Gå til innhold

Folk som dikter opp et liv på nett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ikke på troll. De er ute etter å provosere og lage bråk. Synes litt synd på slike tapere. De har nok masse frustrasjoner og føler seg litt bedre hvis noen går på limpinnen eller innleggene skaper rabalder og bråk.

Så har vi de som lager seg et fantasiliv og lever dette helt ut på nettet i diskusjonsgrupper. De lager seg en ny identitet. Så bruker de det meste av tiden på å sanke poeng og tilbakemeldinger på sin nye identitet. Dette må ikke forveksles med en skjønnmaling av livet som er ganske vanlig i sosiale medier.

For meg med en begrenset erfaring med psykiatri og pasienter er det naturlig å hevde slike mennesker har en diagnose.

Synspunkt!

Anonymkode: a64e5...6c9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror den identiteten de lager er den de ønsker å være, men som de ikke kan være av ulike grunner. Jeg har lyst til å reise, være eventyrer, oppleve alt mulig, men jeg har ikke helse, kunnskap eller penger til det. Nå er det ikke verre enn at jeg kanskje kan komme dit en dag og kanskje gjøre alt dette, men slik er det ikke for alle, det er ikke noe håp. Det beste de har er å leve ut drømmene sine via denne identiteten de dikter opp. Det er nå min teori:P Om det er psykiatri i bildet? Tjæ. For noen kanskje. Mens for andre er det bare en mestringsstrategi, uten at mestringsstrategier i seg selv er psykelig, heller det motsatte. Avhengig av hva den innebærer selvsagt.

Anonymkode: c8b93...481

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke på det som en diagnose i det hele tatt. Kanskje det er noen som føler seg ensom eller trist, og bruker denne nye identiteten for å bli gladere og ha noe å gjøre i en ellers kjedelig hverdag. Jeg snakker ikke om catfish og trolls, men tilsynelatende helt vanlige personer som dikter opp en bakgrunnshistorie og en identitet for å leve ut drømmene, ha noe å gjøre og bli gladere. 
Jeg tror det til og med kan være litt sunt for en del mennesker som sliter med sosial kontakt i det ekte livet, så lenge det ikke utvikler seg til å bli troll og catfish

Anonymkode: 2a07e...4e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke på det som en diagnose i det hele tatt. Kanskje det er noen som føler seg ensom eller trist, og bruker denne nye identiteten for å bli gladere og ha noe å gjøre i en ellers kjedelig hverdag. Jeg snakker ikke om catfish og trolls, men tilsynelatende helt vanlige personer som dikter opp en bakgrunnshistorie og en identitet for å leve ut drømmene, ha noe å gjøre og bli gladere. 
Jeg tror det til og med kan være litt sunt for en del mennesker som sliter med sosial kontakt i det ekte livet, så lenge det ikke utvikler seg til å bli troll og catfish

Anonymkode: 2a07e...4e6

Er det ikke nettopp catfish slike personer ofte blir. La oss ta utgangspunkt i KG. Man fremstiller seg som en svært interessant person som appellerer til det motsatte kjønn. Så får man privat kontakt på IM og "svindelen" kan fortsette.

Jeg tror falske liv et et farligere fenomen på en diskusjonsgruppe. Kanskje fordi brukerne først får muligheter til, over tid og i en avslappet atmosfære, å bli kjent. Så når den private kontakten starter kan man allerede være på vei til å bli et offer.

AnonymBruker
Skrevet

Er det bedre å klage og sutre da?

Anonymkode: 30d15...e51

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg vet hvem du tenker på. Aner ikke hvorfor han gjør det.

Anonymkode: c0cbf...034

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker ikke på troll. De er ute etter å provosere og lage bråk. Synes litt synd på slike tapere. De har nok masse frustrasjoner og føler seg litt bedre hvis noen går på limpinnen eller innleggene skaper rabalder og bråk.

Så har vi de som lager seg et fantasiliv og lever dette helt ut på nettet i diskusjonsgrupper. De lager seg en ny identitet. Så bruker de det meste av tiden på å sanke poeng og tilbakemeldinger på sin nye identitet. Dette må ikke forveksles med en skjønnmaling av livet som er ganske vanlig i sosiale medier.

For meg med en begrenset erfaring med psykiatri og pasienter er det naturlig å hevde slike mennesker har en diagnose.

Synspunkt!

Noen troll syns bare det er morsomt å egge opp til bråk. Er ikke alltid så mye bak. 

Anonymkode: 27ba0...234

AnonymBruker
Skrevet

Trist, men sant. Vet om en her inne som utgjør seg for å være noe annet. Spennende, farlig jobb og et godt utseende. Tror denne personen lever i en drømmeverden, og at det virkelige livet er så kjedelig og innholdsløst. Om det er noe psykisk som ligger bak vet ikke jeg. Men denne personen er blitt avslørt av mange kg bruker. Det som er litt skummelt er at personen tar kontakt med det annet kjønn, og kommer med fantasihistorier får å gjøre seg attraktiv. Kan hende det stopper der, og at det er nok spenning for denne personen.

Anonymkode: 15737...945

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trist, men sant. Vet om en her inne som utgjør seg for å være noe annet. Spennende, farlig jobb og et godt utseende. Tror denne personen lever i en drømmeverden, og at det virkelige livet er så kjedelig og innholdsløst. Om det er noe psykisk som ligger bak vet ikke jeg. Men denne personen er blitt avslørt av mange kg bruker. Det som er litt skummelt er at personen tar kontakt med det annet kjønn, og kommer med fantasihistorier får å gjøre seg attraktiv. Kan hende det stopper der, og at det er nok spenning for denne personen.

Anonymkode: 15737...945

Skumle greier! Jeg er bekymret.

Vi nevner ikke navn, (moderering) men tenker nok på samme bruker. Det er faktisk kvinnelige brukere som tar kontakt med han. Flere har rapportert ubehagelige opplevelser i tråder som har blitt moderert eller stengt. Brukeren har også blitt utestengt her noen ganger. Han er beryktet på vgd.no der han har holdt på siden 2008.

Der beskrives han som et trygdet rusvrak og psykriatisk pasient. De ler eller er bekymret for hans aktivitet på KG, og påpeker naive kvinner her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...