Gå til innhold

Angrer på boligkjøp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig kjøpt meg bolig og flyttet inn, og nå begynner jeg å lure på om jeg angrer på kjøpet.. Det høres veldig godt når folk går inn og ut av blokka. Jeg bor i førsteetasje, i leiligheten nærmest inngangsdøra og det "rister" i veggen mot inngangen når døren lukkes. La ikke merke til dette på visning eller da jeg holdt på å flytte inn. Først når jeg var ferdig innflyttet, og satt og slappet av i sofaen en kveld, merket jeg hvor godt inngangsdøra høres. Begynner å bekymre meg for om leiligheten er et dårlig kjøp. Jeg har i utgangspunktet tenkt til å bo her i mange år, og jeg prøver å trøste meg med at jeg liker sameiet, naboene er hyggelige, jeg liker området og jeg hadde ikke hatt råd til så mye annet i området jeg ønsker å bo. Likevel så gnager dette med inngangsdøra på meg, og jeg begynner å lure på om jeg noensinne får solgt igjen... Noen som har følt på noe av det samme ved et leilighetskjøp, men likevel hatt det fint og fått solgt igjen til en akseptabel pris?

Anonymkode: b1ab8...cc7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er dessverre helt vanlig i hvert fall i 1. og 2.etg i eldre blokker. Vet ikke hvordan det er i nye. 

Anonymkode: a63fb...be3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du kan vende deg til dette. Men ellers kan det være at en ny inngangsdør kan hjelpe. Det er ganske dyrt da, men kan jo være verdt det hvis du er veldig plaget. 

Det går også ann å forsøke å snakke med vaktmester, er det meningen at døra skal smelle sånn? Kan man ordne en mekanisme så den "lukker seg sakte" og dermed smeller mindre når den går i lås?

Ellers tror jeg ikke dette er et problem ved et leilighetskjøp. Man vet litt hva man kan forvente når man kjøper i 1. etasje.

Anonymkode: ccf79...efc

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Jeg tror nok jeg helt fint vil tilpasse meg dette, er mer frykt for at det skal bli vanskelig å selge leiligheten videre en gang som problemet. Har bodd i første etasje i en gammel blokk før, og der hørte jeg også når folk kom og gikk. Kan sikkert høre med en vaktmester om det går an å gjøre noe for at den skal være litt mer saktegående, men dette er et relativt nytt bygg, så ny inngangsdør vil nok ikke være aktuelt.

Anonymkode: b1ab8...cc7

AnonymBruker
Skrevet

Du får sørge for at døra holdes åpen ved visning når du en gang skal selge. Ha en «vakt» der eller noe, så ingen merker noe.

Anonymkode: 9e902...bba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor selv i nytt bygg, men kjenner folk som bor i eldre blokker. Begge steder er dette med ytterdør et lydproblem for de som bor nær den. Dørene er tunge, og skal lukkes tett og ofte gå automatisk i lås. Problem også for dem som bor nær en heisdør. 

Men velger man å kjøpe i første etasje, så antar jeg det er et bevisst valg. For 1. etasje inkluderer jo ofte det mange vil tenke på som ulemper: gulvkaldt, innsyn, alle som skal ut/inn går forbi en ytterdør osv. Så da må man anta at ved et salg, så kommer det folk som er innstilt på dette, men som også ser fordeler ved å bo i første, og vektlegger disse mer. 

Siden det er mange år til du skal selge, ville jeg ikke brukt energi på dette som kanskje kan bli et problem. Eller ikke et problem.

Anonymkode: e5aca...09a

AnonymBruker
Skrevet

Sørg for å holde låsmekanismen i inngangdøra godt smurt. Det kan hjelpe en del.

Anonymkode: 8d3c0...a0a

Skrevet

Du kjøpte, og da får du solgt den.  Bruktbilforhandlere sier at det fødes ixxxxxr hver dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kjøpte boligen på nett, har du automatisk 14 dagers angrerett. Du trenger ikke oppgi grunn.

Anonymkode: e6330...c9e

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du kjøpte boligen på nett, har du automatisk 14 dagers angrerett. Du trenger ikke oppgi grunn.

Anonymkode: e6330...c9e

Tenk så kjekt det hadde vært. Danmark og Sverige har faktisk angrerett. Men som selger ville jeg ikke trives så godt med det.

Anonymkode: e5aca...09a

Skrevet

Jeg tror man kan gjøre noe at en dør går sakte igjen, og ikke smeller.

Høres positivt ut med det andre du sier. Det teller veldig mye, om ikke alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...