Gå til innhold

Er man egentlig fornøyd med partneren om man fantaserer om andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke fantasere om andre enn samboer. Da ingen andre frister fordi jeg er veldig fornøyd. 

Regner med man fantaserer om de som er finere, bedre og mer spennende i senga og gjør ting jeg ikke vil gjøre. Så er man egentlig fornøyd da? 

Anonymkode: 147bd...0eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei man er ikke fornøyd da og noen mennesker tar til takke med hva som helst til partner.

Anonymkode: 3c4c6...963

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei man er ikke fornøyd da og noen mennesker tar til takke med hva som helst til partner.

Anonymkode: 3c4c6...963

Så hvorfor det da? Da er det vel å finne en annen evt da? Dårlig gjort mot den man er med. 

Anonymkode: a8392...204

Skrevet

Hvis man er i et langvarig forhold som f.eks varer livet ut, så er det ikke unormalt å bli betatt av andre uten at det dermed betyr at man vil vekk fra partneren sin eller ønsker å være utro. Det er vanlig å bli forelsket/betatt mange ganger i livet. Det er hva man gjør med disse følelsene som har noe å si. Man kan ikke gjøre noe med at man synes en tilfeldig man ser på gata er søt/fin/kjekk, men man kan velge å ikke være utro. Å derimot synes noen nye er kjekke eller fine betyr ikke at man ikke er fornøyd med det man har. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gorilla said:

Hvis man er i et langvarig forhold som f.eks varer livet ut, så er det ikke unormalt å bli betatt av andre uten at det dermed betyr at man vil vekk fra partneren sin eller ønsker å være utro. Det er vanlig å bli forelsket/betatt mange ganger i livet. Det er hva man gjør med disse følelsene som har noe å si. Man kan ikke gjøre noe med at man synes en tilfeldig man ser på gata er søt/fin/kjekk, men man kan velge å ikke være utro. Å derimot synes noen nye er kjekke eller fine betyr ikke at man ikke er fornøyd med det man har. 

Folk er vel forskjellige. Selv kunne jeg aldri fantasert om å ha sex med noen andre enn kjæresten. Velger å tro at kjæresten min tenker det samme om meg. 

For meg handler det om at sex er noe intimt og ikke noe jeg ønsker med andre enn kjæresten. 

Anonymkode: 6cb2c...515

Skrevet

Synd men sant, du klarer aldri å finne ut om han fantaserer om andre... Spør du han får du tvert et nei til svar. Men det handler mere om hvor mye du stoler på at han snakker sant, eller hvorfor du tenker slik om han. Men hvorfor være så skeptisk hvis han virkelig elsker deg, er ikke det bekreftelse nok for dere?🤔

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan fint fantasere om andre menn, men det er bare samboeren min jeg vil ha. Men fantasier er fantasier:) må være lov det.  

Anonymkode: 29a03...4df

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Monogami er ikke realistisk.

Anonymkode: 4a9b3...609

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt å fantasere om andre. Livet er ikke en Disneyfilm, og du er ikke en Disneyprinsesse. Du kan selvfølgelig forvente at han ikke handler på fantasiene sine, og du kan også be om at han ikke forteller deg noe om dem, men hva han selv tenker og fantaserer om kan du selvfølgelig ikke styre. De fleste voksne har heldigvis forståelse for at man ikke kan styre hva man tenner på og fantaserer om, og er heller glad for at partner er ærlig. Blant de par der den ene parten ikke har forståelse for det, så er det nok mange undertrykte, hemmeligholdte fantasier ute og går hos motparten. 

Kort fortalt: Du kan forvente at partneren din er ærlig, og at han holder seg tro til deg, og ikke går bak ryggen din. Du kan ikke forvente at han ikke har fantasier inni sitt eget hode om andre/annet. H*n er sammen med deg av en grunn. Vær heller glad for hva du har, enn å klage over det du anser som mangler hos ham/henne.

Anonymkode: a716b...744

• Liker 4
Skrevet (endret)

Fantasier, enten de er om andre (som finnes) eller ren fiksjon, er et sunnhetstegn og vitner om at du er godt utviklet og et velfungerende menneske. 

Å fantasere om andre er helt uskyldig og bare fint så lenge du samtidig er villig til og interessert i å ha et deilig sexliv med den du deler livet med (for tiden). Om du ikke gidder å bringe noe til torgs i parforholdet men lever ut dine ønsker og lyster kun gjennom fantasiverdenen er det problematisk, først og fremst for deg selv. 

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
Skrevet

Er 100% fornøyd med mannen min, det betyr ikke at jeg ikke fantaserer om andre, og annen type sex. Og det gjør han også, og jeg syns det er flott! Må vel kanskje legge til at mesteparten av fantaseringen foregår når jeg er alene og koser meg, ikke mens vi har sex👌 og antar det gjelder for mannen også. 

Fantasi er bare fantasi, det er mye deilig å tenke på, og et herlig hjelpemiddel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...