AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #1 Skrevet 3. mai 2020 Hvordan har/hadde du reagert hvis ni åringen sa i en ganske frekk tone at hen gleder seg til å flytte hjemmefra når hen blir større fordi hen kjeder seg hjemme nå? Jeg føler jeg gjør alt for at hen skal ha det bra og jeg ble faktisk litt såret. Både på måten det ble sagt på, men også fordi jeg føler hen ikke setter pris på alt jeg gjør for hen. Sikkert feil reaksjon, men det var så uventet, for hen har alltid vært veldig glad i å være rundt og sammen med meg. Men det er klart, det er mange år til å flytte blir en realitet, og tanker og følelser kan ha skiftet flere ganger innen den tid. Anonymkode: 9127c...bfd
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #2 Skrevet 3. mai 2020 Jeg hadde kanskje tenkt at det var et slags "hjertesukk" etter flere uker med stengt skole og ingen muligheter til å være med venner. Det går nok over. Anonymkode: 41b03...b22 9
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #3 Skrevet 3. mai 2020 Kanskje det er koronasituasjonen barnet er lei av - og bruken av «hen». Anonymkode: 966ae...3ad 11
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #4 Skrevet 3. mai 2020 Jeg er så lei av at folk her inne, skriver hen ! Skriv han eller hun Anonymkode: 9ba8d...914 7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #5 Skrevet 3. mai 2020 4-åringen kaller deg dumme mamma, 9-åringen vil flytte ut, 14 åringen synes du er den mest håpløse personen i verden. 30-åringen synes du er verdas beste mamma 😉 Anonymkode: 9dab2...e6a 5
tånegla Skrevet 3. mai 2020 #6 Skrevet 3. mai 2020 Jeg hadde virkelig gått inn i meg selv og vurdert terapi for å reagere på en slik pre-teen uttalelse. Herrefred, du kommer til å få en tøff tenåringsmamma tid om du reagerer på en slik uttalelse. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #7 Skrevet 3. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde kanskje tenkt at det var et slags "hjertesukk" etter flere uker med stengt skole og ingen muligheter til å være med venner. Det går nok over. Anonymkode: 41b03...b22 Det samme har jeg tenkt også. Det er kanskje ikke så rart om hen er lei av hvordan ting er nå. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det er koronasituasjonen barnet er lei av - og bruken av «hen». Anonymkode: 966ae...3ad Jeg sier jo ikke hen til barnet! 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei av at folk her inne, skriver hen ! Skriv han eller hun Anonymkode: 9ba8d...914 Heldigvis kan man bestemme selv hva man skriver. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 4-åringen kaller deg dumme mamma, 9-åringen vil flytte ut, 14 åringen synes du er den mest håpløse personen i verden. 30-åringen synes du er verdas beste mamma 😉 Anonymkode: 9dab2...e6a Hehe, vi får håpe det blir sånn😊 TS Anonymkode: 9127c...bfd
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #8 Skrevet 3. mai 2020 1 minutt siden, tånegla skrev: Jeg hadde virkelig gått inn i meg selv og vurdert terapi for å reagere på en slik pre-teen uttalelse. Herrefred, du kommer til å få en tøff tenåringsmamma tid om du reagerer på en slik uttalelse. I tenårene er, i hvertfall jeg, forberedt på at slike ting kan komme. Jeg bare syns det var tidlig. Så har jeg ingen erfaring i å si slike ting selv, siden jeg er ganske forsiktig av meg. Anonymkode: 9127c...bfd
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #9 Skrevet 3. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: I tenårene er, i hvertfall jeg, forberedt på at slike ting kan komme. Jeg bare syns det var tidlig. Så har jeg ingen erfaring i å si slike ting selv, siden jeg er ganske forsiktig av meg. Anonymkode: 9127c...bfd Jeg sa heller ikke sånne ting til mine foreldre, jeg turte ikke fordi jeg var redd de skulle bli sinte eller lei seg. Min 9-åring derimot har både sagt at han gleder seg til å flytte hjemmefra og at han heller vil bo hos mormor eller en tante. Men han har også sagt at han aldri vil flytte fra oss, men bo med oss for alltid. Han lever i øyeblikket og følelsene skifter fort. Jeg synes det er flott at han er trygg på at vi tåler å høre alle hans tanker og følelser. Anonymkode: d55ba...b36
Gjest Jeeeeeeea Skrevet 3. mai 2020 #10 Skrevet 3. mai 2020 Jeg sa helt sikkert dette til mine foreldre da jeg var fjortiss... Jeg tror ikke barnet ditt har lagt noe særlig i dette utsagnet. Jeg ville kastet ballen tilbake til barnet, spurt hva h*n ville gjort dersom han bodde for seg selv? Evt hva h*n eller dere kan finne på som ikke er kjedelig. En niåring klarer og aktivisere seg selv.
Hactar Skrevet 3. mai 2020 #11 Skrevet 3. mai 2020 Jeg ville vist forståelse for at ting er kjedelige nå når mulighetene er/har vært så veldig begrenset. Og så ville jeg vel startet jobben med å lære niåringen at det faktisk ikke er din jobb å sørge for at hun har det gøy. Jeg kan gjerne gjøre ting sammen med barna, men jeg tar ikke oppgaven med å sette dem i gang når de skal leke på egen hånd. De er mer tålmodige og utholdende med prosjekter de setter i gang selv, og er alt bare dumt og teit, kan de alltids få være med meg å lage mat/legge på plass klær/støvsuge eller annet. Noen ganger gjør de faktisk det, mens andre ganger finner de ut at det går greit å underholde seg selv likevel.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #12 Skrevet 3. mai 2020 Min 10åring spør stadig om ikke foreldrene til bestekompisen kan adoptere han, når han er sint på oss eller lei søskene sine. Jeg svarer bare: hvis du tror det er noe bedre andre plasser, så er det ikke det. F.eks hvis han er sint på oss for at han må gjøre lekser, så sier jeg at det må han om han hadde bodd der også. Tar det ikke så fryktelig alvorlig at han sier slik. Anonymkode: ad1a0...823
Helgeline Skrevet 3. mai 2020 #13 Skrevet 3. mai 2020 Hadde ikke reagert. Alle kjeder seg vel litt nå. Sikker på at jeg selv sa verre ting til mine foreldre. En niåring har vel ikke noe særlig filter. Om han kjeder seg, hva så? Du er mora hans, ikke aktivitør. Så lenge han får sine grunnleggende behov dekt, får han bare kjede seg. Regner med at han har leker, spill, TV mobil osv. Vær heller glad han føler seg så trygg at han våger å si hva han (hen?) føler på.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #14 Skrevet 3. mai 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa heller ikke sånne ting til mine foreldre, jeg turte ikke fordi jeg var redd de skulle bli sinte eller lei seg. Min 9-åring derimot har både sagt at han gleder seg til å flytte hjemmefra og at han heller vil bo hos mormor eller en tante. Men han har også sagt at han aldri vil flytte fra oss, men bo med oss for alltid. Han lever i øyeblikket og følelsene skifter fort. Jeg synes det er flott at han er trygg på at vi tåler å høre alle hans tanker og følelser. Anonymkode: d55ba...b36 Akkurat nå, Helgeline skrev: Hadde ikke reagert. Alle kjeder seg vel litt nå. Sikker på at jeg selv sa verre ting til mine foreldre. En niåring har vel ikke noe særlig filter. Om han kjeder seg, hva så? Du er mora hans, ikke aktivitør. Så lenge han får sine grunnleggende behov dekt, får han bare kjede seg. Regner med at han har leker, spill, TV mobil osv. Vær heller glad han føler seg så trygg at han våger å si hva han (hen?) føler på. Takk! Egentlig er det jo flott at barnet tørr å fortelle meg akkurat hvilke tanker som kommer! Anonymkode: 9127c...bfd 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #15 Skrevet 3. mai 2020 Jeg skriver det på listen over ting barn sier i mangel på bedre viten om hvor godt de har det. Bryr meg egentlig svært lite. Anonymkode: 7f30f...fe8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå