Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle hatt mensen i går, men jeg veit at den kanskje kommer i kveld eller i morgen tidlig (jeg har bursdag i morgen,så den kommer nok i det jeg våkner ekstra mye og ekstra vondt:))

Men er det noen sjanse for at man kan være gravid selvom man ikke har noen symptomer som skiller seg ut fra de andre månedene? Eller evt hvor kroppen oppfører annerledes fra forrige graviditet? 

Kroppen min oppfører seg akkurat som de månedene jeg får mensen, litt mindre humørsyk bare.. 

Er det noen som har opplevd å være gravide selvom kroppen ikke oppfører seg Annerledes? Eller hadde dere samme symptomer i graviditet nr 2 som nr 1?

Skal ta test om mensen ikke kommer i morgen altså. 

Anonymkode: bdc1c...9bc

Videoannonse
Annonse
Gjest Boron
Skrevet

Selvfølgelig. Det finnes kvinner som har født et barn når dem egentlig følte dem kun måtte på do og drite. Altså, 9 måneders svangerskap merket vedkommende ingenting til. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Boron skrev:

Selvfølgelig. Det finnes kvinner som har født et barn når dem egentlig følte dem kun måtte på do og drite. Altså, 9 måneders svangerskap merket vedkommende ingenting til. 

Hehe du sier noe.. Er man aktiv prøver så legger man kanskje litt ekstra merke til det. Hadde ikke noe symptomer jeg la merke til i forrige graviditet, jeg koblet det ikke til tross for at vi prøvde 😅 

Skjønte ikke hvorfor jeg ble andpusten og så sinnsykt blid. Hehe 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, for veldig mange er det første symptomet uteblitt mens. De første par ukene dominerer det samme hormonet (progesteron) uavhengig av om du er gravid eller ei, fordi før et eventuelt befruktet egg har festa seg og produserer tilstrekkelig hcg så vet ikke kroppen selv om den er gravid. Den forbereder seg derimot på å ta imot et mulig befruktet egg; om det ikke skjer så synker progesteronet og mensen kommer. Om du blir gravid så øker hcg-produksjonen raskt og 1-2 uker etter forventet mens setter kanskje klassiske graviditetssymptomer som kvalme, trøtthet o.l. inn. 

Så det er slettes ikke uvanlig (eller merkelig) om man ikke føler seg annerledes før man har gått over mensen. Derimot skal det sies at prøvere er verdensmestere i å kjenne veldig godt etter og tolker deretter om det skulle vise seg de var gravide :fnise: 

Anonymkode: bfc47...758

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for veldig mange er det første symptomet uteblitt mens. De første par ukene dominerer det samme hormonet (progesteron) uavhengig av om du er gravid eller ei, fordi før et eventuelt befruktet egg har festa seg og produserer tilstrekkelig hcg så vet ikke kroppen selv om den er gravid. Den forbereder seg derimot på å ta imot et mulig befruktet egg; om det ikke skjer så synker progesteronet og mensen kommer. Om du blir gravid så øker hcg-produksjonen raskt og 1-2 uker etter forventet mens setter kanskje klassiske graviditetssymptomer som kvalme, trøtthet o.l. inn. 

Så det er slettes ikke uvanlig (eller merkelig) om man ikke føler seg annerledes før man har gått over mensen. Derimot skal det sies at prøvere er verdensmestere i å kjenne veldig godt etter og tolker deretter om det skulle vise seg de var gravide :fnise: 

Anonymkode: bfc47...758

Utrolig hvor obs man blir på kroppen når man prøver 😅 vi har prøvd i to år nå, så kjenner at jeg har begynt å akseptere at kroppen er som den er og ingenting er for sikkert inntil jeg har positiv test og en voksende mage. Har egentlig gitt opp. Å tro jeg er gravid er bare tro, for man tror jo det mange ganger 😅 

Skrevet

Absolutt. Dessuten så er det ofte symptomer på mensen som kommer (de er jo veldig like med graviditet da). Så hvis man har fravær av symptomer så er det nesten mer en fordel enn ikke...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merket ikke at jeg var gravid før i uke 16. Bare mensen som var borte, ellers ingen symptomer.

Anonymkode: 5ce8e...206

AnonymBruker
Skrevet

Jada. Ei venninne oppdaget det i uke 12. Hun tok en test for moro skyld, og den ble positiv. Gikk til lege for å finne ut hvor langt hun var på vei, og det var 12 uker gitt!

Smått misunnelig på det, her jeg sitter halvveis til uke 7 og bare venter på at noe skal gå galt..

Anonymkode: d4219...cba

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jada. Ei venninne oppdaget det i uke 12. Hun tok en test for moro skyld, og den ble positiv. Gikk til lege for å finne ut hvor langt hun var på vei, og det var 12 uker gitt!

Smått misunnelig på det, her jeg sitter halvveis til uke 7 og bare venter på at noe skal gå galt..

Kjenner igjen følelsen din.. men er det noen måte du kan senke skuldrene og heller nyte graviditeten enn å være konstant bekymret? Vi mødre er visst gode til å krisemaksimere for å unngå nederlag dersom vi først gleder oss 😞

Sender deg gode tanker og en klem ❤️ 

Anonymkode: 2ea6f...eec

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle hatt mensen i går, men jeg veit at den kanskje kommer i kveld eller i morgen tidlig (jeg har bursdag i morgen,så den kommer nok i det jeg våkner ekstra mye og ekstra vondt:))

Men er det noen sjanse for at man kan være gravid selvom man ikke har noen symptomer som skiller seg ut fra de andre månedene? Eller evt hvor kroppen oppfører annerledes fra forrige graviditet? 

Kroppen min oppfører seg akkurat som de månedene jeg får mensen, litt mindre humørsyk bare.. 

Er det noen som har opplevd å være gravide selvom kroppen ikke oppfører seg Annerledes? Eller hadde dere samme symptomer i graviditet nr 2 som nr 1?

Skal ta test om mensen ikke kommer i morgen altså. 

Man kan absolutt være gravid uten å vite det... hilsen en som fant det ut halvveis i svangerskapet 🤪🙈🙈 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er mulig. Jeg snart 3 måneder på vei, og merker ingenting utenom uteblitt menstruasjon og at jeg tidvis må tisse ofte. 

Anonymkode: 92187...439

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner igjen følelsen din.. men er det noen måte du kan senke skuldrene og heller nyte graviditeten enn å være konstant bekymret? Vi mødre er visst gode til å krisemaksimere for å unngå nederlag dersom vi først gleder oss 😞

Sender deg gode tanker og en klem ❤️ 

Anonymkode: 2ea6f...eec

Helst skulle jeg ha hatt tidlig ultralyd hver dag, men det er jo urealistisk. Har vurdert å ringe jordmor for å høre om det er noe støtte å finne der, etter å ha vært helt i kjelleren og ikke klart å finne NOE positivt overhode med dette. 

Det er så himla ønsket, men likevel er det stort sett bare dritt. Skulle ønske jeg klarte å glede meg. 

Er forresten ikke halvveis til uke 7, men godt uti uke 6. 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...