Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen 😊

Lurer på om dere har noen råd for meg. Jeg bruker Exuviance-produkter for ansiktet mitt. Har begynt med dem ca. 1 år siden (fra å bruke ingen produkter før) og er veldig fornøyd generelt sett.

Men jeg sliter fortsatt med et problem som er at huden min av og til viser mye rødhet på kinnene og pannen (ser nesten ut som jeg har på meg ansiktsmaske 😂) spesielt etter at jeg har dusjet eller trenet. 

Er 30 år, har kombinasjons-hud og slet mye med akne i fortiden og har akne arr over hele ansiktet. Har brukt mikrodermabrasjon 6 ganger sånn 6 år siden og har funnet at det ikke hjalp. Arrene har blitt mye mindre synlige med Exuviance-rutinen derimot, og huden min føles generelt sett mye bedre og mindre tørr på kinnene enn den var før.

Det jeg bruker nå er:

Morgen: 

- Exuviance Purifying Cleansing Gel
- Exuviance Moisture Balance Toner
- Exuviance Vespera Bionic Serum
- Exuviance Sheer Refining Fluid

Kveld:

- Exuviance Evening Restorative Complex

Har dere noen ideer for hva jeg kan bruke i tillegg eller endre for å bli kvitt rødheten i tillegg til å beholde de gode effektene fra denne rutinen?

AnonymBruker
Skrevet

Du bør bruke noen kjemisk eksfoliering med glykolsyre, retinol og niacinamide. 

Anonymkode: e5c29...9a0

• Liker 1
Skrevet

Den toneren til Exuviance har "alcohol denat" (denaturert alkhol) som nr. 2 på ingredienslista. Alcohol denat kan virke uttørkende og potensielt irriterende på sensitiv og reaktiv hud. Jeg støtter AB over her, finn en toner med niacinamide i stedet for, dette vil også balansere fet/blank hud uten de irriterende egenskapene til alkohol.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 3.5.2020 den 16.30, Avianna skrev:

Hei alle sammen 😊

Lurer på om dere har noen råd for meg. Jeg bruker Exuviance-produkter for ansiktet mitt. Har begynt med dem ca. 1 år siden (fra å bruke ingen produkter før) og er veldig fornøyd generelt sett.

Men jeg sliter fortsatt med et problem som er at huden min av og til viser mye rødhet på kinnene og pannen (ser nesten ut som jeg har på meg ansiktsmaske 😂) spesielt etter at jeg har dusjet eller trenet. 

Er 30 år, har kombinasjons-hud og slet mye med akne i fortiden og har akne arr over hele ansiktet. Har brukt mikrodermabrasjon 6 ganger sånn 6 år siden og har funnet at det ikke hjalp. Arrene har blitt mye mindre synlige med Exuviance-rutinen derimot, og huden min føles generelt sett mye bedre og mindre tørr på kinnene enn den var før.

Det jeg bruker nå er:

Morgen: 

- Exuviance Sheer Refining Fluid

Kveld:

- Exuviance Evening Restorative Complex

Har dere noen ideer for hva jeg kan bruke i tillegg eller endre for å bli kvitt rødheten i tillegg til å beholde de gode effektene fra denne rutinen?

Jeg har slitt veldig med acne og rødsmusset hud tidligere, men etter at jeg begynte å sette meg inn i koreansk hudpleie ble huden min mye bedre. Spesielt dette produktet hjalp å berolige huden min: All Natural Houttuynia Cordata Care Serum

Syntes man får så utrolige mye for pengene med koreansk hudpleie, og jeg liker at de fokuserer på naturlige ingredienser istedenfor kjemikalier. Anbefaler virkelig dette serumet!

Anonymkode: 4ee4d...0e9

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt veldig med acne og rødsmusset hud tidligere, men etter at jeg begynte å sette meg inn i koreansk hudpleie ble huden min mye bedre. Spesielt dette produktet hjalp å berolige huden min: All Natural Houttuynia Cordata Care Serum

Syntes man får så utrolige mye for pengene med koreansk hudpleie, og jeg liker at de fokuserer på naturlige ingredienser istedenfor kjemikalier. Anbefaler virkelig dette serumet!

Takk for svar! :) skal definitivt prøve dette!

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

14 timer siden, Roci skrev:

Den toneren til Exuviance har "alcohol denat" (denaturert alkhol) som nr. 2 på ingredienslista. Alcohol denat kan virke uttørkende og potensielt irriterende på sensitiv og reaktiv hud. Jeg støtter AB over her, finn en toner med niacinamide i stedet for, dette vil også balansere fet/blank hud uten de irriterende egenskapene til alkohol.

Takk dere 2 :) har dere noen forslag for en god toner som kan fungere?

AnonymBruker
Skrevet

Kan være du har en mild variant av rosacea. Jeg blir også rød av å dusje og trene, pluss mange andre ting. Har dessverre ingen gode råd, da jeg ikke har funnet noe som hjelper i lengden for min del. 

Anonymkode: b988b...73e

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kronisk rødhet rundt nesa, mellom øyebrynene og på haka.  Bruker jeg syre, retinol og niacamide for mye blir jeg mer rød. har mye jevnere hudtone og jeg bare bruker fuktkreme i noen dager. 

Anonymkode: e1107...86f

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kronisk rødhet rundt nesa, mellom øyebrynene og på haka.  Bruker jeg syre, retinol og niacamide for mye blir jeg mer rød. har mye jevnere hudtone og jeg bare bruker fuktkreme i noen dager. 

Anonymkode: e1107...86f

Ikke alle tåler aktive stoffer nei.

Skrevet
9 timer siden, Avianna skrev:

Takk dere 2 :) har dere noen forslag for en god toner som kan fungere?

Det kommer litt an på hva du vil at toneren skal gjøre? Hvis det er for å motvirke fet hud og store porer, er det antakelig bedre med BHA (,salicylsyre) enn AHA (glycolsyre). BHA er "snillere" mot huden og passer bedre til fet og uren hud, ettersom den har beroligende og antibakteriell effekt.

Prøv f.eks. Paula's Choice Skin Perficting 2% BHA Liquid eller Calm 1% Lotion Exfoliant fra samme merke.

Du får kjøpt rimelige prøvestørrelser av begge i nettbutikken til SkinCity.

• Liker 1
Gjest Aniita
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres interessant ut :)

Hvor man kjøpt dette?

AnonymBruker
Skrevet

En ting som har hjulpet på min rødhet: mugwort mask og rice toner fra merket Im from fra Korea. Kjøpes på skinsecret.no 

Anonymkode: 7996f...25d

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Roci skrev:

Det kommer litt an på hva du vil at toneren skal gjøre? Hvis det er for å motvirke fet hud og store porer, er det antakelig bedre med BHA (,salicylsyre) enn AHA (glycolsyre). BHA er "snillere" mot huden og passer bedre til fet og uren hud, ettersom den har beroligende og antibakteriell effekt.

Prøv f.eks. Paula's Choice Skin Perficting 2% BHA Liquid eller Calm 1% Lotion Exfoliant fra samme merke.

Du får kjøpt rimelige prøvestørrelser av begge i nettbutikken til SkinCity.

Tusen takk for råd 😊

Tenker jeg skal prøve den fra Paula's Choice med 2% BHA først. Har en del store porer på de plassene av ansiktet hvor jeg får rødhet. Har ikke slet med fett hud siden jeg startet med Exuviance produktene. 

Skrevet

Hvis du skal bruke koreansk hudpleie så bør du være forsiktig med at det er mange produkter som inneholder estetiske oljer, du kan lime inn ingrediensene på skincarisma . com for å analysere de.

Purioto centella green serum har hatt god effekt på å dempe rødheten min, men dessverre så inneholder den lavendel esterisk olje. LRP Cicaplaust Baume demper også rødheten min, dessverre så mistenker jeg den gir kviser. Begge inneholder Centella Asiatica

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Aniita skrev:

Høres interessant ut :)

Hvor man kjøpt dette?

Hos Kul-Pibu :) Her er link til akkurat det merket jeg snakket om: https://kul-pibu.no/collections/all-natural

Ser de har et "kit" hvor man får både kremen og essensen fra samme linje til redusert pris for eksempel. Har ikke prøvd kremen selv, men er samme linjen så vil anta den er like bra. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, lilje11 skrev:

Hvis du skal bruke koreansk hudpleie så bør du være forsiktig med at det er mange produkter som inneholder estetiske oljer, du kan lime inn ingrediensene på skincarisma . com for å analysere de.

Purioto centella green serum har hatt god effekt på å dempe rødheten min, men dessverre så inneholder den lavendel esterisk olje. LRP Cicaplaust Baume demper også rødheten min, dessverre så mistenker jeg den gir kviser. Begge inneholder Centella Asiatica

Finnes ikke denne i unscented versjon? 🤔 Har vurdert å prøve selv.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Finnes ikke denne i unscented versjon? 🤔 Har vurdert å prøve selv.

Oj det har du rett i, det visste jeg ikke! Da blir den kjøpt, utrolig bra for rødhet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...