Gå til innhold

Hvordan ble huden din etter avsluttet isotretinoinkur?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er den blitt nydelig og glatt? Holdt seg slik? Får du kommentarer ang din fine hud?

Anonymkode: b4e0d...ca0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke meg, men min tenåringssønn som brukte isotretinoin. Etter avsluttet tetracyklin-kur, som virket bare sånn passe, tok jeg gutten med til hudlege og fikk isotretinoin.

Kuren varte i sju måneder,mener det var to kapsler om dagen han tok. Huden hans ble kjempefin, utrolig fin, i løpet av kuren. Da kuren var avsluttet, holdt den seg sånn i ansiktet. Han har nesten ikke arr heller, merkelig nok, selv om han hadde mange forferdelig store vulkaner av noen kviser i ansiktet. Det er tre år siden han avsluttet kuren nå, og han er like fin i ansiktet ennå. Ingen kviser.

Imidlertid har han fått noen kviser på ryggen i stedet. Disse er imidlertid små, ikke like mange og ikke plagsomme. Så de lever han fint med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min hud er fri for urenheter, men den er fremdeles tørr snart 3 år etter avsluttet behandling. Ikke så tørr som på kuren (da kunne jeg bare glemme å  minke meg), men den er så tørr at jeg føler jeg ikke har noe særlig talgproduksjon. Tørr både i ansikt og på kroppen.

Det er for så vidt lettere for meg å leve med tørr hud enn uren hud, men jeg må behandle huden på en helt annen måte. Renser kun mildt og ikke en gang hver dag. Kan ikke dusje hver dag og i alle fall ikke i for varmt vann. 

Var hos hudlege i fjor for å høre ord dette var normalt, og han sa at for noen så vil den tørre tilstanden vedvare. Men han sa det var langt vanligere at huden ble uren igjen og man måtte ha en runde nr. 2 på iso. 

Må også si at hvis du ikke går på kuren nå, så bør du vente til etter sommeren. Du blir veldig lett solbrent og bør ikke være i sola i det hele tatt.

Anonymkode: db9f7...981

AnonymBruker
Skrevet

Min ble fin, og holdt seg slik omtrent i et år. Deretter kom mye av kvisene tilbake. Har i tillegg mistet en del pigment i ansiktet da jeg ikke blir brun lenger. Får kun brune flekker her og der, men er egentlig usikker på om dette er pga ISO eller ikke. Er gravid nå men tenker å ta en runde nr 2 etter graviditet og amming. 

Anonymkode: 0e144...22a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...