Gå til innhold

Jeg sliter med lysten, og å komme...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 21 år, som nå har hatt kjæreste i to år. I løpet av forholdet har jeg hatt ett veldig stort problem, og det er lysten. Kjæresten min er som de fleste gutter, han er mye kåt. Jeg derimot, er det veldig sjeldent.

Det er veldig frustrerende, og jeg føler meg ikke bra nok. Jeg føler rett og slett at jeg er litt mislykka som kjæreste...

Jeg er som regel kun kåt rundt mensen og eggeløsning. Ellers er det helt dødt. Når jeg først får lyst blir jeg så utrolig glad. Det er jo godt å kjenne på lysten, at det kribler og nesten gjør vondt fordi man har så lyst. Jeg elsker det, men det skjer så sjeldent...

Det er ofte jeg blir med på leken bare for hans skyld, selvom jeg ikke vil i utgangspunktet. Det er jo godt uansett, og jeg liker jo å tilfredsstille han, men som oftest syns jeg det er et ork.

Jeg sliter også med å komme når vi først er i gang (enten jeg har vært sprengkåt først eller ikke). Enten med fingre, tunge eller leker - Det tar sinnssykt lang tid. I starten tok det litt kortere tid, men i lang tid nå tar det så lang tid at jeg bare må få han til å slutte å prøve. Ofte er jeg sykt nær, men klarer ikke bikke over.

Jeg er 21 år. Forholdet har bare vart i 2 år. Jeg er livredd for at dette skal bli et større problem når vi har vært enda lenger sammen (for eksempel 10 år). Jeg føler er stort behov for kos og nærhet, men klarer meg fint uten sex. Ofte føler jeg meg kvelt når han prøver sitt beste å gjøre meg gira, føler meg helt innestengt... Jeg går ikke på noen prevensjoner... 

Noen som har noe erfaring med dette, eller som kan komme med råd?

Anonymkode: 06aa1...bab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det kan hjelpe å bruke mer tid på forspill i stedet for å gå mer rett på sak? Kan også prøve med litt hjelpemidler. Kanskje vibrator, kremer osv kan sprite opp ting litt. Det fungerte i hvert fall bra for oss. 

Du trenger ikke alltid å ha sex med han heller. Kanskje du kan suge eller runke han litt av og til for å hjelpe han hvis du ikke føler for å ha samleie. Det kan jo være at du blir mer kåt av det selv. 

Studier viser at jenter som onanerer ofte også får økt sexlyst. Du kan prøve å kose med deg selv når du er alene. I den ene studien var det det jenter som nesten aldri pleide å onanere. Når de fikk i lekse å onanere litt hver dag ble de til slutt avhengig og gjorde det ofte flere ganger for dagen.

Sex skal ikke være noe man må gjøre fordi man føler man har plikt. Det skal være noe man har lyst til. Likevel skal man gi og ta i et forhold. Som oftest har menn mer sexlyst men så lenge vi får litt kos med ikke for store mellomrom er de stort sett fornøyd. 

Anonymkode: 97cbb...989

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det kan hjelpe å bruke mer tid på forspill i stedet for å gå mer rett på sak? Kan også prøve med litt hjelpemidler. Kanskje vibrator, kremer osv kan sprite opp ting litt. Det fungerte i hvert fall bra for oss. 

Du trenger ikke alltid å ha sex med han heller. Kanskje du kan suge eller runke han litt av og til for å hjelpe han hvis du ikke føler for å ha samleie. Det kan jo være at du blir mer kåt av det selv. 

Studier viser at jenter som onanerer ofte også får økt sexlyst. Du kan prøve å kose med deg selv når du er alene. I den ene studien var det det jenter som nesten aldri pleide å onanere. Når de fikk i lekse å onanere litt hver dag ble de til slutt avhengig og gjorde det ofte flere ganger for dagen.

Sex skal ikke være noe man må gjøre fordi man føler man har plikt. Det skal være noe man har lyst til. Likevel skal man gi og ta i et forhold. Som oftest har menn mer sexlyst men så lenge vi får litt kos med ikke for store mellomrom er de stort sett fornøyd. 

Vi har veldig mye forspill. Vi har nesten aldri sex, fordi jeg heller går ned på han istedet. Runker en gang i blant om jeg absolutt ikke vil noenting. Så suger han vel 3-4 ganger i uka (det hjelper meg litt, men ikke alltid), også har sex noen ganger i mnd. Har prøvd vibrator, men det hjalp lite... 

Har prøvd å onanere selv oftere for å få lysten opp, men jeg føler helt ærlig ikke at det fungerer... Kommer selv alene på 2-3 min, men det er langt ifra like digg som når han gjør noe på meg...

Går liksom ikke på noe prevensjon, så skjønner ikke hvorfor lysten er sånn. Noen ganger føler jeg meg aseksuell og får helt panikk

Anonymkode: 06aa1...bab

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være at du føler deg presset til å levere også blir du stresset av det og mister sexlysten. Hvis du prater med partneren din om at du liker å kose og pirre uten å ha sex hver gang kan det være at han respekterer det og ikke forventer å få sex hver gang. Du kan jo si at det er deiligere de gangene man har sex  hvis man kan erte og kose litt uten å ha sex hver gang det skjer. Hjelper du han litt av og til med runking eller suging i mellom tror jeg det går bra. Det skal ikke være slik at man må føle seg presset til sex hele tiden. Da er ikke den partneren riktig for deg.

For meg virker det som at du føler du ikke leverer nok og blir stresset av det.

AnonymBruker
Skrevet

Kommunikasjon er veldig viktig. Du kan også gå til legen for å ta en helsesjekk for å utelukke eventuell vitaminmangel eller liknende. Stress på skole, jobb og annet kan også virke inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...