AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #1 Skrevet 3. mai 2020 Jeg lurer på noe. Jeg har noen venner, la oss kalle dem anna, per og reidun. Per og reidun bor sammen og anna har vært på besøk hos dem nesten hver dag den siste tiden. Anna inviterer til vors og inviterer per, reiudun, torkil, johanne og meg. De har stor stue og man kan holde god avstand fra hverandre. Da blir vi 6 stk, noe som ikke er innafor. Men per og reidun sier at de telles som en person siden de bor sammen og vi blir da "5". Jeg synes dette høres rart ut, nesten litt som å lure systemet og jeg har ingen planer om å dra hvis vi blir over 5 stk. Men hva tenker dere? Telles per og reidun som en person? Ville dere ha dratt? Anonymkode: 27986...8e2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #2 Skrevet 3. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på noe. Jeg har noen venner, la oss kalle dem anna, per og reidun. Per og reidun bor sammen og anna har vært på besøk hos dem nesten hver dag den siste tiden. Anna inviterer til vors og inviterer per, reiudun, torkil, johanne og meg. De har stor stue og man kan holde god avstand fra hverandre. Da blir vi 6 stk, noe som ikke er innafor. Men per og reidun sier at de telles som en person siden de bor sammen og vi blir da "5". Jeg synes dette høres rart ut, nesten litt som å lure systemet og jeg har ingen planer om å dra hvis vi blir over 5 stk. Men hva tenker dere? Telles per og reidun som en person? Ville dere ha dratt? Anonymkode: 27986...8e2 50 stk er lov nå. Anonymkode: eea52...d59 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #3 Skrevet 3. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: 50 stk er lov nå. Anonymkode: eea52...d59 Nei, 50 stk er lov på offentlig sted med ansvarlig arrangør. Anonymkode: f0d13...bcd 11
Gjest Albbas Skrevet 3. mai 2020 #4 Skrevet 3. mai 2020 Nei de telles ikke som en person, men 5 er satt som en begrensning fordi det er et enkelt tall å forholde seg til. At man samles 6 i stedet har ikke vesentlig betydning. Det er heller ikke ulovlig å være flere, det er "bare" frarådet. Dessuten kommer det nye råd om hvor mange man kan være i grupper (uten ansvarlig arrangør) i løpet av uka. Tallet blir nok oppjustert.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #5 Skrevet 3. mai 2020 Synes det er innafor. Man kan tross alt være både sju og ti hvis det er samme husstand. Anonymkode: 25185...085
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #6 Skrevet 3. mai 2020 Per og Reidun er to personer. Så det får være opp til dere selv hva dere velger. Anonymkode: ccaf0...37f 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #8 Skrevet 3. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på noe. Jeg har noen venner, la oss kalle dem anna, per og reidun. Per og reidun bor sammen og anna har vært på besøk hos dem nesten hver dag den siste tiden. Anna inviterer til vors og inviterer per, reiudun, torkil, johanne og meg. De har stor stue og man kan holde god avstand fra hverandre. Da blir vi 6 stk, noe som ikke er innafor. Men per og reidun sier at de telles som en person siden de bor sammen og vi blir da "5". Jeg synes dette høres rart ut, nesten litt som å lure systemet og jeg har ingen planer om å dra hvis vi blir over 5 stk. Men hva tenker dere? Telles per og reidun som en person? Ville dere ha dratt? Anonymkode: 27986...8e2 Slutt å tulle! Selvsagt kan man samles som dette. Makan. Anonymkode: fb097...a38 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #9 Skrevet 3. mai 2020 Jeg har fått inntrykket av at dette ikke har vært helt innafor, men ser nå at samtlige sier det er det. Da tenker jeg at jeg drar på dette vorset selv om vi blir litt fler enn 5 takk for svar alle sammen Anonymkode: 27986...8e2 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #10 Skrevet 3. mai 2020 Dra og kos deg du! Hørte på helseministeren på radio i dag morges, og han sa helt klart at samboerpar telles som en, så lenge man ikke overdriver:) Anonymkode: dd198...0fe
Gjest Fallabella Skrevet 4. mai 2020 #11 Skrevet 4. mai 2020 Samles jeg med mine barn og barnebarn blir vi seks stk. Tenkte å be en av de gå inn å holde seg unna vårt selskap. Da blir nok Erna glad!
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #12 Skrevet 4. mai 2020 2 timer siden, Fallabella skrev: Samles jeg med mine barn og barnebarn blir vi seks stk. Tenkte å be en av de gå inn å holde seg unna vårt selskap. Da blir nok Erna glad! Tenker det er litt annerledes å ha besøk av barn og barnebarn kontra å være på et vors med alkohol men oki Anonymkode: 27986...8e2 2
UnderCover Skrevet 4. mai 2020 #13 Skrevet 4. mai 2020 5 timer siden, Fallabella skrev: Samles jeg med mine barn og barnebarn blir vi seks stk. Tenkte å be en av de gå inn å holde seg unna vårt selskap. Da blir nok Erna glad! 😂
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #15 Skrevet 4. mai 2020 Hadde ikke gjort det. Anonymkode: 3d955...fdc
abc123detvardet Skrevet 4. mai 2020 #16 Skrevet 4. mai 2020 Med den logikken at Per og Reidun er kun én person skal jo fem familier på 5 hver møtes slik at de 25 men samtidig "kun" 5. Om dere er 5 eller 6 spiller liten rolle.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #17 Skrevet 4. mai 2020 Tenker at 5 eller 6 har lite betydning. Vi er 3 husholdninger som har møttes hele veien. 6 til sammen( familie.)Blir for dumt å ekskludere et familiemedlem 😉 Det med antall handler vel mye om smittesporing. Enklere å spore smitte dess færre man er. Personlig holder jeg meg unna fest en god stund fremover. Jobber i helsevesenet , og prioriterer mine nærmeste foreløpig. Så har jeg angst for å bli syk til ferien, for den skal nytes til det fulle. Også med venner👍😊 Anonymkode: 105ae...3f2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #18 Skrevet 4. mai 2020 På 3.5.2020 den 14.46, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på noe. Jeg har noen venner, la oss kalle dem anna, per og reidun. Per og reidun bor sammen og anna har vært på besøk hos dem nesten hver dag den siste tiden. Anna inviterer til vors og inviterer per, reiudun, torkil, johanne og meg. De har stor stue og man kan holde god avstand fra hverandre. Anonymkode: 27986...8e2 Hvor skal dere etter vors da? Anonymkode: a0796...543
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #19 Skrevet 4. mai 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor skal dere etter vors da? Anonymkode: a0796...543 Det blir vel hjem, da. Anonymkode: 27986...8e2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #20 Skrevet 5. mai 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir vel hjem, da. Anonymkode: 27986...8e2 Da er det vel strengt tatt ikke vors, men hjemmefest dere skal på. Vors er noe man har før man går på byen. Anonymkode: a0796...543
Anbefalte innlegg