AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #1 Skrevet 3. mai 2020 Det er to katter som til stadighet streifer rundt på eiendommen vår og gjør fra seg. De bæsjer både på plenen, i blomsterbedet og i pallekarmer. Pallekarmene har jeg tenkt å dekke til, men jeg kan ikke akkurat dekke til bedet og plenen. Er det noe som hjelper for å holde dem unna? Jeg har småbarn og ønsker at de skal kunne tusle litt rundt i hagen uten å få kattebæsj på seg daglig... Anonymkode: 5f98c...250
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #2 Skrevet 3. mai 2020 Enten må du få deg egen katt, legge pepper i bedet, skremme kattene eller bare drite i det. Anonymkode: 7d9c4...d91
N-trønderpia Skrevet 3. mai 2020 #3 Skrevet 3. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enten må du få deg egen katt, legge pepper i bedet, skremme kattene eller bare drite i det. Anonymkode: 7d9c4...d91 Pepper er dyreplageri. Hvordan hadde du likt å puste inn pepper? 😡 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #4 Skrevet 3. mai 2020 Plant lavendel og rosmarin i blomsterbedet, det liker de ikke. Anonymkode: d5296...a26 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #5 Skrevet 3. mai 2020 Sitronskall eller appelsinskall i bedet. Anonymkode: f2e75...c0f 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #6 Skrevet 3. mai 2020 Spyl de med hageslagen når du ser dem Anonymkode: de75f...804 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #7 Skrevet 3. mai 2020 4 minutter siden, N-trønderpia skrev: Pepper er dyreplageri. Hvordan hadde du likt å puste inn pepper? 😡 De merker nok pepperet før de står midt oppi det og snuser det inn. Mener du at ts og barna ikke skal få bruke hagen son som planlagt pga katter som kommer inn i hagen? Hva mener du om små barn som kanskje får i seg dyreaføring og blir skikkelig syke? Anonymkode: c5da6...1d4 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #8 Skrevet 3. mai 2020 5 minutter siden, N-trønderpia skrev: Pepper er dyreplageri. Hvordan hadde du likt å puste inn pepper? 😡 Må du roe deg kraftig ned! Kattene lukter på det kanskje en gang?! Det er jo derfor det er effektiv. Og JA jeg hadde pepper i en potteplante her hjemme når katten ikke klarte la vær og grave i den, og vet du hva som skjedde? Den sluttet. Den led ikke. Sprang ikke til den døde. Den syns det lukta vondt og ga blaffen i planten deretter. Anonymkode: 7d9c4...d91 4
Strikkegurine Skrevet 3. mai 2020 #9 Skrevet 3. mai 2020 https://www.petworld.no/get-off-my-garden-460-g?gclid=EAIaIQobChMI4_-j75yY6QIVAomyCh272AnaEAQYASABEgKjxvD_BwE
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #10 Skrevet 3. mai 2020 Min mor kjøpte noe som heter "katt deg vekk", tror det fungerte greit for å holde borte katter. Anonymkode: de00b...18a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #11 Skrevet 3. mai 2020 Du har jo fått mange gode tips om planter ol katter ikke liker, det er en god start. Plant og spray i vei! Men det er også en tanke å snu litt på det og ikke lage et problem ut av noe som ikke egentlig er et problem. Småbarn syntes stort sett det er kjempegøy med katter på besøk! Katter er nydelige dyr og jeg blir i godt humør av kattebesøk. Det er sunt å vokse opp med dyr rundt seg❤️ Katter graver ned avføring så den er sjelden synlig, og det er mye større sannsynlighet for at barna kommer borti masse fuglebæsj, rådyrbæsj, ekornbæsj, musebæsj og lignende. Og om dere har litt slappe hundeeiere rundt dere er det nok også mer av hundebæsj å finne enn kattebæsj. Om grunnen til at du er så skeptisk til dem er at kattene virker å være dumpet eller ukastrerte, ville jeg tatt bilde av kattene og etterspurt eier. Fortell at de er til sjenanse. Bor du i borettslag eller har en velforening kan du kanskje få de på laget om å få kastrert kattene. Om ingen vil vedkjenne dem, ta de gjerne med til veterinær for å sjekke chip og om de ikke er merket, kontakt dyrebeskyttelsen. Anonymkode: 415eb...0fc 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #12 Skrevet 3. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har jo fått mange gode tips om planter ol katter ikke liker, det er en god start. Plant og spray i vei! Men det er også en tanke å snu litt på det og ikke lage et problem ut av noe som ikke egentlig er et problem. Småbarn syntes stort sett det er kjempegøy med katter på besøk! Katter er nydelige dyr og jeg blir i godt humør av kattebesøk. Det er sunt å vokse opp med dyr rundt seg❤️ Katter graver ned avføring så den er sjelden synlig, og det er mye større sannsynlighet for at barna kommer borti masse fuglebæsj, rådyrbæsj, ekornbæsj, musebæsj og lignende. Og om dere har litt slappe hundeeiere rundt dere er det nok også mer av hundebæsj å finne enn kattebæsj. Om grunnen til at du er så skeptisk til dem er at kattene virker å være dumpet eller ukastrerte, ville jeg tatt bilde av kattene og etterspurt eier. Fortell at de er til sjenanse. Bor du i borettslag eller har en velforening kan du kanskje få de på laget om å få kastrert kattene. Om ingen vil vedkjenne dem, ta de gjerne med til veterinær for å sjekke chip og om de ikke er merket, kontakt dyrebeskyttelsen. Anonymkode: 415eb...0fc Det er kanskje ikke et problem for deg, men for ts så kan det være et problem, og det er helt greit at ts ikke vil ha katter rekende i hagen sin. Er enig i at katter stort sett er greie dyr, men så har du de som sprader rett inn til deg om man har dører og vinduer stående åpne, og det er ikke alle som ønsker katter, spesielt ikke fremmede katter inn i boligen sin. Allergi kan også være en grunn til at man ikke ønsker katter i hagen og boligen sin. Barn synes det er stas med katter, men ikke alle katter synes det er stas med barn. Vi hadde en katt som vi kjøpte av dyrebeskyttelsen, og det var verdens skjønneste katt, og kjælen som få, men så fort det kom barn bort til katten så tok h*n og "lappet" til de med poten, klorte, bet og snerret til de. Vi kom fram til at katten sikkert var blitt herjet med eller misshandlet av barn siden den reagerte sånn mot barn. Så man kan ikke være ukritisk til katter, de kan også ha sine sider og trenger nødvendigvis ikke være til glede for barn. Anonymkode: c5da6...1d4 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #13 Skrevet 3. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du har jo fått mange gode tips om planter ol katter ikke liker, det er en god start. Plant og spray i vei! Men det er også en tanke å snu litt på det og ikke lage et problem ut av noe som ikke egentlig er et problem. Småbarn syntes stort sett det er kjempegøy med katter på besøk! Katter er nydelige dyr og jeg blir i godt humør av kattebesøk. Det er sunt å vokse opp med dyr rundt seg❤️ Katter graver ned avføring så den er sjelden synlig, og det er mye større sannsynlighet for at barna kommer borti masse fuglebæsj, rådyrbæsj, ekornbæsj, musebæsj og lignende. Og om dere har litt slappe hundeeiere rundt dere er det nok også mer av hundebæsj å finne enn kattebæsj. Om grunnen til at du er så skeptisk til dem er at kattene virker å være dumpet eller ukastrerte, ville jeg tatt bilde av kattene og etterspurt eier. Fortell at de er til sjenanse. Bor du i borettslag eller har en velforening kan du kanskje få de på laget om å få kastrert kattene. Om ingen vil vedkjenne dem, ta de gjerne med til veterinær for å sjekke chip og om de ikke er merket, kontakt dyrebeskyttelsen. Anonymkode: 415eb...0fc Problemet er jo ikke at barna ikke liker katter, men at disse kattene bæsjer på plenen vår (uten å grave ned!) og at jeg ikke vil at ungene skal få kattebæsj på seg. Ikke synes jeg det er noe hyggelig å sitte ute i hagen og nyte grillmaten med avføring rundt meg selv heller. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er å lage et problem ut av noe som ikke er et problem? Vi er ikke plaget av avføring fra verken hund, rådyr, ekorn eller fugl. Bare katter. Ellers: takk for mange gode råd! Da har jeg litt å prøve ut! 🙂 TS Anonymkode: 5f98c...250 4
nå_er_nok Skrevet 3. mai 2020 #14 Skrevet 3. mai 2020 (endret) Er ikke dette en nydelig anledning til å skaffe seg sitt eget kjæledyr? Endret 3. mai 2020 av nå_er_nok 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #15 Skrevet 3. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet er jo ikke at barna ikke liker katter, men at disse kattene bæsjer på plenen vår (uten å grave ned!) og at jeg ikke vil at ungene skal få kattebæsj på seg. Ikke synes jeg det er noe hyggelig å sitte ute i hagen og nyte grillmaten med avføring rundt meg selv heller. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er å lage et problem ut av noe som ikke er et problem? Vi er ikke plaget av avføring fra verken hund, rådyr, ekorn eller fugl. Bare katter. Ellers: takk for mange gode råd! Da har jeg litt å prøve ut! 🙂 TS Anonymkode: 5f98c...250 du Er du sikker på at det er katteavføring? Det er helt i mot kattens natur å gjøre fra seg midt på en plen Jeg ville kontaktet eiere av kattene, siden du vet hvilke to det er. Anonymkode: 415eb...0fc 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #16 Skrevet 3. mai 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at det er katteavføring? Det er helt i mot kattens natur å gjøre fra seg midt på en plen Jeg ville kontaktet eiere av kattene, siden du vet hvilke to det er. Anonymkode: 415eb...0fc De kan legge bæsj synlig i grensen mellom to revir, helst litt høyt. Som en grensemarkering. Gjelder spesielt dominante katter. Anonymkode: 48e62...436
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #17 Skrevet 3. mai 2020 Har katter først begynt å gjøre fra seg der, så er det ingenting som funker. Helt seriøst. Jeg har prøvd ALT! Appelsinskall, pepper, hvitløk, spray fra dyrebutikk, pulver fra Felleskjøpet, vannflasker, sprute vann på de, husje. Og at de graver det ned er bare tull. De tar litt symbolsk graving på en av sidene og stikker. Du har min fulle sympati HI! Katter er noe herk og burde være forbudt om man har naboer. Anonymkode: 822e2...054 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #18 Skrevet 4. mai 2020 15 timer siden, nå_er_nok skrev: Er ikke dette en nydelig anledning til å skaffe seg sitt eget kjæledyr? Jeg er veldig glad i katter, men kjæledyr passer ikke livssituasjonen vår akkurat nå så vi kommer ikke til å skaffe oss et dyr bare for å "fikse et problem". Hvis vi skal ha kjæledyr selv igjen må vi ha overskudd og tid til dyret 🙂 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at det er katteavføring? Det er helt i mot kattens natur å gjøre fra seg midt på en plen Jeg ville kontaktet eiere av kattene, siden du vet hvilke to det er. Anonymkode: 415eb...0fc Ja, jeg har sett dem gjøre fra seg. Jeg vet hvordan de ser ut, men jeg vet ikke hvem som eier dem. Jeg skal prøve å få tatt bilde en gang, så kan jeg legge ut på Facebookgruppen til Velforeningen. Men hva hjelper egentlig det? Eieren kan vel ikke tvinge katten sin til å ikke bæsje på vår plen? Anonymkode: 5f98c...250 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #19 Skrevet 4. mai 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at det er katteavføring? Det er helt i mot kattens natur å gjøre fra seg midt på en plen Jeg ville kontaktet eiere av kattene, siden du vet hvilke to det er. Anonymkode: 415eb...0fc Vår ene katt på 15 år graver aldri etter seg, tviler på at han er den eneste katten som er dårlig på å bæsje "riktig". Anonymkode: 54ddd...981
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå