Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

https://www.nettavisen.no/nyheter/steinet-kona-og-sonnen-til-dode---skal-fa-300000-i-statlig-stotte/3423962187.html

Jeg synes det er skuffende hvordan Europa i liten grad beskytter såbare kvinner, hvor liten kontroll det er med at de som kommer faktisk er den de sier. Naiviteten er ubegripelig. Jeg vet at dette er i Danmark, men jeg tror ikke det er noe bedre i Norge. Her hjemme skrives det lite om slike saker, det samme om overfallsvoldtekter.

Endret av kat-e
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En rystende og tragisk sak som omfatter asylsvindel, flerkoneri og æres drap.

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, kat-e skrev:

https://www.nettavisen.no/nyheter/steinet-kona-og-sonnen-til-dode---skal-fa-300000-i-statlig-stotte/3423962187.html

Jeg synes det er skuffende hvordan Europa i liten grad beskytter såbare kvinner, hvor liten kontroll det er med at de som kommer faktisk er den de sier. Naiviteten er ubegripelig. Jeg vet at dette er i Danmark, men jeg tror ikke det er noe bedre i Norge. Her hjemme skrives det lite om slike saker, det samme om overfallsvoldtekter.

Du er klar over at de ble drept i Syria?

• Liker 1
Skrevet
På 4.5.2020 den 10.27, Illuminatum skrev:

Hvilken rolle spiller det? Kvinnen og sønnen var danske borgere, mannen planla drapet i Danmark. Saken viser også hvor lett det er å drive asylsvinndel.

• Liker 6
Skrevet
På 4.5.2020 den 10.27, Illuminatum skrev:

Det spiller da absolutt ingen rolle hvilket land man blir drept. Er det liksom greit med drap siden det var i Syria? 🙄

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, kat-e skrev:

Hvilken rolle spiller det? Kvinnen og sønnen var danske borgere, mannen planla drapet i Danmark. Saken viser også hvor lett det er å drive asylsvinndel.

Det har en rolle fordi du i det opprinnelige innlegget kritiserer hvordan Europa beskytter kvinner, men drapet ble jo ikke begått i Europa. Vi kan ikke forhindre drap som begås i Midtøsten. Det er iallfall litt av poenget slik jeg der det.

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Rant skrev:

Det spiller da absolutt ingen rolle hvilket land man blir drept. Er det liksom greit med drap siden det var i Syria? 🙄

Nei, det er ikke greit. Hvordan tenker du danske myndigheter skal beskytte sine borgere i et helt annet land?

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir sint og provosert over at en slik grusom handling skal premieres med 300 000.-  Man mister fullstendig tillit til lovgivende organ.

• Liker 5
Skrevet
På ‎08‎.‎05‎.‎2020 den 21.05, Stina234 skrev:

Jeg blir sint og provosert over at en slik grusom handling skal premieres med 300 000.-  Man mister fullstendig tillit til lovgivende organ.

Har du egentlig lest saken?  I Danmark har man en ordning med hjemsendelsesstøtte.  I dette tilfelle ble det utbetalt 100.000 danske kroner (150.000 norske kr) 9 dager før mordene skjedde i Syria.  Pengene gikk til pass, flybilletter, medisiner og nyetablering.  Ordningen er videre slik at man får ytterligere 100.000 danske kroner etter å ha bodd borte i 1 år. 

Ordningen de har i Danmark har til hensikt å bidra til at utlendinger reiser ut av Danmark.  Det er en gulrot.  Vender man tilbake må man også betale pengene tilbake til staten. 

I dette tilfelle har den det gjelder blitt dømt for drap i Syria etter flytting fra Danmark.  Debatten i Danmark går altså på om loven skal endres for å unngå tilfeller som dette, eller om den skal være som den er fordi dette ere et helt spesielt og svært unormalt tilfelle. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...