Gå til innhold

Han ble sur, bare gikk og har skrudd av telefonen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Typen var her i går, jeg hadde invitert noen venner på middag. Han kom når vi var ferdig å spise. Mens jeg var ute i hagen en tur, bare dro han uten å si noe til de andre gjestene. 

Prøvde ringe og sende melding, han har skrudd av telefonen. 

Jeg forstår ikke helt hvorfor han er sur, og synes han oppfører seg barnslig. 

Jeg blir irritert og har lyst til å synke ned på hans nivå og bare slette ham fra alle sosiale medier. 

Jeg kunne jo kjørt hjem til ham, men jeg er så LEI!

Av beskyldninger og å bli tillagt tanker og meninger jeg ikke har, sjalusi, mistenkeliggjøring, og jeg som konstant går på tå hev for å ikke si eller gjøre noe som opprører ham, å måtte ringe mannlige venner jeg har hatt mye lengre enn ham mens han ikke er der, tilby ham å sjekke telefonen min...!!
Han har Ice-abonnement. Kan han se når han skrur på igjen hvor mange ganger jeg har ringt? 
Kan evt ringe ham på jobbtelefonen, men...kanskje det er best å la være? 

Vi har vært sammen litt av og på i tre år snart og er godt voksne. 

Anonymkode: 04ac5...04b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt det som et tegn fra oven og tenkt nå er det nok. Du har det bedre uten ham. 

Anonymkode: 4e1ce...598

• Liker 48
AnonymBruker
Skrevet

Enig me de over. Det er på tide å bryte kontakten her å gå videre uten han.

Anonymkode: e187f...724

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Åh at du gidder å være sammen med en sånn dramaqueen! Jeg tviler svært mye på at han noen sinne forandrer seg. En gang barnslig alltid barnslig. 

Anonymkode: 87d25...699

• Liker 26
Skrevet

Vent til du får han i tale også konfronterer du han og dumper han med grunnlaget at han er en sjalu dramaqueen

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Når man er sammen med en slik en lenge nok begynner man å tro det er normalt, at det er deg det er noe feil med, og du som skuffer han. Det at du har ringt mange ganger viser det - han løp avgårde, han har skrudd av telefonen, EN telefon fra deg er mer enn nok.  Nå gir du han all makt, og legitimerer oppførselen. 

Får han litt makt (sjekke telefon) vil det eskalere til mer (slette mannlige venner) og mer (slette sosiale medier) og mer (nekte deg å gå ut med venninner). 

Anonymkode: 69b02...971

• Liker 25
Skrevet (endret)

Og du tenker dette kommer til å bli bedre?

Eller er du forberedt på å leve et liv - totalt isolert og med null kontakt med andre venner, kun for å skåne hans psykiske lidelse (sjalusi)?

Til saken: tipper han i sitt eget hode tenker at du liker en av vennene du inviterte bedre enn ham. Dermed har du ikke respektert ham, og du fortjener nå å lide. 

Endret av AllahBallah
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Men at du gidder!! Du kan da ikke ha det sånn! 

Jeg vet ikke om han ser at du har ringt, men mest sannsynlig gjør han vel det. Drit i å ring han på jobbtelefonen. La han bare seile sin egen sjø! Kom deg ut av det forholdet!

Anonymkode: 1148b...980

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En sånn kan du aldri stole på. 

Anonymkode: 5c72f...335

• Liker 3
Skrevet

Hei :), jeg skjønner hvorfor du kjenner deg igjen i artiklene jeg lenket til i den andre tråden, ja. Typen din høres veldig manipulerende ut, dessverre 😢. Leste du alle fire deler?

Jeg trodde tidligere at manipulasjon handlet om svindel og bedrag, men etter å ha hatt en manipulerende partner vet jeg nå at det først og fremst handler om indirekte kommunikasjon der man skjuler sin egentlige agenda. Istedenfor at man snakker ærlig og direkte og viser hva man vil og hvordan man har det, reagerer man med sinne, silent treatment, bagatellisering, hån, løgn, kulde, klandring, vaghet, bortforklaring, passiv aggressiv oppførsel etc.

Det høres ikke noe sunt ut det forholdet du er i 💔. Jeg ble veldig nedbrutt selv av å være i et sånt forhold. Og det blir som oftest bare verre. Du fortjener en som respekterer deg, er omsorgsfull og som oppfører seg som en voksen!  

Jeg lenker til første del av artikkelserien i tilfelle noen her kjenner seg igjen i din situasjon: 

http://www.dinevibber.no/2009/01/manipulerende-mennesker-del-1-kjennetegn/

• Liker 6
Gjest Tobias Juul Grythe
Skrevet

Alle kan vel ha en dårlig dag og være sur i blant? Ingen som smiler og er glad hele tiden liksom. La han være i fred en stund så blir han nok glad igjen. 

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Jeg hadde oversett han til han kom krypende tilbake og da gitt han døra i trynet. 

Gjest Chroma
Skrevet

Var noen av gjestene dine mannlige? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Chroma skrev:

Er det normalt å forlate selskap med mannlig gjester i, tenker du? 

Anonymkode: b498a...8c7

• Liker 12
Skrevet
6 minutter siden, Tobias Juul Grythe skrev:

Alle kan vel ha en dårlig dag og være sur i blant? Ingen som smiler og er glad hele tiden liksom. La han være i fred en stund så blir han nok glad igjen. 

Nei, alle oppfører seg overhodet ikke sånn. Det er vanlig å oppføre seg respektfullt overfor kjæresten og si ifra hvis noe er vanskelig. Denne fyren oppfører seg som et lite barn og ikke som en ansvarlig voksen.

Ts, typen din er passiv aggressiv og straffer deg med å slå av telefonen for at du skal bli redd og bekymret. Uten å fortelle deg hva som er galt og gi deg sjansen til å reparere det. Dette finnes ikke ok i noen virkelighet!

Jeg også lurer på om han ble sjalu på en av de mannlige gjestene?

• Liker 18
Skrevet

For en drittunge! Hadde jeg aldri giddet! 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvem gidder å ha det sånn da?

Endret av nå_er_nok
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Chroma skrev:

Ja, tre av dem. 
Det er jo veldig normalt å tro at vi driver og ligger sammen i hagen mens han sitter inne? Spesielt med folk jeg har kjent lengre enn ham... 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AllahBallah skrev:

Og du tenker dette kommer til å bli bedre?

Eller er du forberedt på å leve et liv - totalt isolert og med null kontakt med andre venner, kun for å skåne hans psykiske lidelse (sjalusi)?

Til saken: tipper han i sitt eget hode tenker at du liker en av vennene du inviterte bedre enn ham. Dermed har du ikke respektert ham, og du fortjener nå å lide. 

Akkurat som jeg fortjener å lide om jeg tilbringer en helg med venner, sender ham meldinger for å vise han ikke er glemt, også lar han bare være å åpne dem hele helgen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...