AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #21 Skrevet 3. mai 2020 Verste er vel dem som er redd for viruset. Selv 9 av 10 smittede over 90 overlever. For dem under 60 er dødeligheten så lav (rundt 0,05%) at det er langt mer sannsynlig at de dør av noe annet enn covid-19 i år. Anonymkode: bfb63...0f5 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #22 Skrevet 3. mai 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Verste er vel dem som er redd for viruset. Selv 9 av 10 smittede over 90 overlever. For dem under 60 er dødeligheten så lav (rundt 0,05%) at det er langt mer sannsynlig at de dør av noe annet enn covid-19 i år. Anonymkode: bfb63...0f5 jeg er ikke redd for å dø av viruset. Men jeg er veldig redd for å bli hardt rammet og få blodpropp og hjerneslag, eller kroniske skader på hjerte eller lunger. Covid19 har flere varianter enn mild forkjølelse eller død. Anonymkode: 2bf22...1be 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #23 Skrevet 4. mai 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter litt med å se hvordan å ikke få badet kvalifiserer til et kjempeproblem. 🤔 Anonymkode: 7d789...fc4 Prøv en hel sommer med unger hjemme fra skolen og barnehagen, alt av sommerskoler, fotball/musikkskoler og Tusenfryd og sommercamper stengt, ikke lov til å reise ut av landet, museer og lekeparker stengt. Jeg skal love deg at det blir et kjempeproblem hvis du ikke får liv å bade i tillegg. Joda, vi kan gå tur. Hele perioden fra 12. mars har vært en eneste jævla lang tur, faktisk. Vi har gått så mye tur at ungene kommer til å være fed up lenge før sommerferien begynner. For ikke å snakke om når den slutter. Anonymkode: cc6e0...e39 7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #24 Skrevet 4. mai 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv en hel sommer med unger hjemme fra skolen og barnehagen, alt av sommerskoler, fotball/musikkskoler og Tusenfryd og sommercamper stengt, ikke lov til å reise ut av landet, museer og lekeparker stengt. Jeg skal love deg at det blir et kjempeproblem hvis du ikke får liv å bade i tillegg. Joda, vi kan gå tur. Hele perioden fra 12. mars har vært en eneste jævla lang tur, faktisk. Vi har gått så mye tur at ungene kommer til å være fed up lenge før sommerferien begynner. For ikke å snakke om når den slutter. Anonymkode: cc6e0...e39 Sykle, skate, rollerskates, telt, camping, badminton, tennis, vannpistol, grilling, topptur... Anonymkode: 27dfd...cb5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #25 Skrevet 4. mai 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykle, skate, rollerskates, telt, camping, badminton, tennis, vannpistol, grilling, topptur... Anonymkode: 27dfd...cb5 Ikke alle tenåringer ønsker å gjøre sommerferien til en jævla lang tur med familien. Vi bor i nord der det er kaldt og ofte drittvær hele sommeren, så å gå tur i drittværet hver dag er ikke et alternativ. 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykle, skate, rollerskates, telt, camping, badminton, tennis, vannpistol, grilling, topptur... Anonymkode: 27dfd...cb5 Anonymkode: 3855a...209 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #26 Skrevet 4. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle tenåringer ønsker å gjøre sommerferien til en jævla lang tur med familien. Vi bor i nord der det er kaldt og ofte drittvær hele sommeren, så å gå tur i drittværet hver dag er ikke et alternativ. Anonymkode: 3855a...209 Beklager. På østlandet kan man gjøre sånne ting, sammen og alene...har ikke vært så langt Nord. Hva med bilferie da? Vi tenker på det i sommer. Anonymkode: 27dfd...cb5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #28 Skrevet 4. mai 2020 Jeg håper de starter med VGs har en ungdom som sliter med det sosiale fra før og er fryktelig bekymret for henne... hun er så utrolig ensom, og sliter med motivasjonen for skolearbeidet. De bør eventuelt starte med deltid, og prioritere avgangsfag. Anonymkode: fc8c3...9db
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #29 Skrevet 4. mai 2020 Beklager feil tråd 😂 Anonymkode: fc8c3...9db
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #30 Skrevet 4. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager. På østlandet kan man gjøre sånne ting, sammen og alene...har ikke vært så langt Nord. Hva med bilferie da? Vi tenker på det i sommer. Anonymkode: 27dfd...cb5 Men hvis alt er stengt, utgår bilferie også. Man kan ikke bo i bilen i to uker. Anonymkode: 3855a...209 2
kaleidoskop Skrevet 4. mai 2020 #31 Skrevet 4. mai 2020 Å nei, skolene åpner igjen. - jeg skal ha ungen min hjemme ut året. Å nei, de åpner ikke alle trinnene på skolen. - ungen min kjeder seg hjemme, vil møte vennene Å nei, nå åpner restauranter så man kan ta en utepils Å nei, samfunnet tar for lang tid å få i gang. Å nei, skal de åpne alt nå. Det er for tidlig.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #32 Skrevet 4. mai 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykle, skate, rollerskates, telt, camping, badminton, tennis, vannpistol, grilling, topptur... Anonymkode: 27dfd...cb5 Du mener de tingene vi har gjort siden mars? Greit med litt avveksling når sommerferien kommer, vet du. Når sommeren kommer, og gradestokken bikker 25-30 grader, da er det fint for barna å kunne bade altså. Det går liksom ikke en hel dag med på grilling. Og topptur? Fint for voksne, men kanskje ikke for treåringen 😀 Anonymkode: 08157...3ff 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #33 Skrevet 4. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvis alt er stengt, utgår bilferie også. Man kan ikke bo i bilen i to uker. Anonymkode: 3855a...209 Går ann å bo på små lokale hotell. Det er lov med inntil 50 personer. Anonymkode: 27dfd...cb5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #34 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Går ann å bo på små lokale hotell. Det er lov med inntil 50 personer. Anonymkode: 27dfd...cb5 Ikke alle «små lokale hotell» greier å holde smittevernforsvarlig åpent med 50 gjester. Anonymkode: 08157...3ff 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #35 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du mener de tingene vi har gjort siden mars? Greit med litt avveksling når sommerferien kommer, vet du. Når sommeren kommer, og gradestokken bikker 25-30 grader, da er det fint for barna å kunne bade altså. Det går liksom ikke en hel dag med på grilling. Og topptur? Fint for voksne, men kanskje ikke for treåringen 😀 Anonymkode: 08157...3ff Kan kjøpe plastbasseng? Sorry, skal ikke foreslå noe mer. Alt blir jo feil. Det eneste som skal skje i hele sommer er å bade, da kan jeg ikke hjelpe. Skulle ikke tro at en dukkert hadde så mye å si at ferien faller i grus om ikke det skjer. Dere får leie bil, og dra til småplasser og bade, finnes mange av de. Anonymkode: 27dfd...cb5 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #36 Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke alle «små lokale hotell» greier å holde smittevernforsvarlig åpent med 50 gjester. Anonymkode: 08157...3ff Jeg vet av flere som det har gått fint med, fordi samboer jobber over hele landet siden han driver selv, så vet av mange som funker. Men som sagt, jeg skal ikke foreslå noe mer. Du må bare finne ut av det selv. Beklager. Anonymkode: 27dfd...cb5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #37 Skrevet 4. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan kjøpe plastbasseng? Sorry, skal ikke foreslå noe mer. Alt blir jo feil. Det eneste som skal skje i hele sommer er å bade, da kan jeg ikke hjelpe. Skulle ikke tro at en dukkert hadde så mye å si at ferien faller i grus om ikke det skjer. Dere får leie bil, og dra til småplasser og bade, finnes mange av de. Anonymkode: 27dfd...cb5 Når alt er stengt, så er bading liksom det som er igjen da. Jeg er alene med to barn, og har ikke lappen 😀 Det er dermed ikke «bare å» leie en bil. Anonymkode: 08157...3ff 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #38 Skrevet 4. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet av flere som det har gått fint med, fordi samboer jobber over hele landet siden han driver selv, så vet av mange som funker. Men som sagt, jeg skal ikke foreslå noe mer. Du må bare finne ut av det selv. Beklager. Anonymkode: 27dfd...cb5 Selvfølgelig finner jeg ut av det selv. Kan ikke huske å ha bedt om råd her på KG? Eneste jeg har gjort, var å innvende mot lista over «problemer som ikke er et problem». Anonymkode: 08157...3ff 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #39 Skrevet 4. mai 2020 På 3.5.2020 den 12.02, AnonymBruker skrev: Jeg syns faktisk skikkelig synd på russen jeg. Det er kun en gang i livet og det blir ikke det samme å "rulle" på nyttårsaften eller i august. Anonymkode: 03f1a...56c Om det er én gruppe i samfunnet jeg ikke synes synd på nå, så er det russen. Anonymkode: 08157...3ff
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #40 Skrevet 4. mai 2020 På 3.5.2020 den 12.00, AnonymBruker skrev: 1. Ånei, russefeiringen. Får ikke feiret. (Jo det får du, bare annerledes.) 2. Ånei, badestranden. Får ikke badet. (Jo det får du, bare et annet sted eller annet tidspunkt.) 3. Ånei, ordet kohort. Teit ord. (Ja, ganske teit, men ikke problem.) 4. *Fyll inn selv: Anonymkode: 88bdd...ecf Jeg anser ikke badestranden som forbudt. I en stund fremover setter vanntemperaturen stopper for folks badelyst men i juli så kommer folk til å bade. Anonymkode: 91733...818
Fremhevede innlegg