Gå til innhold

Navene Tommy, Ronny og Robin - hva er morsomt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hørte på Misjonen og hr. Golden fikk latterkrampe når han leste opp disse navnene (var en lei sak i en McDonalds restaurent som ikke hadde store menyer).

Hva er morsomt med Tommy, Ronny og Robin? Er det en referanse jeg ikke forstår? Det er mye rart.

Anonymkode: 83fc0...cc8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av de. Ali er det mest passende navnet.

Anonymkode: 5ac87...cf4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Var noe med en bananbåt også.

Jeg gir opp.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg knakk sammen av latter selv. Det var bare veldig passende navn til historien. 

Anonymkode: a24e1...d18

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hørte på Misjonen og hr. Golden fikk latterkrampe når han leste opp disse navnene (var en lei sak i en McDonalds restaurent som ikke hadde store menyer).

Hva er morsomt med Tommy, Ronny og Robin? Er det en referanse jeg ikke forstår? Det er mye rart.

Var det den med den eneste McDonalds-restauranten som hadde gått konkurs? Referansen er uansett at det er disse navnene som på ett eller annet tidspunkt ble offentliggjort toppet listene over navn på hvem som oftest går konkurs og/eller sitter i fengsel.

Konkurs.jpg

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
På 3.5.2020 den 12.59, Teatrica skrev:

Var det den med den eneste McDonalds-restauranten som hadde gått konkurs? Referansen er uansett at det er disse navnene som på ett eller annet tidspunkt ble offentliggjort toppet listene over navn på hvem som oftest går konkurs og/eller sitter i fengsel.

Konkurs.jpg

Er det sant? 😂 Jeg trodde bare det var en av mine ufrivillige fordommer 😅

Anonymkode: 609f4...ad6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 4.5.2020 den 14.27, AnonymBruker skrev:

Er det sant? 😂 Jeg trodde bare det var en av mine ufrivillige fordommer 😅

Anonymkode: 609f4...ad6

Spesielt Ronny er sterkt assosiert med svart arbeid og kriminalitet.

Anonymkode: e2def...bc9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spesielt Ronny er sterkt assosiert med svart arbeid og kriminalitet.

Hvorfor er det slik?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble først kjent med denne statistikken da faren min refererte til en avisartikkel med tittelen "Ronny går oftest konkurs". Jeg knakk sammen i latter for akkurat da jobbet jeg for en person som het Ronny. Pappa mente at jeg burde se meg om etter en ny jobb.

Sjefen min, Ronny, fikk masse festlige eposter med linker til statistikken fra kunder i denne perioden. Såvidt jeg vet gikk han aldri konkurs, men han var ikke en spesielt hyggelig sjef heller.

Anonymkode: 343c6...917

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det slik?

Navn som ofte lavstatusmennesker (i mangel av et bedre ord) bruker på barna sine. De som går på nav, dropper ut av skolen, ikke klsrer holde på jobb etc. 

Dette går i arv 

Anonymkode: 18e7d...4de

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Disse navnene forbindes gjerne med pøbler, kriminelle og det man kaller rednecks. 

Anonymkode: fd58d...69d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble først kjent med denne statistikken da faren min refererte til en avisartikkel med tittelen "Ronny går oftest konkurs". Jeg knakk sammen i latter for akkurat da jobbet jeg for en person som het Ronny. Pappa mente at jeg burde se meg om etter en ny jobb.

Sjefen min, Ronny, fikk masse festlige eposter med linker til statistikken fra kunder i denne perioden. Såvidt jeg vet gikk han aldri konkurs, men han var ikke en spesielt hyggelig sjef heller.

Anonymkode: 343c6...917

Den eneste Ronny jeg kjenner til har sittet i fengsel for svindel og smugling. Han er passe pøbelaktig. 

• Liker 2
Gjest Sirkelen
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den eneste Ronny jeg kjenner til har sittet i fengsel for svindel og smugling. Han er passe pøbelaktig. 

En ekte Ronny.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sirkelen skrev:

En ekte Ronny.

Jepp😂

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp😂

Noen må leve opp til sitt navn 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner to Ronnyer, begge er ansvarsfulle familiefedre og har god utdannelse og jobb.

Anonymkode: b8b16...683

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner to Ronnyer, begge er ansvarsfulle familiefedre og har god utdannelse og jobb.

Kanskje de har en skjult, mer Ronny’sk side? Kan jo bare være noe småtteri, men hvem vet 😅

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de har en skjult, mer Ronny’sk side? Kan jo bare være noe småtteri, men hvem vet 😅

Det håper jeg ikke, begge har samfunnkritiske jobber. 

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det slik?

Fordi dette navnet var veldig populært blant arbeiderklassen på 70 tallet. Det er som Leander, Savanna kommer til å være om 40 år. 

Anonymkode: 8084f...379

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...