AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #1 Skrevet 3. mai 2020 Er Vi for gamle nå? Vi har vært prøvere i 5 år, ikke fått det til men gir ikke helt opp heller. nå fylte jeg akkurat 35 og mannen 40 og da slo det meg at det kanskje er for sent for oss å få barn? Burde vi bare slutte å prøve? Trenger litt innspill om dette.. Anonymkode: 16045...a86
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #2 Skrevet 3. mai 2020 Er du seriøs eller? Jeg nærmer meg også 35 og har akkurat begynt å tenke at kanskje vi kan prøve å få barn. Om vi ikke kan få barn er ikke det noen krise for meg heller. Er sikkert noen som synes det er for gammelt men jeg vet om mange som er enda "gamlere" enn meg som blir foreldre første gang. Er ikke alle som er klare til å få barn i 20-30 årsalderen.. Anonymkode: 9e12b...bf7 8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #4 Skrevet 3. mai 2020 Du har mange år på deg ennå kjære. Jeg fikk min datter når jeg var 37. Kjenner flere som har fått barn i begynnelsen av 40åra. Anonymkode: 5acc8...0c6 1
SoWhat? Skrevet 3. mai 2020 #5 Skrevet 3. mai 2020 Det er jo helt vanlig å få barn i 30-årene 🙂 men er dette litt sånn hva som er vanlig fra sted til sted tro? At noen steder får man barn veldig tidlig, mens andre steder er det helt vanlig med eldre førstegangsfødende? Uansett, for gamle er dere ihvertfall ikke! Her er det vanlig å få barn i den alderen. Min bekjente skal ha nå, og hun er 34. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #6 Skrevet 3. mai 2020 Om dere har prøvd i fem år uten hell, håper jeg at dere har oppsøkt hjelp i helsevesenet! Det anbefales at man gjør etter at man har prøvd ett år. Vil ikke tro at alder i seg selv er grunnen til at dere ikke har lykkes, men det er god sjanse for at (minst en av) dere har noen utfordring som gjør at dere sannsynligvis trenger hjelp til å få barn! Anonymkode: 4af70...f44 11
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #7 Skrevet 3. mai 2020 Overhode ikke. Vi er 33 og 37, og skal starte prøvingen på nr 1 nå.😊 Ikke slutt å prøv, ihvertfall. Anonymkode: 2614c...e3e 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #8 Skrevet 3. mai 2020 Nei, du er ikke for gammel. Selv fikk jeg min første da jeg var 39 år. Men har dere prøvd lenge uten hell er dette et fint tidspunkt å søke hjelp på. Om du venter noen år til kan det kanskje gjøre ting vanskeligere. Anonymkode: c240d...20d 2
Amatariel Skrevet 3. mai 2020 #9 Skrevet 3. mai 2020 Eggene synker riktignok i kvalitet når man har bikket 30, men det er selvfølgelig ikke ensbetydet med at man ikke kan få det til. Det er mange mange som får barn etter fylte 35 år. Om du mener "for gammel" på et annet plan enn fertilitetsmessig, er jo et annet spørsmål. Her må man vurdere hvordan man lever livet, og hva man ønsker for fremtiden. Det er jo ikke for gammelt for mannen din å være 40 år når han får baby, men kanskje han ikke vil være 55 år når han har konfirmant? For eksempel. Personlig syns jeg ikke aldrene deres er "for gamle" ennå, men det er jo et individuelt valg. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #10 Skrevet 4. mai 2020 Du er ikke for gammel. Men kvaliteten på egg synker i 30-årene, så man kan da ha flere utfordringer med å bli gravid. Det kan ta lenger tid. Og så har jeg hørt at siden kvaliteten på eggene synker, så vil det være større sjanse for barn med syndrom? Jeg fikk mitt første barn da jeg var 35. Vi har prøvd på nr to i tre år nå. Det tar lang tid og vi har hatt to spontan aborter. Så nå oppsøker vi hjelp. Om dere har prøvd så lenge så ville jeg ha søkt hjelp. Anonymkode: 784f7...cbd
Frk.rosa Skrevet 4. mai 2020 #11 Skrevet 4. mai 2020 På 3.5.2020 den 13.57, AnonymBruker skrev: Er Vi for gamle nå? Vi har vært prøvere i 5 år, ikke fått det til men gir ikke helt opp heller. nå fylte jeg akkurat 35 og mannen 40 og da slo det meg at det kanskje er for sent for oss å få barn? Burde vi bare slutte å prøve? Trenger litt innspill om dette.. Anonymkode: 16045...a86 Jeg er også 35 (snart) og har prøvd i 5 år, uten hell. Er til utredning nå, så håper det kan hjelpe, men føler på en måte jeg begynner å bli litt "gammel". Var 29 når vi begynte å prøve. (Har forøvrig et barn på 7 år også, så ville blitt andremann).
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #12 Skrevet 5. mai 2020 14 timer siden, Frk.rosa skrev: Jeg er også 35 (snart) og har prøvd i 5 år, uten hell. Er til utredning nå, så håper det kan hjelpe, men føler på en måte jeg begynner å bli litt "gammel". Var 29 når vi begynte å prøve. (Har forøvrig et barn på 7 år også, så ville blitt andremann). Skjønner det, jeg har sjekket det jeg kan, og mannen er dessverre litt skeptisk til alt så alt venter på prøven hans.. men vi prøver Anonymkode: 16045...a86
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #13 Skrevet 6. mai 2020 På 3.5.2020 den 14.02, AnonymBruker skrev: Er du seriøs eller? Jeg nærmer meg også 35 og har akkurat begynt å tenke at kanskje vi kan prøve å få barn. Om vi ikke kan få barn er ikke det noen krise for meg heller. Er sikkert noen som synes det er for gammelt men jeg vet om mange som er enda "gamlere" enn meg som blir foreldre første gang. Er ikke alle som er klare til å få barn i 20-30 årsalderen.. Anonymkode: 9e12b...bf7 Er dette et køddeinnlegg eller er du ikke helt oppegående? Ref snittalder på 32 år for førstegangsfødende... Anonymkode: 510b6...38f
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #14 Skrevet 6. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er dette et køddeinnlegg eller er du ikke helt oppegående? Ref snittalder på 32 år for førstegangsfødende... Anonymkode: 510b6...38f Skulle selvsagt være sitat til TS Anonymkode: 510b6...38f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #15 Skrevet 7. mai 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Skulle selvsagt være sitat til TS Anonymkode: 510b6...38f 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette et køddeinnlegg eller er du ikke helt oppegående? Ref snittalder på 32 år for førstegangsfødende... Anonymkode: 510b6...38f Nei dette var ikke ment som kødd, beklage rom jeg ikke virker seriøs men jeg lurte på hva andre tenkte om saken. viste heller ikke at snittalder var på 32. De fleste i vennegjengen min er ferdig med barn, og har barn i 10 års alder ca. Folk får kanskje barn tidligere på bygda Anonymkode: 16045...a86
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #16 Skrevet 7. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei dette var ikke ment som kødd, beklage rom jeg ikke virker seriøs men jeg lurte på hva andre tenkte om saken. viste heller ikke at snittalder var på 32. De fleste i vennegjengen min er ferdig med barn, og har barn i 10 års alder ca. Folk får kanskje barn tidligere på bygda Anonymkode: 16045...a86 Det er nok et bygdefenomen. Jeg flyttet fra "bydga" etter videregående og allerede siste året på vgs så ble den første gravid i mitt trinn. De fleste av de som ble gravid i alderen 20-25 var de som ble igjen, ikke tok noe høyere utdanning men fant seg faste jobber allikevel. Et mindretall av de som ble ventet til etter 30 , men det kan jo være andre årsaker. Jeg har jo ofte tenkt at når jeg først får ut fingeren så vil den første fra vgs ha et voksent barn 😂 Anonymkode: 9e12b...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #17 Skrevet 7. mai 2020 Ikke uvanlig å få barn når en er middeladrende i dag Anonymkode: aa411...1d3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #18 Skrevet 7. mai 2020 Jeg var barnløs da jeg var 38, som 41-åring hadde jeg tre. Anonymkode: 36a12...e63 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #19 Skrevet 7. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke uvanlig å få barn når en er middeladrende i dag Anonymkode: aa411...1d3 Jo, det er litt uvanlig. Middelaldrene er man når man er rundt 50. Anonymkode: 39995...27b 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #20 Skrevet 7. mai 2020 Det kan være vanskeligere for noen etter 35, men du sier jo dere har prøvd i fem år. Hvis du var 30 da dere begynte å prøve, så er jo fertilitetsproblemet ikke relatert til alder. Jeg håper dere har tatt kontakt for utredning. Anonymkode: b254c...33e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå