AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #1 Skrevet 3. mai 2020 Jeg og samboeren min er såvidt innom tanken om å bli beredskapshjem eller fosterhjem en gang i fremtiden, kanskje om to-tre år. Vi har ingen barn fra før. Kjenner dere til spesifikke krav for å bli det? Vi er nå 24 og 25 år. Er vi regnet som for unge? Er det ok å leie bolig (så sant man har et ekstra rom), eller må man eie? Er det et krav at begge to er i (fast) jobb? Akkurat nå er vi begge ferdig utdannet, og håper å få jobb i nærmeste fremtid. Jeg vurderer å ta en deltidsjobb og studere videre, men vi vet jo ikke hvordan situasjonen ser ut om noen år. Vil gjerne høre om deres erfaringer! Anonymkode: ee2fc...43f
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #2 Skrevet 3. mai 2020 Kan også legge til at vi har erfaring som avlastningshjem for et fosterbarn ts Anonymkode: ee2fc...43f
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #3 Skrevet 3. mai 2020 https://bufdir.no/Fosterhjem/hvem/?gclid=Cj0KCQjwtLT1BRD9ARIsAMH3BtUxdOV_ZhpLsIZZR3z4mCxG7GcLsdsP42W4mPFs9GAn13DrBReeqAkaAuaLEALw_wcB Anonymkode: a502b...457
n_97 Skrevet 3. mai 2020 #4 Skrevet 3. mai 2020 Beredskapshjem tror jeg du må ha relevant utdanning. Og som du kanskje allerede vet, så er det veldig tøft. Jeg har vært det for en dyrevernsorganisasjon og man får inn de verste tilfellene. Om dere er rette vedkommende til fosterhjem eller beredskapshjem så gjør dere en fantastisk innsats for de aller svakeste.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #5 Skrevet 3. mai 2020 30 minutter siden, n_97 skrev: Beredskapshjem tror jeg du må ha relevant utdanning. Og som du kanskje allerede vet, så er det veldig tøft. Jeg har vært det for en dyrevernsorganisasjon og man får inn de verste tilfellene. Om dere er rette vedkommende til fosterhjem eller beredskapshjem så gjør dere en fantastisk innsats for de aller svakeste. Man bør ha relevant utdanning og/eller erfaring som beredskapshjem. Beredskapshjem tar i mot de barna som må flytte akutt, i påvente av en mer langsiktig plassering. Anonymkode: e547d...8ee
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #6 Skrevet 3. mai 2020 ts: Takk for svar, da er nok ikke beredskapshjem et alternativ for oss i første omgang. Men dersom noen har mer praktisk info om fosterhjem, tar jeg gjerne imot det! Har lest på bufdir sine nettsider, men det står ikke veldig detaljert der. Anonymkode: ee2fc...43f
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. mai 2020 #7 Skrevet 4. mai 2020 (endret) Et beredskapshjem betyr at ene må være hjemme. En får full lønn for å ivareta barnet. Altså må du slutte/permittere deg fra jobben du har. https://stendi.no/fosterhjem/beredskapshjem/hva-er-et-beredskapshjem Endret 4. mai 2020 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #8 Skrevet 4. mai 2020 Vi har vært gjennom prosessen med å bli godkjent som fosterforeldr3. Det viktigste er hjerterom og husrom (som i at barnet kan ha eget rom), og et ønske om å ville gjøre en forskjell. De som hadde kurset var veldig på det at de trenger ulike folk, siden barna også er forskjellige. Og at man må ha stabil livssituasjon. Vi har ikke hatt fosterbarn, men jeg ønsker dere lykke til med beslutningen 🙂 Anonymkode: 76e2f...ccc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå