AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #1 Skrevet 3. mai 2020 Hei. Jeg trenger å lufte noen tanker rundt fremtiden og uførhet. Jeg er av de som ikke har helse til å stå i jobb, ønsker gjerne å jobbe men sliter med å få fast. det er er 3 år siden sist jeg hadde og i tillegg en jobb jeg elsket. Jeg har ikke bestått vgs og har i alle år trodd jeg har vært dum bl.a da jeg sliter i matte. Tatt en utredning på dette og fant ut at jeg var ikke dum og at det var noe i mattevanskene mine. Har endel angst i tillegg til andre psykiske helseutfordringer. Når jeg søker jobber får jeg bare avslag. Jeg ser akkurat nå bare svart/hvitt på fremtiden. At jeg kommer til å ende opp som ufør og fattig. Jeg tviholder på en renholdsjobb i tilkalling men kjenner jeg trenger kollegaer og fast inntekt. Jeg har vurdert å kaste inn håndkle og søke ufør men vil ikke gi opp.. Jeg er usikker på om det jeg får utbetalt ved evt ufør er nok til å leve eller om det blir som nå, å overleve. Har spurt saksbehandler om det ville vært mulig å få satt seg på skolebenken igjen men fikk nei. Det måtte jeg isåfall dekke selv. Som et alternativ har jeg spurt om å få ta et kurs i erfaringskonsulent for å ha en vei ut igjen til arbeidslivet når jeg er klar for dett. Trenger noen positive tips og innspill akkurat nå. Jobber i tillegg på et Fontenehus for å møte likesinede i samme situasjon. Har også hatt noen tilbakefall i selvmordstanker i disse koronatider men heist meg ut av det og fått snakket med noen rundt meg. Ønsker ikke gi opp meg selv og troen på en fremtid Anonymkode: 9347c...a2e
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #2 Skrevet 3. mai 2020 Det er vanskelig for alle å få jobb nå, har selv bachelorgrad i ingeniørfag, men får bare avslag på avslag jeg også, nå er jeg heldig og har en butikkjobb jeg har jobbet deltid på i mange år, men denne butikkjobben fikk jeg heller ikke før jeg hadde søkt over hundre andre jobber. Har også venninner og kompiser i samme båt, noen har søkt jobber i 2-3 år og har fortsatt ikke fått noe til tross for at de har både erfaring og utdanning. Så jeg synes ikke du skal være hard mot deg selv, ofte handler det å få jobb om bare ren flaks, man må møte på riktig arbeidsgiver på riktig tid, man må klikke og ha god kjemi med de som ansetter for at man i det hele tatt skal bli vurdert. Butikkjobben min fikk jeg som tenåring uten noe tidlig arbeidserfaring og det var som sagt bare ren flaks at nettopp jeg fikk jobben. Det viktigste er bare å ikke gi opp, selv om det er utrolig kjipt å få avslag på avslag så vil du en dag få tilbudet du leter etter. Anonymkode: 79047...c0c 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #3 Skrevet 3. mai 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er vanskelig for alle å få jobb nå, har selv bachelorgrad i ingeniørfag, men får bare avslag på avslag jeg også, nå er jeg heldig og har en butikkjobb jeg har jobbet deltid på i mange år, men denne butikkjobben fikk jeg heller ikke før jeg hadde søkt over hundre andre jobber. Har også venninner og kompiser i samme båt, noen har søkt jobber i 2-3 år og har fortsatt ikke fått noe til tross for at de har både erfaring og utdanning. Så jeg synes ikke du skal være hard mot deg selv, ofte handler det å få jobb om bare ren flaks, man må møte på riktig arbeidsgiver på riktig tid, man må klikke og ha god kjemi med de som ansetter for at man i det hele tatt skal bli vurdert. Butikkjobben min fikk jeg som tenåring uten noe tidlig arbeidserfaring og det var som sagt bare ren flaks at nettopp jeg fikk jobben. Det viktigste er bare å ikke gi opp, selv om det er utrolig kjipt å få avslag på avslag så vil du en dag få tilbudet du leter etter. Anonymkode: 79047...c0c Takk for svar. Ja jeg er hard mot meg selv og får med meg det som skjer nå... Anonymkode: 9347c...a2e
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #4 Skrevet 3. mai 2020 du høres ut som om du trenger å jobbe, og ikke søke ufør. er du syk nok til å evt få ufør? kan du ikke ta studielån, fortsette å søke deltidsjobber, for å komme deg videre i livet? kan love deg du blir deprimert av å være ufør😔 Anonymkode: 99f23...365
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #5 Skrevet 8. mai 2020 På 3.5.2020 den 23.48, AnonymBruker skrev: du høres ut som om du trenger å jobbe, og ikke søke ufør. er du syk nok til å evt få ufør? kan du ikke ta studielån, fortsette å søke deltidsjobber, for å komme deg videre i livet? kan love deg du blir deprimert av å være ufør😔 Anonymkode: 99f23...365 Enig. Som ufør har man ingen fremtid og blir nedvurdert av alle i tillegg til lite penger å leve av. Anonymkode: dfefd...85e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #6 Skrevet 8. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig. Som ufør har man ingen fremtid og blir nedvurdert av alle i tillegg til lite penger å leve av. Anonymkode: dfefd...85e Det kommer an på. Jeg har max uføretrygd og har mer enn nok til å leve et rikt liv. Anonymkode: 14b5b...a26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå