Gå til innhold

Hundebæsj i hagen ved kjøp av hus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøpt hus, har ikke tatt over ennå. Tok en tur å kjøre for å se hvordan det var i hagen etter snøen har begynt å smelte, og der tittet det opp både det ene og det andre i hagen, i tillegg til en hel HAUG med hundebæsj. Vi snakker om en GOD del spredt i hele hagen. Er dette ok å si ifra om til megler ved overtagelse at dette vil vi ha fjernet? Noen med erfaring eller med lignende situasjoner? (Selger bor ikke lenger i boligen)

Anonymkode: 0587d...672

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville absolutt ha bedt megler om å informere selger om at det skal fjernes, eller at dere skal ha 1000 kr avslag på prisen 🙂

Anonymkode: fab07...939

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Siden dere ikke har tatt over enda kan det jo hende at huseier ikke har tatt flyttevasken/ rydda i hagen enda.....

Anonymkode: 6c5c0...e45

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Siden dere ikke har tatt over enda kan det jo hende at huseier ikke har tatt flyttevasken/ rydda i hagen enda.....

Spesielt siden det har vært vinter, og hundebæsjen tydeligvis var dekket av snø.

TS; Jeg hadde nevnt det til megler ved anledning, ellers hadde jeg faktisk tatt det for gitt at det ble fjernet før overtagelse. Noe annet hadde jeg sett på som uaktuelt.

Hvis ikke så hadde jeg leid et firma for å gjøre det, og sendt faktura til tidligere eier. 

Anonymkode: 28747...fb3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huseier har flyttet fra huset til annet fylke og huset har stått tomt siden, så de er "ferdig med eiendommen".

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville absolutt ha bedt megler om å informere selger om at det skal fjernes, eller at dere skal ha 1000 kr avslag på prisen 🙂

Anonymkode: fab07...939

1000 kr? Må ha litt avslag som monner, som i det minste dekker å hyre inn noen til å fjerne det 

Anonymkode: 269df...3cb

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huseier har flyttet fra huset til annet fylke og huset har stått tomt siden, så de er "ferdig med eiendommen".

Hva med utvask da, skal et firma gjøre det? Støvproduksjonen stopper jo ikke i et hus selv om det ikke er bebodd. Jeg ville hørt med megler om det i hagen blir tatt før overtakelse. Det er jo en del av kjøpet deres og må tas det også. 

Anonymkode: cebb5...aa9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt fra og forventet at det var borte ved overtagelse 

Anonymkode: c139d...55f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...