AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #1 Del Skrevet 3. mai 2020 Jeg har fått jobb i offentlig sektor som saksbehandler (nyutdannet). Jeg er egentlig en samfunnsviter med 0 bakgrunn innen jus, hvor fornuftig er det for meg å ta feks forvaltningsrett? Er det noen andre emner jeg også burde ta som kan hjelpe på jobben? Anonymkode: f8051...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #2 Del Skrevet 3. mai 2020 Hva slags område er det du skal saksbehandle innenfor da? Forvaltningsrett er nok lurt, men jeg hadde nok forventet at jobben ga deg nødvendig opplæring. Anonymkode: 29e5c...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #3 Del Skrevet 3. mai 2020 Hvis du har fått jobb som saksbehandler med samfunnsvitenskapelig bakgrunn er det nok ikke så mye jus du trenger. I alle fall ikke det første året. Dersom du trives og vil fordype deg senere kan du ta forvaltningsrett. Du vil få mye mer ut av det dersom du venter et år eller to. Anonymkode: 79f41...67b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #4 Del Skrevet 3. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags område er det du skal saksbehandle innenfor da? Forvaltningsrett er nok lurt, men jeg hadde nok forventet at jobben ga deg nødvendig opplæring. Anonymkode: 29e5c...f05 Det er ingen selvfølge at arbeidsgiver gir det, dessverre. Jeg vil absolutt anbefale deg å ta forvaltningsrett, TS. Jeg jobbet med saksbehandling i det offentlige, fikk altfor lite opplæring. I ettertid tok jeg 10 stp forvaltningsrett. Skulle ønske jeg tok det kurset mye tidligere... Anonymkode: f7f39...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #5 Del Skrevet 3. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen selvfølge at arbeidsgiver gir det, dessverre. Jeg vil absolutt anbefale deg å ta forvaltningsrett, TS. Jeg jobbet med saksbehandling i det offentlige, fikk altfor lite opplæring. I ettertid tok jeg 10 stp forvaltningsrett. Skulle ønske jeg tok det kurset mye tidligere... Anonymkode: f7f39...202 Takk for svar! Ja jeg tenker at man må jo kunne forstå lovverk og juridisk dokument, noe jeg aldri har hatt om før..Kunne du ta enkeltemne via universitet? Tenker jeg kunne søke på det i denne høsten i så fall. Anonymkode: f8051...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #6 Del Skrevet 3. mai 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Ja jeg tenker at man må jo kunne forstå lovverk og juridisk dokument, noe jeg aldri har hatt om før..Kunne du ta enkeltemne via universitet? Tenker jeg kunne søke på det i denne høsten i så fall. Anonymkode: f8051...320 Jeg tok et årsstudium på nett ved Høgskolen i Innlandet hvor det faget unngikk. Jeg vet ikke om det går an å ta som enkeltemne. Anonymkode: f7f39...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #7 Del Skrevet 4. mai 2020 Jeg tok offentlig rett ved Høgskulen i Volda. Det var nyttig for å lære seg juridisk tankegang og hvordan ulike lover står opp i mot hverandre. Anonymkode: c732e...c12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #8 Del Skrevet 5. mai 2020 Jeg er jurist og min erfaring er at kompetansen på forvaltningsrett hos saksbehandlere rundt omkring er altfor lav. Kjør på med forvaltningsrett hvis du har mulighet til det. Du trenger ikke flere års erfaring først. Anonymkode: c2422...36a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #9 Del Skrevet 6. mai 2020 UiO har forvaltningsrett, veldig fint emne. Tok det selv i høst ved siden av full jobb. De legger ut forelesningene på nett, så du trenger ikke fysisk møte opp. Ingen innleveringer eller obligatoriske oppmøte. Du må bare møte opp på eksamen 😄 Foreleseren er forresten kjempeflink! Koster deg bøker og semesteravgift, så ca 1500kr Anonymkode: 53468...43d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå