Gjest Misfornøyd med megler Skrevet 24. juni 2005 #1 Skrevet 24. juni 2005 Har et landsted til salg og har satt megler på saken. Taksten er tatt og full tilstandsrapport. Men megler vil ha tilsvarende prisantydning som taksten er pålydende. Jeg vet han får prosenter av det. Jeg vet også at han kan bruke stråmenn. Jeg har ikke overdrevet når det gjelder prisantydning, men megler prøver å manipulere meg. Boplikten er fjernet og jeg har også utdelt en hyttetomt pluss en del oppussing. Jeg sitter ikke på gjerdet og har allerede to investorer som er interessert, pluss at jeg skal annonsere stedet til salgs i tyskland og nederland. Dette vet megler. Jeg måtte antyde til han at jeg neppe tror kjøperne er dumme og at jeg skremmer dem vekk med å sette prisantydning litt høyrere enn taksten er. Han vil vite HVEM og ha tlf.nr. til mine intressenter. Jeg har sagt at når alt er avklart, vil jeg be dem henvende seg til han. Nå ringte jeg han, men han måtte spørre om råd fra andra til tross for skryt av sin erfaring. Han skulle ringe meg tilbake. Jeg har antydet en prisantydning på ca 60 til 100 tusen mer enn takst. Jeg forklarte megler at pengesterke folk ikke lar seg skremme og ikke er dumme og at de enten kan by over eller under. Hva gjør jeg?
Tusenfryd Skrevet 24. juni 2005 #2 Skrevet 24. juni 2005 Bytter megler? Får du store utgifter da? Han er så klart fagmennske, men må jo høre på deg som kunde også. Jeg hadde ikke orket at et slikt menneske skulle gjøre noe for meg. Det virker som du har kontroll på det du driver med og at han ikke tar deg alvorlig. HVis det stemmer, så i det minste fortell ham det! (Og sjefen hans)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå