Gå til innhold

Problemer som egentlig ikke er problem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

1. Ånei, russefeiringen. Får ikke feiret. (Jo det får du, bare annerledes.)

2. Ånei, badestranden. Får ikke badet. (Jo det får du, bare et annet sted eller annet tidspunkt.)

3. Ånei, ordet kohort. Teit ord. (Ja, ganske teit, men ikke problem.)

4. *Fyll inn selv:

Anonymkode: 88bdd...ecf

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å nei, skolene åpner. Nei de kan ikke være stengt for alltid.

Å nei folk går på butikken. Det er faktisk lov

Anonymkode: 5c0df...acc

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns faktisk skikkelig synd på russen jeg. Det er kun en gang i livet og det blir ikke det samme å "rulle" på nyttårsaften eller i august. 

Anonymkode: 03f1a...56c

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns faktisk skikkelig synd på russen jeg. Det er kun en gang i livet og det blir ikke det samme å "rulle" på nyttårsaften eller i august. 

Anonymkode: 03f1a...56c

helt enig. Det er de som ofrer en en-gang-i-livet-hendelse som faktisk ikke kan utsettes. Og så har Høie et godt poeng med at du aldri får tilbake den sommeren du var 17 - tenåringene våre er de som virkelig går glipp av noe hvis social distancing trekker ut.

Det meste kan utsettes, men ikke dette.

Anonymkode: 2bf22...1be

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

helt enig. Det er de som ofrer en en-gang-i-livet-hendelse som faktisk ikke kan utsettes. Og så har Høie et godt poeng med at du aldri får tilbake den sommeren du var 17 - tenåringene våre er de som virkelig går glipp av noe hvis social distancing trekker ut.

Det meste kan utsettes, men ikke dette.

Anonymkode: 2bf22...1be

Skjønner det er kjipt om det ikke blir noen feiring, men kanskje det kan bli noe i juni?

Egentlig er det veldig merkelig at russefeiringen er lagt til en tid der man ikke er ferdig med skole eller eksamener, syntes selv det virket noe meningsløst å feire før man var helt ferdig. 

Anonymkode: 6f93e...fa9

• Liker 10
Skrevet

Russefeiringen blir et antiklimaks uansett i år. Jeg synes synd på dem, selv om jeg godter meg litt over at dette er et alvorlig skudd for baugen for en russeindustri som har gått for langt. Det er bare tull at de kan ta feiringen på nett eller senere, stemningen og alt vil være ødelagt for årets russ. 

Når det kommer til bading i år så sier jeg lykke til til de sol ønsker strenge restriksjoner i år. Om det blir fint og varmt, mens alle er hjemme i Norge vil det bli kaos på populære badesteder rundt om i landet, spesielt nær byene. 

Man skal ikke undervurdere den psykiske påkjenningen mange har hatt i vår, og at den fortsetter utover sommer og høst. Mange av oss har jobbet så mye for å få dette til å fungere, mens andre har mistet alt. Sommeren og ferien kommer som en kjærkommen avlastning i det fjerne. Den blir i Norge, og det skal både bades, grilles og festes med nære venner. De som eventuelt kommer med en pekende langefinger fra sin egen lille tue, får en langefinger i retur. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å nei, skolene åpner. Nei de kan ikke være stengt for alltid.

Å nei folk går på butikken. Det er faktisk lov

Anonymkode: 5c0df...acc

Har aldri vært "å nei"

Anonymkode: 57a6e...b82

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Ånei, russefeiringen. Får ikke feiret. (Jo det får du, bare annerledes.)

2. Ånei, badestranden. Får ikke badet. (Jo det får du, bare et annet sted eller annet tidspunkt.)

3. Ånei, ordet kohort. Teit ord. (Ja, ganske teit, men ikke problem.)

4. *Fyll inn selv:

Som småbarnsmor uten bil - bosatt i Oslo sentrum - er det for meg et kjempeproblem om Frognerbadet, Sørenga, båten til øyene etc skal være stengt i hele sommer, samtidig som det også blir begrensninger på kollektivtrafikken. Det er langt ifra et ikke-problem. Det er faktisk ikke alltid at det er «bare å» for alle, skjønner du. Mulig du har anledning til å komme deg til andre strender, men ikke alle har det. Mulig du kan ta deg et nattbad, men for en småbarnsfamilie er det prime time midt på dagen som gjelder. Prøv å se litt lenger enn din egen nesetipp du. Få hue ut av navlen osv.

Anonymkode: 08157...3ff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som småbarnsmor uten bil - bosatt i Oslo sentrum - er det for meg et kjempeproblem om Frognerbadet, Sørenga, båten til øyene etc skal være stengt i hele sommer, samtidig som det også blir begrensninger på kollektivtrafikken. Det er langt ifra et ikke-problem. Det er faktisk ikke alltid at det er «bare å» for alle, skjønner du. Mulig du har anledning til å komme deg til andre strender, men ikke alle har det. Mulig du kan ta deg et nattbad, men for en småbarnsfamilie er det prime time midt på dagen som gjelder. Prøv å se litt lenger enn din egen nesetipp du. Få hue ut av navlen osv.

Jeg har ikke badet ute på mange år. Det må være på grunn av den navlen du snakker om.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ånei, vi får ikke dra til «Syden» i sommer... (vel, noen av oss har levd i nesten 50 år og har aldri vært i «Syden». Du overlever.)

Anonymkode: 15dd1...9aa

• Liker 6
Skrevet

"Å nei, alle møblene i huste mitt matcher ikke det som blir reklamert for i de teite magasinene jeg leser"

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke badet ute på mange år. Det må være på grunn av den navlen du snakker om.

Så imponerende da. At du greier å lage en liste over ting du selv ikke gjør uansett.   

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, nå_er_nok skrev:

"Å nei, alle møblene i huste mitt matcher ikke det som blir reklamert for i de teite magasinene jeg leser"

Hva har det med korona å gjøre?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter litt med å se hvordan å ikke få badet kvalifiserer til et kjempeproblem.  🤔

Anonymkode: 7d789...fc4

• Liker 8
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Full forståelse fra meg. Ikke bare for dere som bor midt i Oslo, kanskje i små leiligheter. Der er vi heldigere vi på de forblåste bergene i utkanten. Trodde dette skulle være en liten «frustrasjonstråd» der det var lov å komme med såkalte luksusproblemer. Litt mentalhygiene, som å klage på mangel på brødskjæremaskin i butikken. 
Men nei da, er visst en sutretråd OM folk som klager på små og store problemer. Da er det sikkert greit at jeg sutrer litt om de som sutrer over folk som sutrer, fex om russefeiringa. 
Selv om jeg hverken har vært russ eller er konfirmert, greier jeg heldigvis å ha empati hvertfall for ungdommer som gleder seg.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ånei, vi får ikke dra til «Syden» i sommer... (vel, noen av oss har levd i nesten 50 år og har aldri vært i «Syden». Du overlever.)

Anonymkode: 15dd1...9aa

Et velment tips: Prøv å bytt ut «Syden» med en ting som er viktig for deg selv 🙂 Som du nå ikke kan gjøre i overskuelig framtid. Ikke bytt det ut med noe du uansett kan unnvære, men med noe som virkelig betyr noe for deg.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er trist at russen ikke får feire i år. Jeg vet egentlig ikke hva de går glipp av siden jeg ikke var russ selv, men jeg forstår at det er veldig leit for de som har gledet seg i lang tid. Husker også hvor viktig slike ting var i den alderen. 

Jeg er for øvrig veldig enig i at "russeindustrien" har gått fullstendig over styr (og absolutt bør skaleres ned voldsomt i årene fremover slik at det blir lettere å delta i feiringen for de som ikke har rike foreldre), og at det er veldig merkelig at feiringen avholdes FØR eksamen, men jeg føler med ungdommene som fortjener å feire at de er (nesten) ferdige med ørten år på skolebenken. 

Anonymkode: dc2a9...0c3

• Liker 4
Skrevet

Er jeg den eneste som tenker "Vil vi egentlig at ting skal bli som før igjen?"?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldig trist for russen men de tar det med fatning. Min sønn er russ i år men har ikke gjort noe russeaktiviteter, LS ble avlyst og penger tapt, russedressen henger i skapet, lua er ikke skrevet på, russebilen står ubrukt i oppkjørselen og ungdommen sitter hjemme med mye skolearbeid nå i innspurten av skoleåret.

De møtes 4-5 stk på fotballbanen og spiller litt med avstand, snakker og går hjem. Virker som mange tar korona på alvor. 

Flott av Bent Høie å skrive takketalen til ungdommen💛

Anonymkode: 73a67...bf0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, nå_er_nok skrev:

Er jeg den eneste som tenker "Vil vi egentlig at ting skal bli som før igjen?"?

Selvfølgelig vil vi det? I alle fall i Norge var «før» temmelig bra.

• Liker 1
  • Opprett ny...