AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #1 Skrevet 3. mai 2020 Skal vi tro politiet er det et økende problem med hjemmefester. Har de yngste ikke skjønt hvorfor samfunnet har vært stengt ned i lang tid nå? Skal ikke uttale meg bastant om aldersgruppene i denne saken. Det kan like godt være godt voksne, men erfaring viser at det oftere er de yngre som samles til hjemmefester som lager mye liv og røre. På fest med mye mange folk og mye alkohol blir det ikke lett å opprettholde smitteråd. Hvis man klarer å begrense antall gjester slik at man kan sitte litt fra hverandre er det noe annet. Det hjelper også å ikke drikke seg sørpe fulle. Holdningen til en del yngre jeg har møtt er at de ikke er i risikogruppen og derfor er det ikke så farlig om de blir smittet. Jeg har prøvd å spørre om de hadde tenkt det samme dersom foreldre, besteforeldre eller andre i familien blir syk som følge av at de er uforsiktig. Virker ikke som de klarer å ta til seg den tanken. Mange er også flinke riktig nok, men det er også mange som begynner å bli uforsiktig. Anonymkode: cdb48...9ed 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #2 Skrevet 3. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal vi tro politiet er det et økende problem med hjemmefester. Har de yngste ikke skjønt hvorfor samfunnet har vært stengt ned i lang tid nå? Skal ikke uttale meg bastant om aldersgruppene i denne saken. Det kan like godt være godt voksne, men erfaring viser at det oftere er de yngre som samles til hjemmefester som lager mye liv og røre. På fest med mye mange folk og mye alkohol blir det ikke lett å opprettholde smitteråd. Hvis man klarer å begrense antall gjester slik at man kan sitte litt fra hverandre er det noe annet. Det hjelper også å ikke drikke seg sørpe fulle. Holdningen til en del yngre jeg har møtt er at de ikke er i risikogruppen og derfor er det ikke så farlig om de blir smittet. Jeg har prøvd å spørre om de hadde tenkt det samme dersom foreldre, besteforeldre eller andre i familien blir syk som følge av at de er uforsiktig. Virker ikke som de klarer å ta til seg den tanken. Mange er også flinke riktig nok, men det er også mange som begynner å bli uforsiktig. Anonymkode: cdb48...9ed De yngste er lei fordi de ikke vet når de kan treffe vennene sine igjen. Det er usikkerheten som gjør at folk gir faen. Folk har ikke noe sted å være, alt av idrett og andre fritidstilbud er stengt. Hva tror de ungdommen skal gjøre da, sitte isolert i sitt eget hjem og lese bok? Anonymkode: 6577f...f51 6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #3 Skrevet 3. mai 2020 Det sies jo at de er lov til å være russ nå så lenge de fester i mindre grupper på 5, og ikke kliner.. Anonymkode: 9ea9c...f5b 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #4 Skrevet 3. mai 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal vi tro politiet er det et økende problem med hjemmefester. Har de yngste ikke skjønt hvorfor samfunnet har vært stengt ned i lang tid nå? Skal ikke uttale meg bastant om aldersgruppene i denne saken. Det kan like godt være godt voksne, men erfaring viser at det oftere er de yngre som samles til hjemmefester som lager mye liv og røre. På fest med mye mange folk og mye alkohol blir det ikke lett å opprettholde smitteråd. Hvis man klarer å begrense antall gjester slik at man kan sitte litt fra hverandre er det noe annet. Det hjelper også å ikke drikke seg sørpe fulle. Holdningen til en del yngre jeg har møtt er at de ikke er i risikogruppen og derfor er det ikke så farlig om de blir smittet. Jeg har prøvd å spørre om de hadde tenkt det samme dersom foreldre, besteforeldre eller andre i familien blir syk som følge av at de er uforsiktig. Virker ikke som de klarer å ta til seg den tanken. Mange er også flinke riktig nok, men det er også mange som begynner å bli uforsiktig. Anonymkode: cdb48...9ed Jeg skjønner at de er lei. Det er vel alle. De trenger likevel ikke å holde på med utagerende festing. Man kan møtes under andre omstendigheter. Det går også an å ha en fest med mindre antall folk hvis man tar det pent og holder avstand. Man trenger ikke å feste slik at politiet må bruke ressurser på å rykke ut. Anonymkode: cdb48...9ed 1
Samsung Skrevet 3. mai 2020 #5 Skrevet 3. mai 2020 Nå er det noen år siden jeg var russ, men Skype og liknende har vært i noen år nå. Når jeg var russ og vi ikke kunne være alle sammen på en plass hadde vi fest via webkamera. Det var faktisk ganske gøy.
Gjest bienvilleparish Skrevet 3. mai 2020 #6 Skrevet 3. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De yngste er lei fordi de ikke vet når de kan treffe vennene sine igjen. Det er usikkerheten som gjør at folk gir faen. Folk har ikke noe sted å være, alt av idrett og andre fritidstilbud er stengt. Hva tror de ungdommen skal gjøre da, sitte isolert i sitt eget hjem og lese bok? Anonymkode: 6577f...f51 Enig. Holder på å bli gal snart selv. Mot sommeren kommer jeg også til å bli mer sosial, det her er døden for psyken.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #7 Skrevet 3. mai 2020 Utrolig hvor lite kreative folk er. Det er mellomtinger mellom å sitte alene hjemme eller feste slik at alt går over styr. Man kan samles en liten gjeng og hygge seg uten at man lar det gå ut over råd i forhold til smitte. Trenger man å være 30 stykker på en liten hybel liksom? Kan ikke man dele seg opp litt? Når jeg var russ samlet vi oss ofte ute i parker og liknenende. Hvis man sitter i mindre grupper ute med avstand mellom kan man oppretholde god smittevern og kan kose seg. Det er også fullt mulig å gå på tur og trene ute sammen med venner. Sove l hengekøye eller telt. Børste støv av sykkelen sin og ta seg noen turer med venner. Det er mange muligheter hvis man tenker etter. Sofa og netflix er ikke eneste mulighet. Anonymkode: cdb48...9ed 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #8 Skrevet 3. mai 2020 Og hvor er foreldrene?! Var fest oppi gaten her, de var 2.klasse på vgs og feiret et eller annet med russetiden til neste år (dekknavn til russebuss eller noe sånt). Rundt 20stk. Anonymkode: afc85...594 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #9 Skrevet 3. mai 2020 Skjønner dem godt. Dette er vanskelig nok for oss voksne, ungdommen er selvsagt drittlei. Anonymkode: 72456...720 2
Samsung Skrevet 3. mai 2020 #10 Skrevet 3. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvor er foreldrene?! Var fest oppi gaten her, de var 2.klasse på vgs og feiret et eller annet med russetiden til neste år (dekknavn til russebuss eller noe sånt). Rundt 20stk. Anonymkode: afc85...594 Det er ikke alle som har foreldre i nærheten når man er i den alderen. Mange flytter gjerne på hybel når de begynner på VGS fordi det er lang vei å reise. Det er sikkert ikke alle som er ærlig heller ovenfor foreldrene. De sier gjerne de skal noe helt annet også går de på fest i stedet. Bor ikke foreldrene sammen for eksempel er det lett å si hjemme at man skal til far også sier man til far at man skal være hos mor for eksempel. Likevel er det viktig at foreldrene kommer på banen for å veilede. Har foreldrene dårlige holdninger smitter det over på barna. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #11 Skrevet 3. mai 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utrolig hvor lite kreative folk er. Det er mellomtinger mellom å sitte alene hjemme eller feste slik at alt går over styr. Man kan samles en liten gjeng og hygge seg uten at man lar det gå ut over råd i forhold til smitte. Trenger man å være 30 stykker på en liten hybel liksom? Kan ikke man dele seg opp litt? Når jeg var russ samlet vi oss ofte ute i parker og liknenende. Hvis man sitter i mindre grupper ute med avstand mellom kan man oppretholde god smittevern og kan kose seg. Det er også fullt mulig å gå på tur og trene ute sammen med venner. Sove l hengekøye eller telt. Børste støv av sykkelen sin og ta seg noen turer med venner. Det er mange muligheter hvis man tenker etter. Sofa og netflix er ikke eneste mulighet. Anonymkode: cdb48...9ed Ikke bare lite kreative, men direkte dumme. Å ikke klare å holde kravene er veldig svakt. I tillegg vitner det om svært liten solidaritet og stor egoisme. Anonymkode: 35325...241 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #12 Skrevet 3. mai 2020 1 time siden, Samsung skrev: Nå er det noen år siden jeg var russ, men Skype og liknende har vært i noen år nå. Når jeg var russ og vi ikke kunne være alle sammen på en plass hadde vi fest via webkamera. Det var faktisk ganske gøy. Det er gøy i noen uker eller måneder. Så begynner man å få brakkesyke av å være totalisolert. Anonymkode: 6577f...f51 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #13 Skrevet 3. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Utrolig hvor lite kreative folk er. Det er mellomtinger mellom å sitte alene hjemme eller feste slik at alt går over styr. Man kan samles en liten gjeng og hygge seg uten at man lar det gå ut over råd i forhold til smitte. Trenger man å være 30 stykker på en liten hybel liksom? Kan ikke man dele seg opp litt? Når jeg var russ samlet vi oss ofte ute i parker og liknenende. Hvis man sitter i mindre grupper ute med avstand mellom kan man oppretholde god smittevern og kan kose seg. Det er også fullt mulig å gå på tur og trene ute sammen med venner. Sove l hengekøye eller telt. Børste støv av sykkelen sin og ta seg noen turer med venner. Det er mange muligheter hvis man tenker etter. Sofa og netflix er ikke eneste mulighet. Anonymkode: cdb48...9ed Alt du lister opp her forutsetter null fysisk kontakt med andre mennesker. Null. Det er drepen for ungdommens psyke. Anonymkode: 6577f...f51
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #14 Skrevet 3. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er gøy i noen uker eller måneder. Så begynner man å få brakkesyke av å være totalisolert. Anonymkode: 6577f...f51 Man kan møtes hvis man tar forholdsregler. Man trenger ikke å stappe et hus fullt i ungdom. Det er bedre måter å løse sosiale behov på. Anonymkode: cdb48...9ed
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #15 Skrevet 3. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man kan møtes hvis man tar forholdsregler. Man trenger ikke å stappe et hus fullt i ungdom. Det er bedre måter å løse sosiale behov på. Anonymkode: cdb48...9ed Møtes uten å kunne gi sin triste venninne en klem, få seg kjæreste, flørte og leve. Jepp, veldig sunt for ungdom. Anonymkode: 6577f...f51 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #16 Skrevet 3. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt du lister opp her forutsetter null fysisk kontakt med andre mennesker. Null. Det er drepen for ungdommens psyke. Anonymkode: 6577f...f51 Jeg tror alle har det tøft i dag. Man må likevel ta hensyn slik at man fortere blir ferdig med dritten. Anonymkode: cdb48...9ed 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #17 Skrevet 3. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror alle har det tøft i dag. Man må likevel ta hensyn slik at man fortere blir ferdig med dritten. Anonymkode: cdb48...9ed Det skrives i media at man trolig må holde avstand til andre mennesker i to år til. Selvfølgelig driter ungdommen i det når de forstår at de ikke kan klemme venn, ha sex eller flørte på to år. Anonymkode: 6577f...f51 3
Vera Skrevet 3. mai 2020 #18 Skrevet 3. mai 2020 Jeg håper ikke det blir kollektiv straff (nedstenging) fordi noen få er idioter som ikke gidder å tenke lengre enn sin egen nese. Jeg skjønner ikke at det er vanskelig å se sammenhengen ifht det å være litt forsiktig nå slik at samfunnet gradvis kan åpnes kontra det å gi balla - og dermed få et samfunn som er stengt i lengre tid. Hvor vanskelig kan det være å se den sammenhengen? Jeg skjønner veldig godt at folk er drittlei, det er jeg også! Det er ingenting annet jeg vil enn å få tilbake den vanlige kjedelige hverdagen, men, jeg skjønner at man må jobbe for å komme dit. Jeg skjønner så inderlig godt at ungdommen sliter nå, men det er mer slitsomt om samfunnet må stenges ned igjen. Jeg skjønner at folk gir balla når tallene begynner å se fine ut, men tallene ser fine ut fordi vi ikke har gitt balla. Det er ikke sikkert tallene vil se like fine ut om man nå begynner å gi fullstendig faen. Da risikerer man å måtte stenge hele greia igjen, og det vil vi jo ikke?? Jeg ønsker en mest mulig normal sommer, hvor det er mulig å omgås de man er glad i, og senke skuldrene litt.. 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #19 Skrevet 3. mai 2020 29 minutter siden, Vera skrev: Jeg håper ikke det blir kollektiv straff (nedstenging) fordi noen få er idioter som ikke gidder å tenke lengre enn sin egen nese. Jeg skjønner ikke at det er vanskelig å se sammenhengen ifht det å være litt forsiktig nå slik at samfunnet gradvis kan åpnes kontra det å gi balla - og dermed få et samfunn som er stengt i lengre tid. Hvor vanskelig kan det være å se den sammenhengen? Jeg skjønner veldig godt at folk er drittlei, det er jeg også! Det er ingenting annet jeg vil enn å få tilbake den vanlige kjedelige hverdagen, men, jeg skjønner at man må jobbe for å komme dit. Jeg skjønner så inderlig godt at ungdommen sliter nå, men det er mer slitsomt om samfunnet må stenges ned igjen. Jeg skjønner at folk gir balla når tallene begynner å se fine ut, men tallene ser fine ut fordi vi ikke har gitt balla. Det er ikke sikkert tallene vil se like fine ut om man nå begynner å gi fullstendig faen. Da risikerer man å måtte stenge hele greia igjen, og det vil vi jo ikke?? Jeg ønsker en mest mulig normal sommer, hvor det er mulig å omgås de man er glad i, og senke skuldrene litt.. Det blir nedstengning til høst/vinter også, sann meg mine ord. Og neste gang blir det begynnelsen på ragnarok siden verdensøkonomien ikke tåler flere slike nedstengninger. Livet om 1-2 år vil dreie seg om å kjempe for å overleve og kun det. Anonymkode: aadab...182 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #20 Skrevet 3. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det blir nedstengning til høst/vinter også, sann meg mine ord. Og neste gang blir det begynnelsen på ragnarok siden verdensøkonomien ikke tåler flere slike nedstengninger. Livet om 1-2 år vil dreie seg om å kjempe for å overleve og kun det. Anonymkode: aadab...182 Er dommedagsprofetier en hobby? Tror du politikere er så dumme? Anonymkode: c6c1a...84d 3
Anbefalte innlegg