Gå til innhold

Hvor lang tid før offisiellt forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har møtt en fantastisk fyr, og har aldri vært så forelsket før faktisk. Vi hadde veldig god kjemi helt fra start, og vanvittig kjemi i senga. Hadde ikke sex før 3. date (2 første datene var fjelltur dagstur) Vi har vært med hverandre nesten 24/7 denne uka, men pga jeg skal reise en plass i nesten 1 uke så ble det en fin "pause" slik det ikke blir for mye. Jeg føler han er like mye, om ikke mer, interessert i å være med meg. 

Jeg vil ikke ødelegge noe med å snakke om å ha et fast forhold. Synes dere at jeg bør la han ta første initiativ til den samtalen? Hvor lang tid ca bør det ta før vi snakker om forhold, basert på det jeg har skrevet?

Anonymkode: f8e36...962

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen måneder tenker jeg. Har han barn? Synes du skal spørre han eller snakke med han om det. I tilfelle skikkelige misforståelser, som jeg har opplevd flere ganger selv. Kan hende han bare er ute etter moro og i morgen kanskje starter å kutte deg ut eller unngå deg.

Anonymkode: 81623...0f0

AnonymBruker
Skrevet

Før man definerer hva forholdet deres er, tenker jeg det er fair å i første omgang avtale at man ikke holder på med andre. Det må være innafor iallefall.

Anonymkode: 7b11f...29c

• Liker 3
Skrevet

Dette finnes det INGEN REGLER FOR. Dere må bare ta det sånn som dere føler at det er riktig. 

Det er fullt mulig å definere seg som kjærester etter to dager. Etter én date. Det kommer helt an på hva dere føler. Det finnes ingen rett og galt her. Alle som sier noe annet har iallefall aldri opplevd å falle hodestups i hverandre på likt grunnlag. Det skjer. Sjelden, men det skjer. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, DHG said:

Dette finnes det INGEN REGLER FOR. Dere må bare ta det sånn som dere føler at det er riktig. 

Det er fullt mulig å definere seg som kjærester etter to dager. Etter én date. Det kommer helt an på hva dere føler. Det finnes ingen rett og galt her. Alle som sier noe annet har iallefall aldri opplevd å falle hodestups i hverandre på likt grunnlag. Det skjer. Sjelden, men det skjer. 

Det her! Kjenner noen som var kjærester på slutten av første date, og begynte å prøve på barn etter fire-fem måneder. Over ti år etterpå (og mer enn ett barn) er de fortsatt sammen.

Anonymkode: 0e24e...004

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Maks et par måneder, ellers kan vi drite i å treffes mer. Sier ikke vi skal gifte oss liksom, men jeg mener vi skal vite om vi vil være kjærester innen den tid, iallfall på måten jeg "dater" (mye kontakt, treffes ofte, intime samtaler, møter hverandres venner og gjerne familie). 

Anonymkode: 0826a...a95

• Liker 1
Skrevet

Jeg ventet også til han tok initiativ. På date nr 2 så sa han at han ville bruke god tid i starten for å finne ut av ting. 

10 dager senere så sa han at han var helt sikker og ville at jeg skulle være kjæresten hans. Han klarte ikke vente mer. 

Det er nå 1 barn, hund, 2 biler, enebolig, forlovelsesring og utsatt bryllup pga korona siden ❤️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig avhengig av alder og situasjon. Er man ung kan man fint bli kjærester etter første date, har man barn fra før er det en helt annen sak.

Har du vært tydelig før dating at du er ute eteter kjæreste/varig forhold? Hvis du har det så bør du la han styre det. Hvis du ikke har sagt noe om det så bør du si noe om det. Og du kan gjerne ta det først som sist. Bedre at han blir skremt bort nå enn om 3 mnd når du virkelig er følelsesmessig engasjert.

Anonymkode: ba3e3...38f

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 5/3/2020 at 5:44 PM, AnonymBruker said:

Hei! Har møtt en fantastisk fyr, og har aldri vært så forelsket før faktisk. Vi hadde veldig god kjemi helt fra start, og vanvittig kjemi i senga. Hadde ikke sex før 3. date (2 første datene var fjelltur dagstur) Vi har vært med hverandre nesten 24/7 denne uka, men pga jeg skal reise en plass i nesten 1 uke så ble det en fin "pause" slik det ikke blir for mye. Jeg føler han er like mye, om ikke mer, interessert i å være med meg. 

Jeg vil ikke ødelegge noe med å snakke om å ha et fast forhold. Synes dere at jeg bør la han ta første initiativ til den samtalen? Hvor lang tid ca bør det ta før vi snakker om forhold, basert på det jeg har skrevet?

Anonymkode: f8e36...962

Det spørs på hvor gamle dere er, om det er barn involvert, bor dere på samme plass og hvor godt kjenner dere hverandre? Jeg er en romantiker og pleier å gå «all in», hvis jeg føler det er riktig. Jeg har dog opplevd at siste kjæresten hadde sterke narsissistiske trekk, og har nok brent meg. Ble sammen med en eldre kar som bekreftet meg, så meg og gjorde og sa alle de riktige tingene. Det viste seg at han speilet meg. Jeg var hodestups forelsket, sexen var fantastisk og vi hadde de samme interessene (trodde jeg). Jeg overså de røde flaggene, som at han sa han elsket meg etter to treff, ville kjøpe hus i samme by som meg etter veldig kort tid, ville tilbringe all tid med meg. Det viste seg senere at han ikke hadde så stort nettverk, og hadde gått rett fra et tidligere forhold rett til meg. Så mitt råd er å bli bedre kjent med daten din før du går ut «offisielt». Jeg hadde et par vonde år som vekslet mellom lykkerus fordi jeg hadde møtt min «sjelevenn» til å gå til sengs med djevelen (les narsissist) selv. Eksen min hadde visstnok funnet sin «sjelevenn» flere ganger, og gjerne kort tid etter han begynte å date. Jeg er fullt klar over at det finnes mange fantastiske menn der ute, men ville gitt det litt tid å bli kjent med hverandre. 

Lykke til og er spent på hva du foretar deg og hvordan det går med dere. Hold oss gjerne oppdatert. 

Anonymkode: ce48f...cda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs på hvor gamle dere er, om det er barn involvert, bor dere på samme plass og hvor godt kjenner dere hverandre? Jeg er en romantiker og pleier å gå «all in», hvis jeg føler det er riktig. Jeg har dog opplevd at siste kjæresten hadde sterke narsissistiske trekk, og har nok brent meg. Ble sammen med en eldre kar som bekreftet meg, så meg og gjorde og sa alle de riktige tingene. Det viste seg at han speilet meg. Jeg var hodestups forelsket, sexen var fantastisk og vi hadde de samme interessene (trodde jeg). Jeg overså de røde flaggene, som at han sa han elsket meg etter to treff, ville kjøpe hus i samme by som meg etter veldig kort tid, ville tilbringe all tid med meg. Det viste seg senere at han ikke hadde så stort nettverk, og hadde gått rett fra et tidligere forhold rett til meg. Så mitt råd er å bli bedre kjent med daten din før du går ut «offisielt». Jeg hadde et par vonde år som vekslet mellom lykkerus fordi jeg hadde møtt min «sjelevenn» til å gå til sengs med djevelen (les narsissist) selv. Eksen min hadde visstnok funnet sin «sjelevenn» flere ganger, og gjerne kort tid etter han begynte å date. Jeg er fullt klar over at det finnes mange fantastiske menn der ute, men ville gitt det litt tid å bli kjent med hverandre. 

Lykke til og er spent på hva du foretar deg og hvordan det går med dere. Hold oss gjerne oppdatert. 

Du bør være litt forsiktig med å trekke denne typen paralleller videre til andres forhold. Det er jo sunn fornuft at man ikke skal inngå et forhold med en gal person, det sier litt seg selv. Kjipt at du fant en dårlig fyr, men det er litt på siden av problemet her. 

Anonymkode: 9b764...afa

AnonymBruker
Skrevet
På 3.5.2020 den 17.44, AnonymBruker skrev:

Det går jo an å ta det litt med ro :) Jeg var i mitt forhold i 1 mnd da vi bestemte oss for å være ekslusive med hverandre. Noe annet ville ikke vært akseptabelt for meg eller henne slik sett. Men vi gikk ikke ut med at vi var i noe "forhold" for det hadde gått 3 mnd. Det var nok litt for tidlig, men poenget er at ta deg tid. Avtale at dere er eksklusive for hverandre og bruk tiden fremover for å bli bedre kjent. Dette tar lang tid, møte hverandre sin familie, bli klar over hverandre sine negative sider, og finne ut gnissinger som kan oppstå. For meg er et forhold noe som man kan gå ut med til alle når dette er på plass, og man er mye samme og kan tenke seg å flytte sammen. Aldri om jeg ville gjort det med noen uten at jeg først kjente vedkommende godt. Så bruk tid, og ikke forhast noe. Er dere så mye inn i dette begge to, er tiden det minste problemet.

Anonymkode: 077f3...82d

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør være litt forsiktig med å trekke denne typen paralleller videre til andres forhold. Det er jo sunn fornuft at man ikke skal inngå et forhold med en gal person, det sier litt seg selv. Kjipt at du fant en dårlig fyr, men det er litt på siden av problemet her. 

Uenig, det er jo hele poenget her. Når man er forelsket er man helt idiot, og overser alle røde flagg. De aller fleste er slik, så det rette er å vente med alle store avgjørelser til dette over :)  Hva som er en dårlig person eller ikke tar kanskje lang tid å avdekke, selv om man raskt kan se noen glimt av det, men det har vi jo alle. De fleste som er gode på dette kan fake lenge, og det avdekkes ikke før man bor sammen under samme tak, kanskje har låst hverandre i forpliktelser. Det er da de negative sidene kommer frem, når en er blitt "husvarm" og den ene tror at nå er den fulle kontrollen på plass. Poenget er at dette vet man ikke før det har gått tid,  og er blitt godt kjent. Stressteste et forhold med å reise på en ferie, der man bor tett sammen over en uke eller to! Da  skal man være ekstremt god til å fake for å skjule eventuelle negative sider :)  Det er mange dårlige menn der ute! Det er også mange dårlige kvinner. Avdekke dette kan man bare avgjøre over tid, og om det er "forhold" eller ikke er litt uvesentlig. Unngå iallefall ekteskap, samboerskap før slike ting er avklart.

At forholdet så kan dø hen senere av 100.000 andre grunner har man aldri garanti for. Men det er en helt annen sak.

Anonymkode: 077f3...82d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Anonymkode: 9b764...afa

Poenget mitt er hvorfor forhaste seg, men heller ikke bruke tid på å bli kjent med hverandre? Noen blir sammen etter første date og har det fint sammen, men det hører vel kanskje til unntaket enn regelen. 

Jeg ville bare dele min dårlige erfaring med tidligere å gå ut offisielt etter kort tid, pga. stormende forelskelse. Hans dårlige sider kom frem etter ett par mnd, men da hadde vi allerede introdusert venner og familie for hverandre. Det gjorde det desto vanskeligere å bryte opp, så vi prøvde og prøvde. Til slutt var jeg så mentalt utslitt at jeg så tilbake på tiden med han som noe jeg skulle ønske var ugjort. Uansett, spist er spist, og gjort er gjort.

Han fant seg forøvrig ei ny rett etter meg i påsken. Vi var ikke sammen, men pga spesielle omstendigheter så bodde han hos meg en periode. Han og hun nye har gått flere fjellturer sammen, hett mellom dem og han har nok igjen funnet «den rette kvinnen og sjelevenn» han vil dele livet sitt med. Det er sikkert bare tilfeldigheter, og vet mange går turer sammen i disse korona-tider... men er han 50+, har to barn, selvstendig næringsdrivende og har planer om å etablere seg igjen i sin hjemby på sør-Vestlandet..så ville jeg vært obs obs. Krysser fingrer og tær for at det ikke er samme mannen TS har funnet seg, og at det er bare jeg som er «paranoid» og negativt preget av det forholdet med han. Ville tatt meg gooood tid til å bli kjent med hverandre, slik som flere AB også tidligere har påpekt.

TS: Igjen, masse lykke til og rusende forelskelse kan være utrolig herlig, så vet veldig godt hva du går gjennom 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...