Gå til innhold

Barnefar ble tatt i dopingtest, hva gjør jeg videre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om det er noen som har erfaring med at bf ruser seg. Jeg forteller litt om vår historieher, så kan bli litt langt innlegg. Det hsr skjedd mye mer enn det jeg skriver nå men det blir altfor mye og langt.

Jeg og bf har ikke vært sammen siden barnet var 1 år gammelt, nå er barne 3 og et halvt år. Jeg kastet eksen på dør da jeg oppdaget at han hadde ruset seg på amfetamin hjemme på badet, han har hatt rusproblemer siden ungdommen og han sa dajeg ble gravid at dette var en grunn for å slutte helt. Som han åpenbart ikke gjorde. Etter jeg kastet han ut ble han truende og sendte meg trusler nesten hver dag og han satte opp et skuespill når vi var på mekling. Han kom av og til med spydige kommentarer under meklingen og sa at han ikke hadde noe til overs for meg og brydde seg ikke om jeg druknet i havet i morgen, men at han kom til å gjøre alt for barnet. Det endte til slutt med at jeg ga han 2 dager i uken og annenhver helg med samvær. Dette fordi jeg følte meg truet og frykter han ganske mye.

Det har vært veldig dårlig kommunikasjon hele veien og han har sabotert meg hele veien, familien hans støtter meg og sier at det er jeg som har oppfostret et så godt og snilt barn. Men det siste året har jeg merket stor forandring på barnet. Han ødelegge lekene sine, er blå under øynene når han komme fra faren og griner når han skal til faren. Jeg har fått vite at faren ødela en automatisk lekebil som man kan sitte på når barnet ble flau over å kjøre det når det kom folk forbi. Og barnet begynte å gråte og faren ble sint på han fordi han gråt. Han har også blitt sint på barnet når han tisset igjennom bleien når den ble tatt skjevt på før han sluttet med bleier vel å merke. Da var hele familien til bf der og dette har blitt gjenfortalt til meg. Jeg har hatt kontakt med barnevernet nesten hele veien men de har ikke gjort så mye mer enn å ha samtaler med far om veiledning. Nå for 1 uke siden ble bf tatt i dopingkontroll av politiet og mistet førerkortet, jeg har fortalt alt til morog far som er veldig sjokket og fortvilet og ikke minst bekymret for barnet. De har veldig godt kontakt med barnet vårt og har vært kjempe herlige å ha da jeg er lærling og jobber 100%. Bf har ikke jobb men jobber litt svart for andre og har aldri penger. Han har bodd hjemme hos sin egen far hele livet bortsett fra når vi var sammen før barnet ble født, ca 2 år. Men bf flyttet ut fra faren i sinne etter å ha truet han med balltre og sabotere bilen hans ved å stikke en stor kniv gjennom panseret. 

Nå har det vært helligdager og jeg har ikke fått snakket med barnevernet enda, men jeg har snakket med mine foreldre som mener at jeg ikke må sende barnet til bf vel vitende om hva som foregår, da kan jeg bli tatt for en forbrytelse under barneloven. Jeg skal ringe barnevernet igjen i morgen og lurer på om jeg skal skaffe meg en advokat. Er det noen som har vært igjennom det samme som meg?Og har erfaring om hva jeg bør gjøre..? Er veldig redd og fortvilet. Er så redd for å bli fratatt barnet selv og redd for trusler fra bf.

Anonymkode: ae574...3f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer fra et voldelig forhold selv, og det er spesielt én ting som forundrer meg hver gang i disse historiene. Om du du føler deg truet og presset, hvordan i helvette kan du godta å hi samvær? Om man er redd for eksen sin så sender man ihvertfall ikke ungen.

Anonymkode: f25e3...88a

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde ikke latt mine barn være hos den mannen i 5 minutter en gang. Dette er ikke noe å tenke på. Du får se det som flaks at han ble tatt i dopingkontroll, da har du det dokumentert hva han driver med slik at du har ryggdekning hvis han krangler på at du holder barnet hjemme.

En 3-åring har absolutt ingenting å gjøre alene med en slik person.

• Liker 3
Skrevet

Trusler eller ei, jeg fatter ikke at du noen gang har sendt barnet til denne mannen. Han ruser seg og truer sin egen far med balltre??? 

Jeg hadde nektet å latt han være alene ned barnet noensinne. Nå må du på banen her altså. Dokumenter alt! Ta screenshot og ta opp samtaler du har med han, slik at du kan dokumentere truslene. Barnet ditt kan bli ødelagt for livet av disse traumene!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det nok ikke dopingkontroll han ble tatt i, det er det idrettsfolk som sliter med og de mister ikke fører kortet av det. Promillekontroll er nok det riktige ordet, også selv om det var narkotiske stoffer han var ruset på. 

Anonymkode: 0b9fe...33f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan du tør å sende et så lite barn til en slik mann. Har du vært borti rus eller andre ting selv siden du frykter å miste omsorgen selv? Hvis du er redd han så ber du om hjelp fra politiet du sender ikke et lite barn til han.

Anonymkode: b1620...f2d

AnonymBruker
Skrevet

Har en tidligere narkoman far i bildet sjøl. Pga ham har også barnevernet vært i bildet med jevne mellomrom. Jeg har hatt samtaler med dem, men utover det skjer det ikke noe, da BV ser at jeg kan skjerme barnet. Med å skjerme barnet mener de - holde igjen på samvær om x ruser seg eller jeg mistenker rus. Barnet har RETT til å ha samvær/kontakt med faren sin, og det kan ikke jeg hindre helt uten videre. Men jeg kan skjerme barnet når jeg har GOD NOK grunn. BV legger seg som regel ikke opp i det med samvær. Du kan eventuelt prate med familievernkontoret. Jeg synes det er til hjelp å ha noen der å prate med.

Anonymkode: d7c2b...cae

AnonymBruker
Skrevet

Her ble far stoppet med amfetamin både på seg og i blodet. Var razzia hjemme hos han hvor de fant både nark og penger gjemt i veggen. Jeg ante ingenting før barnevernet ringte da de hadde fått bekymringsmelding fra politiet. Faren hadde som i ditt tilfelle samvær annenhver helg og en dag i uka. Vi ble begge kalt inn til samtale hos bv og jeg gjorde det krystallklart at bf ikke skulle ha samvær noe annet sted enn hjemme hos sine foreldre. Bv støttet meg heldigvis 100% og bf la seg flat. 

Far er gift nå og venter barn med sin nye kone. Han har heldigvis forandret seg til det bedre og nå er niåringen på vanlig samvær hos dem. 

Jeg håper politiet kan spille på lag med deg og bv her. Kontakt dem asap og fortell gjerne både til bv og politi hvordan faren til barnet holder på. Det er jævlig å måtte holde på med dette styret. 

Anonymkode: 9dd6b...9d4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...