AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #1 Skrevet 3. mai 2020 Jeg vurderer stekt å forlate samboeren min for jeg tror det er det beste med tanke på sønnen hans. Men er det noen her inne som har gjort det, og kan fortelle sin erfaring? Ønsker ikke frekke kommentarer på dette, ønsker bare å høre fra andre som har gjort det. Anonymkode: 9c228...4ed 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #3 Skrevet 3. mai 2020 Jeg håper det finnes mange som har hatt vett til å gjøre det når de har sett at forholdet til stebarna ikke har fungert. Det er altfor mange steforeldre som blir i forholdet og presser stebarna ut. Jeg vet ikke årsaken til at du vurderer det, men jeg synes det er fint at du gjør det. Jeg har sett nok av tråder hvor steforeldre spør om hvordan de kan presse ut stebarna sine når ting ikke fungerer. Anonymkode: 59483...1f8 12
Hr. Aktiv Skrevet 3. mai 2020 #4 Skrevet 3. mai 2020 Det har endt med brudd pga. "ulikt" syn på oppdragelse ja. Vi var enige om en plan, men den ble aldri gjennomført. Sånn at hun ble lei av meg som maste på henne om at hennes barn ikke gjorde det vi hadde avtalt og at det heller ikke var noen konsekvens for det.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #5 Skrevet 3. mai 2020 Jeg har det. Gikk fra han jeg fortsatt tenker på (ihvertfall av og til) som mitt livs kjærlighet pga stebarna. Det var nok det rette, men veldig tungt. Anonymkode: cff7d...f79 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #6 Skrevet 3. mai 2020 Jeg vurderte det sterkt, men ble.. Vi jobbet oss gjennom problemene. Men, altså, har vært usikker på om det var riktig til tider. Dersom man har veldig ulikt syn på barneoppdragelse, vil det alltid være utfordrende. Anonymkode: 5f1bd...2c0 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #7 Skrevet 3. mai 2020 Ja. Angrer ikke, selv om det var tungt da. Eller ikke ene og alene pga barnet, men hovedgrunnen var mor som gjorde alt for å svartmale både far og meg til barnet. Mor nektet far samvær med barnet mens jeg var i huset. Jeg skulle holde meg lanft unna barnet hennes. Endte også med at barnet ikke ville til far en periode, nettopp pga mor og hennes følelser som hun overførte til barnet. Orket ikke alt styret så jeg dro. Mor fikk det som hun ønsket. Hun ville ikke ha mannen, men ingen andre skulle ha ham. Ville ikke at jeg skulle være grunnen til at far og barn ikke fikk ha kontakt heller. Anonymkode: 14689...9d7 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #8 Skrevet 3. mai 2020 jeg har ikke barn selv, men kjæresten har en tenåring. jeg misliker sterkt måten han oppdrar denne på(har ingen problemer med gutten). men har jo ingenting med det. men gutten får det vanskelig i sin voksentilværelse; han har ikke et fnugg av selvstendighet. jeg bor ikke sammen med de, så slipper jo daglig irritasjon over å feks måtte varte opp en tenåring. men likevel vekker det noen negative følelser om kjæresten som person. jeg har litt lyst på et barn selv, men tror ikke det blir bra med så ulike syn, så det skjer ikke. men tror nok det fort hadde blitt slutt om jeg flyttet inn med ham og gutten. Anonymkode: 9c15d...ff1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #9 Skrevet 3. mai 2020 Jeg har gått fra å være samboer med kjæresten min, til å bli særboer. Det var på grunn av barna hans. Anonymkode: 48d19...cb8 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #10 Skrevet 3. mai 2020 Samboer og jeg har bodd sammen i 6 år, men vi skal bli særboere nå til sommeren. Jeg kaster inn håndkle, for det har vært så utfordrende. Samboer er så uenig med eksen sin om hvordan oppdra barna, og barna holder med moren. Krangling og diverse hele tiden. Har selv et barn selv. Vi får ikke til å bli samkjørt i det hele tatt. Anonymkode: 1d517...c59 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #11 Skrevet 3. mai 2020 Jeg flyttet fra min samboer mye av årsaken var at jeg ikke kunne fordra ungene hans. De fikk beskjed om å følge mine regler i mitt hus og ga faen. Han var en tusseladd som stadig måtte hente ungene når moren plutselig ikke kunne ha dem. Jeg og samboer kranglet hele tiden pga dem. Var ikke verdt det. Og før jeg blir den onde stemoren her, huset var mitt, jeg ba om normal folkeskikk, høflighet og renslighet. At ungene vaska hender etter dobesøk, at de ikke skrek ved bordet og at de takket for maten. Har også en kompis som dro fra det han omtaler som Kvinnen i hans liv, hennes barn var årsaken der og. Mye krangling. Anonymkode: eda10...3d4 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #12 Skrevet 3. mai 2020 Jeg liker barna til min kjæreste, og han liker mine. Vi bor ikke sammen nettopp fordi det kunne gått skeis mellom meg og barna hans, han og barna mine eller barna seg i mellom. Så nå bor vi hver for oss og venter med å bli samboere til barna har flyttet ut og beholder dermed et godt forhold til hverandre og barna våre 🥰 Anonymkode: 8cc73...c77 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #13 Skrevet 3. mai 2020 Jeg skulle ønske jeg bare kunne dra, hans barn er så slemt med våre små,( 5 og 7 år eldre våre) Slår, utestenger, stjeler leker fra dem og gjemmer de i flere mnd. ødelegger også møbler og ting er og ganske slitsomt bare 10 år igjen... ca kanskje Anonymkode: 87ad6...cf7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #14 Skrevet 3. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg flyttet fra min samboer mye av årsaken var at jeg ikke kunne fordra ungene hans. De fikk beskjed om å følge mine regler i mitt hus og ga faen. Han var en tusseladd som stadig måtte hente ungene når moren plutselig ikke kunne ha dem. Jeg og samboer kranglet hele tiden pga dem. Var ikke verdt det. Og før jeg blir den onde stemoren her, huset var mitt, jeg ba om normal folkeskikk, høflighet og renslighet. At ungene vaska hender etter dobesøk, at de ikke skrek ved bordet og at de takket for maten. Har også en kompis som dro fra det han omtaler som Kvinnen i hans liv, hennes barn var årsaken der og. Mye krangling. Anonymkode: eda10...3d4 Altså, en mann er ikke en tusseladd fordi han ivaretar barna sine. Men du var ikke klar for at barn flyttet inn til deg, og det er helt fair det. Jeg syns det er flott at dere kom frem til løsningen dere gjorde, og det gjør ikke deg til en ond stemor. En ond stemor ville du vært om du heller hadde valgt å prøve å sabotere forholdet mellom barn og far. Så jeg syns heller at du var en god stemor, men ikke helt klar for full pakke med barn. Anonymkode: d0a52...921 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #15 Skrevet 3. mai 2020 Exen var så tafatt at han ikke taklet oppgaven å ta vare på barn og kjæreste samtidig. Så jeg dro. Beste valget har tatt noen gang:) Anonymkode: ccd15...b70 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #16 Skrevet 4. mai 2020 Vurderer det, han skjemmer bort ungen ved å kjøpe ting(i overflod- barnet bryr seg ikke om det ødelegger ting for de kan bare kjøpe nytt), setter ikke grenser (is hver dag til frokost når hun er hos han feks), barnet sovner ikke før klokka 22 (uten unntak) der barnet er i en alder det burde få 10-12 timer søvn osv. Eks: Barnet var med på matbutikk under koronaen, tok på masse varer og fikk godteri osv til flere hundre kroner. Bamsen hennes som er i en snor dro hun langs gulvet hele handleturen. På vei ut skulle hun spise kjærlighet som jeg tok fra henne fordi hun skulle vaske hender først, han var mest opprørt over at de hadde fjernet småvognene for barna.Vi var 2 voksene så jeg kunne handlet, mens barnet var hjemme med han feks. Barnet ville ikke det så da gikk ikke det. Er dette veldig ille? Jeg synes det. Anonymkode: 7233a...67b 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #17 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vurderer det, han skjemmer bort ungen ved å kjøpe ting(i overflod- barnet bryr seg ikke om det ødelegger ting for de kan bare kjøpe nytt), setter ikke grenser (is hver dag til frokost når hun er hos han feks), barnet sovner ikke før klokka 22 (uten unntak) der barnet er i en alder det burde få 10-12 timer søvn osv. Eks: Barnet var med på matbutikk under koronaen, tok på masse varer og fikk godteri osv til flere hundre kroner. Bamsen hennes som er i en snor dro hun langs gulvet hele handleturen. På vei ut skulle hun spise kjærlighet som jeg tok fra henne fordi hun skulle vaske hender først, han var mest opprørt over at de hadde fjernet småvognene for barna.Vi var 2 voksene så jeg kunne handlet, mens barnet var hjemme med han feks. Barnet ville ikke det så da gikk ikke det. Er dette veldig ille? Jeg synes det. Anonymkode: 7233a...67b Ja Anonymkode: 99566...eb0 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #18 Skrevet 4. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, en mann er ikke en tusseladd fordi han ivaretar barna sine. Men du var ikke klar for at barn flyttet inn til deg, og det er helt fair det. Jeg syns det er flott at dere kom frem til løsningen dere gjorde, og det gjør ikke deg til en ond stemor. En ond stemor ville du vært om du heller hadde valgt å prøve å sabotere forholdet mellom barn og far. Så jeg syns heller at du var en god stemor, men ikke helt klar for full pakke med barn. Anonymkode: d0a52...921 En mann (eller kvinne for den del) som ikke evner å få ungene sine til å vaske hendene etter toalettbesøk, bruke innestemme ved matbordet og takke for maten, er helt klart en tusseladd. Anonymkode: 5f40f...52e 14
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #19 Skrevet 4. mai 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, en mann er ikke en tusseladd fordi han ivaretar barna sine. Men du var ikke klar for at barn flyttet inn til deg, og det er helt fair det. Jeg syns det er flott at dere kom frem til løsningen dere gjorde, og det gjør ikke deg til en ond stemor. En ond stemor ville du vært om du heller hadde valgt å prøve å sabotere forholdet mellom barn og far. Så jeg syns heller at du var en god stemor, men ikke helt klar for full pakke med barn. Anonymkode: d0a52...921 Jo han var en tusseladd når han lot ungene styre. Jeg har også unger, og mine unger sluttet å spise middag med hans unger på slutten fordi de griste slik ved bordet. Her snakker vi om 8 & 10 åring som peller seg i nesa og spiser buser i stedefor potetene. Anonymkode: eda10...3d4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #20 Skrevet 5. mai 2020 Barnet er flink og morsom og har en annen oppførsel når forelderen ikke er i nærheten. Forelderen gjør nok så godt de kan, noen som vet noen kurs eller tilsvarende som kan være til hjelp? Tenker i forholde til kosthold, søvn og hygiene. Anonymkode: 7233a...67b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå