5.2020 den 10.27, Illuminatum skrev: Du er klar over at de ble drept i Syria? Det spiller da absolutt ingen rolle hvilket land man blir drept. Er det liksom greit med drap siden det var i Syria? 🙄 8
Khadira Skrevet 7. mai 2020 #6 Skrevet 7. mai 2020 6 minutter siden, kat-e skrev: Hvilken rolle spiller det? Kvinnen og sønnen var danske borgere, mannen planla drapet i Danmark. Saken viser også hvor lett det er å drive asylsvinndel. Det har en rolle fordi du i det opprinnelige innlegget kritiserer hvordan Europa beskytter kvinner, men drapet ble jo ikke begått i Europa. Vi kan ikke forhindre drap som begås i Midtøsten. Det er iallfall litt av poenget slik jeg der det. 2
Illuminatum Skrevet 8. mai 2020 #7 Skrevet 8. mai 2020 7 timer siden, Rant skrev: Det spiller da absolutt ingen rolle hvilket land man blir drept. Er det liksom greit med drap siden det var i Syria? 🙄 Nei, det er ikke greit. Hvordan tenker du danske myndigheter skal beskytte sine borgere i et helt annet land? 2
Stina234 Skrevet 8. mai 2020 #8 Skrevet 8. mai 2020 Jeg blir sint og provosert over at en slik grusom handling skal premieres med 300 000.- Man mister fullstendig tillit til lovgivende organ. 5
Zienna Skrevet 12. mai 2020 #9 Skrevet 12. mai 2020 På 08.05.2020 den 21.05, Stina234 skrev: Jeg blir sint og provosert over at en slik grusom handling skal premieres med 300 000.- Man mister fullstendig tillit til lovgivende organ. Har du egentlig lest saken? I Danmark har man en ordning med hjemsendelsesstøtte. I dette tilfelle ble det utbetalt 100.000 danske kroner (150.000 norske kr) 9 dager før mordene skjedde i Syria. Pengene gikk til pass, flybilletter, medisiner og nyetablering. Ordningen er videre slik at man får ytterligere 100.000 danske kroner etter å ha bodd borte i 1 år. Ordningen de har i Danmark har til hensikt å bidra til at utlendinger reiser ut av Danmark. Det er en gulrot. Vender man tilbake må man også betale pengene tilbake til staten. I dette tilfelle har den det gjelder blitt dømt for drap i Syria etter flytting fra Danmark. Debatten i Danmark går altså på om loven skal endres for å unngå tilfeller som dette, eller om den skal være som den er fordi dette ere et helt spesielt og svært unormalt tilfelle. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå