Gå til innhold

Hvor får man tak i bekreftelse på at man ikke er smittet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Hvis man skal reise til et annet land i europa og de krever bekreftelse på at personen ikke smittet..hvor får man tatt sånn type test?? Svaret på testen må ikke være eldre enn 4 dager.

Anonymkode: 53f72...1c3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du ta ut 14 dager ferie når du kommer tilbake?   Du får ikke testet deg på et slikt grunnlag. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skal du strikke en genser etter at du kommer hjem? Skal du snakke utelukkende norsk i landet du skal til?

Sånn mens vi var i gang med å svare på/stille spørsmål ved nor ts ikke spør om

---

Jeg vet ikke, men om man kan få noe sånt, så ville jeg nok hørt med legen min først. 

Anonymkode: 673f9...d45

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal du strikke en genser etter at du kommer hjem? Skal du snakke utelukkende norsk i landet du skal til?

Sånn mens vi var i gang med å svare på/stille spørsmål ved nor ts ikke spør om

---

Jeg vet ikke, men om man kan få noe sånt, så ville jeg nok hørt med legen min først. 

Poengterte at ts må påberegne 14 dagers karantene etter han/hun kommer hjem.   Uansett får man ikke testet seg fordi man skal til utlandet, anbefalingene er å holde seg innenfor landegrensene.

AnonymBruker
Skrevet

Det er visst mange som tror ingen har andre grunner til å reise til utlandet enn å dra på ferie. Når det gjelder testen så har jeg forstått det sånn at man må ha symptomer for å få den, evt vært i kontakt med noen smittede eller noe sånt. Hvilket land er det snakk om, og hvordan kommer du dit? 

Anonymkode: 059dc...706

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er visst mange som tror ingen har andre grunner til å reise til utlandet enn å dra på ferie. Når det gjelder testen så har jeg forstått det sånn at man må ha symptomer for å få den, evt vært i kontakt med noen smittede eller noe sånt. Hvilket land er det snakk om, og hvordan kommer du dit? 

Anonymkode: 059dc...706

Det finnes ingen andre grunner til å dra foruten kanskje et  nært familiemedlem som er døden nær.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei

Hvis man skal reise til et annet land i europa og de krever bekreftelse på at personen ikke smittet..hvor får man tatt sånn type test?? Svaret på testen må ikke være eldre enn 4 dager.

Mest naturlige tenker jeg er å ta kontakt med fastlegen.

Anonymkode: f0fb2...584

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Apocalypte skrev:

Poengterte at ts må påberegne 14 dagers karantene etter han/hun kommer hjem.   Uansett får man ikke testet seg fordi man skal til utlandet, anbefalingene er å holde seg innenfor landegrensene.

Du spurte om ts skulle ta ut ferie etter reisen sin. Du nevnte ikke at h*n må påberegne karantene. Vil uansett tro at ts er klar over karanteneregler ved innkomst til Norge. (For hvem er ikke det by now?)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Apocalypte said:

Det finnes ingen andre grunner til å dra foruten kanskje et  nært familiemedlem som er døden nær.

Du er ikke en gang åpen for at det finnes årsaker som du ikke tenker på akkurat i dette sekund? 

Anonymkode: f0fb2...584

• Liker 6
Skrevet

Du spurte om ts skulle ta ut ferie etter reisen sin. Du nevnte ikke at h*n må påberegne karantene. Vil uansett tro at ts er klar over karanteneregler ved innkomst til Norge. (For hvem er ikke det by now?)

Karantene betyr jo at man må ta ut ferie, med mindre man er arbeidsløs. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg husker feil, men er det ikke sagt at det ikke vil bli aktuelt med sånn test/bekreftelse i Norge?

Anonymkode: de905...fe7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei ts her.

Jeg skal på en behandling. Reiser bare for en dag. Klinikken skal gi meg et skriv om at jeg reiser for behandling slik at jeg ikke blir stoppet. 

Er klar over 14 dagers karantene

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hei ts her.

Jeg skal på en behandling. Reiser bare for en dag. Klinikken skal gi meg et skriv om at jeg reiser for behandling slik at jeg ikke blir stoppet. 

Er klar over 14 dagers karantene

Ts

Og jeg er i mammaperm så er uansett hjemme. Trenger ikke å ta ut ferie for å være i 14 dagers karantene

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med Covid hjelpetelefonen og spør. I Bergen sier de de har overkapasitet på testing. 

Anonymkode: 65f74...c11

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Apocalypte skrev:

Hørt om folk med hjemmekontor? Blitt ganske vanlig de siste par månedene.

Anonymkode: 76947...b39

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Aha nye silikonpupper ja. Ja viktig å få pynte på fasaden i disse coronatider.

Anonymkode: f828b...eee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Apocalypte skrev:

Eller hjemmekontor

Anonymkode: d19d9...725

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørt om folk med hjemmekontor? Blitt ganske vanlig de siste par månedene.

Anonymkode: 76947...b39

Fortsatt kan man ikke møte andre mennesker enn familie, og bare handle når det er nødvendig kun på apotek og i matbutikk.  Hjemmekontorene kommer det til snart å bli slutt på. 

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Apocalypte said:

Fortsatt kan man ikke møte andre mennesker enn familie, og bare handle når det er nødvendig kun på apotek og i matbutikk.  Hjemmekontorene kommer det til snart å bli slutt på. 

I august kanskje. På jobben min lages det booking ordning for de som må på kontoret

Anonymkode: ef317...c2e

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Apocalypte skrev:

Nei, firmaet mitt er så fornøyd at de vil gjøre det mer fleksibelt. Før var det 3x/måned, nå åpner de for fleksibilitet.

Uansett er jo ikke hjemmekontor noe som kom med korona, jeg hadde hjemmekontor lenge før korona kom.

Anonymkode: d19d9...725

• Opprett ny...