Gjest rigmora Skrevet 24. juni 2005 #1 Skrevet 24. juni 2005 Hei. Passer hunden til broren min i 2 mnd. I går var vi på en gård og han hærja rundt, og lukter derretter.... Så vi må nok ta en vask i dag, menhvordan gjør jeg det?? Og med hva? Regner med at det lønner seg med noen spesialsåpe? Og jeg har ikke badekar, bare dusj. Og hvor varmt vann skal vi bruke? ER ikke så veldig hundevandt skjønner dere (men det går veldig fint nå da, for han er så snill og lydig) trenger bare en step-by-step intro for å bade han...
Fr.Friik Skrevet 24. juni 2005 #2 Skrevet 24. juni 2005 Heisann. Vet du om hunden er vant til å bade? Og ikke minst, om han liker det? Jeg bruker å bløte ut hunden med dusjen, så såper jeg inn han, før jeg skyller ut såpen. Men det bruker å være en kamp, ettersom jeg har en hund med massiv vannskrekk. :-? Vår hun er blitt badet i spesialsjampoo fra dyrebutikken, vanlig sjampoo fra butikken, frisørsjampoo (tanta mi passet han, og dro på salongen sin og hentet den beste hun hadde og badet han i, hehe) og svigermor bruker å bade han i lano. Og alt har funket.
Gjest Rigmora Skrevet 24. juni 2005 #3 Skrevet 24. juni 2005 Han liker i allefall i bade... Hopper uti og legger på svøm med en gang han ser et vann.... Han er så enkel og grei med alt, så jeg kan ikke tenke meg at det er noe problem. Vaskes skal han uansett....
-Fisken- Skrevet 24. juni 2005 #4 Skrevet 24. juni 2005 Kjøp hundeshampo, eller bruk en mild shampo som barneshampo. De kan ha ganske sensitiv hud, så det er viktig at shampoen ikke er for parfymert. Kommer sikkert til å gå veldig greit ettersom han er vant til vann. Putt hele han inn i dusjen, og skru på vannet. skru det av, masér hele pelsen inn med shampo. Skyll av. Nå vet ikke jeg hvilken rase det er, men sånn som med f.eks. spanieler, er det viktig å tørke inni øret med en bumullsdott. Jeg føner hunden min (har en liten hund) tørr og grer henne. Da er hun så fornøyd atte, og lukter herlig
Cherie Skrevet 27. juni 2005 #5 Skrevet 27. juni 2005 hunden vaskes i hundesåpe som jeg tynnr ut mde vann. Jeg har den på en spruteflaske. gjør hundne våt med dusjen. Sprayer på såpen. gnir den litt inn og skyller av. Får hunden til å legge seg på ryggen slik at jeg får tørket godt i kriker kroke under buken. Hunden spretter opp og jeg tar kjapt over resten av hunden med handuk. Så får hun løpe ut. Bruker max 15 min. Deilig med korthåret hund anbefalte sprayflaske til mor som har puddel. Hun synes det var genialt ...så der fikk dere det tipset
Hu i Svingen Skrevet 27. juni 2005 #6 Skrevet 27. juni 2005 hunden vaskes i hundesåpe som jeg tynnr ut mde vann. Jeg har den på en spruteflaske. gjør hundne våt med dusjen. Sprayer på såpen. gnir den litt inn og skyller av. Får hunden til å legge seg på ryggen slik at jeg får tørket godt i kriker kroke under buken. Hunden spretter opp og jeg tar kjapt over resten av hunden med handuk. Så får hun løpe ut. Bruker max 15 min. Deilig med korthåret hund anbefalte sprayflaske til mor som har puddel. Hun synes det var genialt ...så der fikk dere det tipset Det med sprayflaska var skikkelig genialt ja! Ofte vanskelig å få fordelt sjampoen skikkelig i pelsen. Tips hvis du ikke har hundesjampo: Grønnsåpe funker ypperlig - den er ikke for sterk (må blandes godt ut da), og inneholder passe mye fett sånn at de ikke flasser (kan skje hvis du bruker menneskesjampo).
lillesky Skrevet 28. juni 2005 #7 Skrevet 28. juni 2005 Han liker i allefall i bade... Hopper uti og legger på svøm med en gang han ser et vann.... Det gjør min hund også! Men badekaret synes han er skumle saker. Du får bare prøve deg frem. Det viktigste er at du bruker en mild såpe, sånn at hunden ikke får utslett/klør. Dere som er vant med å vaske hund: hva gjør dere etter at den har badet? Lar den gå fritt? Min bare gnir seg på tepper, så jeg ber han ligge i senga, men synes det blir litt feil... At han MÅ bli der liksom.
Hu i Svingen Skrevet 29. juni 2005 #8 Skrevet 29. juni 2005 Jeg legger håndklær utover stuegulvet, og så ruller hun seg leeenge på dem - skikkelig moro!
Quinden Skrevet 29. juni 2005 #9 Skrevet 29. juni 2005 Hei Grønnsåpe er den beste såpen til hund, sa en instruktør til meg for noen år siden. Det har jeg brukt, ikke mye, men jeg skyller ham godt, smører hele kroppen hans med såpe og skyller godt av. Ikke dusj fjeset, det er ikke populært. Min elsker vann, men dusjing er siste sort, men faktisk så står den helt i ro, lider i stillhet for å si det sånn. Det går nok bra. Tørk den godt, skal se den er fornøyd når jobben er gjort.
Gjest hunden Skrevet 30. juni 2005 #10 Skrevet 30. juni 2005 Det kan være en utfordring, stor, å få vasket en hund. Selv en som elsker å bade! Først bløter jeg pelsen godt (tar tid å få hunden våt helt inn til huden). Jeg bruker bare grønnsåpe. Har en gammel flaske som jeg blander ut såpe og vann i. Litt på slump. Vil at det skal skumme, men ikke mye. Så skyller jeg nøye et par ganger og klemmer ut litt vann før hunden tørkes. Etterpå tørker den seg selv oppetter veggene...
Gjest Rigmora Skrevet 1. juli 2005 #11 Skrevet 1. juli 2005 Hei. Gikk til innkjøp av hundeshjampoo, og plasserte han i dujsen. Var ikke helt fornøyd med situasjonen, gjorde ingen motatand da, og stod helt rolig. Men halen mellom beina og et fornærmet uttrykk.... Ville ikke kose på iallefall 10 min etterpå, sa hun var litt fonærmet på meg etterpå.... Men nå lukter hun godt igjen da!!
Cherie Skrevet 1. juli 2005 #12 Skrevet 1. juli 2005 korthårede hunder har en tendens til å bli tørr i huden av grønnsåpe. jeg har fått anbefalt å ikke bruke det .. det eneste som skal være bra med et etter hva jeg hører er prisen, men jeg har aldri brukt det selv da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå