Gå til innhold

Noen som bor på Stenbråten i Oslo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Med eller uten barn? Og eventuelt hvor store barn? Området er noe belastet, men mange er fornøyde med Stenbråten barneskole. Lofsrud ungdomsskole, som er dit de sogner, den ville jeg unngått! 

hvis man først skal bo ved t-banens endestasjon, og bruke 30+ minutter til sentrum, så kommer man ganske langt ut om man følger toglinjen. Ville sett på steder mellom Oslogrensen og Ski også. 

Anonymkode: cdac2...f10

• Liker 2
AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med eller uten barn? Og eventuelt hvor store barn? Området er noe belastet, men mange er fornøyde med Stenbråten barneskole. Lofsrud ungdomsskole, som er dit de sogner, den ville jeg unngått! 

hvis man først skal bo ved t-banens endestasjon, og bruke 30+ minutter til sentrum, så kommer man ganske langt ut om man følger toglinjen. Ville sett på steder mellom Oslogrensen og Ski også. 

Vi har ei på 8 og en på vei. Hun på 8 går på Lambertseter skole og har moren sin her. Men vi ønsker oss noe større men har ikke sjans til det her. Jeg ser at det bare tar 15 min å sykle hit fra Stenbråten og det er jo innafor 🙂 

Men kjipt om det er veldig belastet ja.. kanskje derfor det er så billig?🤔 Bor du der selv? 

Anonymkode: 994ab...3c3

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Steinbråten skole er veldig bra. Så lenge dere holder dere i skolekretsen der, går det greit. Hold dere unna kantarellen terrasse, der er det mye ymse som bor.

Anonymkode: aa556...c18

Ok. Takk for tips. Men de eneboligene i feks granebakken er greit?

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ei på 8 og en på vei. Hun på 8 går på Lambertseter skole og har moren sin her. Men vi ønsker oss noe større men har ikke sjans til det her. Jeg ser at det bare tar 15 min å sykle hit fra Stenbråten og det er jo innafor 🙂 

Men kjipt om det er veldig belastet ja.. kanskje derfor det er så billig?🤔 Bor du der selv? 

Bor ikke der, men har jobbet på skoler i området der. Hvis hun skal fortsette på Lambertseter skole, så er det jo ikke noe problem. 

prisen reflekterer nok området ja, det gjør det vel de fleste steder. 

Annonse

Gjest Nilsen32
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor ikke der, men har jobbet på skoler i området der. Hvis hun skal fortsette på Lambertseter skole, så er det jo ikke noe problem. 

prisen reflekterer nok området ja, det gjør det vel de fleste steder. 

Ja hun kommer nok til å gå her men vår nye må jo inn på skole etter hvert. Men det er jo 7 år til så da kan det jo være aktuelt å flytte på seg igjen. Og om barneskolene der er greie tar det jo lang tid til ungdomsskolen. Vet du om det er stor forskjell mellom Lambertseter skole og stenbråten? Med tanke på miljø, kultur ol. Her syns jeg det er en god blanding av etnisiteter men har allikevel hørt at det er litt gjengmiljø på ungdomsskolen.

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

Lurer litt på hvordan det er der. Nabolaget mm. Vi vil ha hus/ men har ikke råd her vi bor på Lambertseter🙈

Utrolig hyggelig nabolag! Men, jeg har sett på de boligene som ligger ute der nå og de er knøttsmå! Den som ligger i nr 222 så ut som den var malt med blanco av en alkis.....

Anonymkode: f0bbd...9f2

Gjest Nilsen32
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig hyggelig nabolag! Men, jeg har sett på de boligene som ligger ute der nå og de er knøttsmå! Den som ligger i nr 222 så ut som den var malt med blanco av en alkis.....

Mener du på stenbråten? Syns de ser fine ut jeg. Er jo på 150 kvm og 3 etasjer ett par av dem🤔

AnonymBruker
19 timer siden, Nilsen32 skrev:

Ja hun kommer nok til å gå her men vår nye må jo inn på skole etter hvert. Men det er jo 7 år til så da kan det jo være aktuelt å flytte på seg igjen. Og om barneskolene der er greie tar det jo lang tid til ungdomsskolen. Vet du om det er stor forskjell mellom Lambertseter skole og stenbråten? Med tanke på miljø, kultur ol. Her syns jeg det er en god blanding av etnisiteter men har allikevel hørt at det er litt gjengmiljø på ungdomsskolen.

Vil si det er noe tøffere på Stenbråten, de ligger veldig nære både Lofsrud ungdomsskole og t-banen/senteret der det skjer litt av hvert på kveldstid. Har du vurdert Abildsø? Prisene er vel noe lavere der enn Lambertseter? Det er jo også kort avstand. Hvis man ikke er så kresen og tåler litt bråk fra E6 for eksempel, så kan dere kanskje få noe der? 

• Liker 1
Gjest Nilsen32
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil si det er noe tøffere på Stenbråten, de ligger veldig nære både Lofsrud ungdomsskole og t-banen/senteret der det skjer litt av hvert på kveldstid. Har du vurdert Abildsø? Prisene er vel noe lavere der enn Lambertseter? Det er jo også kort avstand. Hvis man ikke er så kresen og tåler litt bråk fra E6 for eksempel, så kan dere kanskje få noe der? 

Åååh. Litt lite glad i motorveien🙊 Men kan jo dra over en dag og sjekke. Vi hører jo susing her på bergkrystallen også😅

AnonymBruker
18 minutter siden, Nilsen32 skrev:

Åååh. Litt lite glad i motorveien🙊 Men kan jo dra over en dag og sjekke. Vi hører jo susing her på bergkrystallen også😅

hva er budsjettet? Finnes deler av Abildsø der man ikke hører veien også. Det er bare en liten bakke opp tilLambertseter. 

Annonse

Annonse
AnonymBruker
Gjest Nilsen32
AnonymBruker
10 hours ago, Nilsen32 said:

Den motorveien er det planer om å bygge ut til en 8-felts motorvei snart, sånn til orientering....

AnonymBruker
11 hours ago, Nilsen32 said:

Mener du på stenbråten? Syns de ser fine ut jeg. Er jo på 150 kvm og 3 etasjer ett par av dem🤔

Jeg var på visningen. Så veldig fint ut i prospektet og på Finn ja, men er et hus som er pusset helt merkelig opp. Vanskelig å se bak de 100.000 putene den var stylet med....

Og Hagen var et kott

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...