Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere sto mellom to jobber med lik lønn. Den ene er todelt turnus og den andre er 8 - 15.30. Dvs turnustillegg kommer i tillegg til årslønn. 

Begge deler er med mennesker, men den ene er aldersgruppen jeg ønsker å jobbe med. Den andre jobben er på én måte like givende, men har et vannvittig tempo. 

Jobben med turnus er 45 minutter unna med bil, og den andre er 20 minutter unna. 

Mannen sier at jeg må velge selv.. Men i og med at vi har 3 barn, minste på 17 måneder... Så ønsker han følgelig at jeg går for den jobben jeg allerede har. Altså 8 - 15.30 jobben (som i og for seg har en forventning om at man skal flexe til arbeidstedets fordel, og jobbe opp avspasering som man tar ut i roligere tider. 

Anonymkode: 48c63...c21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken av jobbene er den med drivende tempo (og minst givende?).

Anonymkode: 9f46e...ade

Skrevet

Du sier ingenting om hvilken av jobbene som har hvilke fordeler/ulemper. 

For meg ville 8-15.30, aldersgruppen jeg ønsker å jobbe med og 20 min kjøring vært fordelene, men det er jo meg. Du må vurdere hvilke faktorer som er viktige for deg

• Liker 1
Gjest Boron
Skrevet

Turnus og barn er en veldig dårlig kombo. Det fungerer sikkert, men tenk på alt du går glipp av ved å jobbe kveldstid (og helg?). Enkelte kveldsvakter kommer til å plage vettet av deg, når barna skal på aktiviteter eller annet, eller når du nok engang går glipp av noe viktig. Det kommer også til å påvirke din mann, som blir "låst" når du har kveldsvakter.

Dessuten er 50 min forskjell på kjøring pr dag merkbart, T/R - hvis jeg forstår deg riktig. 

Du nevner lønn som motivasjon, ellers så sidestilles jobbene. Lønn er enkelte ganger ikke verdt det ekstra bryet hverken på kveld eller med kjøring. 

Jeg ville aldri gått over i en skiftjobb hvis jeg hadde levd i din situasjon. Men det er jo helt opp til deg hva du føler for. Lytt likevel til mannen din, for han blir involvert han også. 

Gjest theTitanic
Skrevet

Definitivt 8-15:30 jobben. Ellers så gjør du deg fullstendig avhengig av mannen. Vanvittig tempo ville jeg styrt unna. Det er sikkert gøy, men vanskelig å opprettholde i årevis. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen! 

LA meg prøve å presisere litt. 

Jobb nr 1: + Den jeg allerede har. 08-15.30. 20 minutters kjøretid. - ikke min prefererte aldersgruppe, vannvittig tempo til tider. 

Jobb nr 2: + Bedre lønn, mitt absolutte drømme yrke med helt riktig aldersgruppe.- Todelt skift med arbeid hver 3. helg. . 45 minutters kjøretur, én vei.. Mannen sier nei. 

Må tenke sånn at jeg ikke kan la jobben gå utover barna.. De er så små ❤️ Men det er jo en drøm som blir knust. 

Skrevet

Ah, nå ble dilemmaet ditt tydeligere. Hvis det lar seg gjøre med barna, ville jeg gått for jobb nr. 2, spesielt hvis dette er en mulighet det ikke er sannsynlig at du vil få igjen. Jeg mener dog at man har et ansvar overfor familien, så det er en helhetsvurdering som må gjøres.

Lykke til! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Gjesten skrev:

Ah, nå ble dilemmaet ditt tydeligere. Hvis det lar seg gjøre med barna, ville jeg gått for jobb nr. 2, spesielt hvis dette er en mulighet det ikke er sannsynlig at du vil få igjen. Jeg mener dog at man har et ansvar overfor familien, så det er en helhetsvurdering som må gjøres.

Lykke til! 

Jeg tror vi ville fått det til å fungere med barna.. Men det måtte skjedd noen endringer i hvordan vi gjør ting. Mannen er på gli og jeg må gi et svar i morgen, så nå tenker jeg for harde livet😅

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

_popcorn_, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...