Gå til innhold

Hvordan gidder folk å bruke mer enn 3000 Kroner på en veske? Er dette for show of? Les under.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man finner så mye fint av vesker på alt fra 200- 3000 kroner.

hvorfor velger folk likevel å betale 10 000-20 000 for vesker?  Som feks lv.

lurer på hvorfor folk syntes det er greit å bruke så mye på en veske? Uansett om man er rik og har råd. Hva gir et mennesket hjerte til å bruke så mye på en veske? 

en veske på 500-1000 kroner kan ha like god kvalitet som en veske på 20 000kr.

er dette bare for logoen? Er dette for show off?

Anonymkode: 992ec...c7d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er for show off selvsagt. Ingen veske er verdt 20 000 med mindre den er gull og diamantbesatt.  

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man finner så mye fint av vesker på alt fra 200- 3000 kroner.

hvorfor velger folk likevel å betale 10 000-20 000 for vesker?  Som feks lv.

lurer på hvorfor folk syntes det er greit å bruke så mye på en veske? Uansett om man er rik og har råd. Hva gir et mennesket hjerte til å bruke så mye på en veske? 

en veske på 500-1000 kroner kan ha like god kvalitet som en veske på 20 000kr.

er dette bare for logoen? Er dette for show off?

Anonymkode: 992ec...c7d

Du har tydelig ikke hatt en veske i øvre prissjiktet når du mener at ei veske til 500-1000 kan sammenlignes med ekslusive merker à 10k+ per stk 😅

Anonymkode: ee18b...20c

• Liker 9
Gjest Aniita
Skrevet

For logoen og at det gir en følelse av høy status.

Det som er innmari bra er at man kan bruke dem i flere år, selge dem, og få igjen nesten like mye som man betalte for dem.

For kvinner (som elsker vesker), så er det vesker som gir god selvfølelse. Og man føler seg vakker. For menn er det bilen.

Og den godfølelsen er superviktig for veldig mange. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Aniita skrev:

For kvinner (som elsker vesker), så er det vesker som gir god selvfølelse. Og man føler seg vakker. For menn er det bilen.

Tror det er et mindretall kvinner som tenker sånn, jeg vil hvertfall ikke ha det på meg. Mye heller fin bil, enn fin veske.  

Anonymkode: e21a9...f16

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Noen vesker er investeringsobjekter. Verdien til en Chanel feks øker jo hvert år. Får du tak i en av Hermes sine Birkins er det noe helt annet. Jeg har selv ikke brukt mer penger på vesker enn merker som Marc Jacobs og Michael Kors, da det er det økonomien tillater. Men jeg håper jo i fremtiden jeg skal kunne fått kjøpt meg noen dyrere. De fleste kjøper de nok for status, jeg er selv ikke fan av logo flashing ala LV, men en klassisk chanel slår aldri feil. 

Anonymkode: b9412...8d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er sykt harry for å være ærlig, og det er faktisk ikke sjalusi, men bare en ærlig mening. Pluss at jeg ville aldri kjøpt en bruktveske med medfølgende gamle bakterier på kjøpet. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Folk har ulike interesser og bruker penger på forskjellige ting, men jeg klarer ikke å ta noen som bruker så mye penger på noe så latterlig som vesker seriøst og oppfatter de som litt enkle og overfladiske. Jeg er siving og ville nok blitt latterliggjort dersom jeg hadde holdt på sånn, men det er ikke en slik type person jeg er.

Anonymkode: c4327...450

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er et mindretall kvinner som tenker sånn, jeg vil hvertfall ikke ha det på meg. Mye heller fin bil, enn fin veske.  

Neinei, en bil til 100-200.000 er like bra som en bil til 1.000.000. Kjøp en 10 år gammel Toyota, du trenger ikke den Teslaen.

Anonymkode: d280e...6b7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva bruker du pengene dine på? Noen hobbyer eller interesser? Har du en unødvendig dyr bil, kanskje? Skiutstyr? 

Selv finnes jeg ikke bilinteressert, det er et nødvendig fremkomstmiddel. Jeg kunne fint cashet ut en Tesla X med alt tilleggsutstyr i morgen (hadde jeg hatt såpass ville jeg aldri brukt så mye på vesker). Men trives i min 10 år gamle Toyota. 

Etter noen år i arbeidslivet så jeg at jeg hadde nok penger, ikke hadde planer om å oppgradere bolig, eller noe annet. Så da var det på tide å tenke over hva som ga meg glede i livet. På denne lista stod blant annet flere spa behandlinger, dyrere viner, og vesker. Jeg tenker godt gjennom kjøpene, undersøker, og vet om historien til designet. De står fremme i garderoben min, det gir meg glede å se de der, glede å bruke dem. De fleste klarer du nok ikke å gjette prisen på en gang om du ser meg bruke dem, for eksempel min jobb-veske, Hermes Birkin i sort. 

Og sett mot en som kjøper en bil; jeg har solgt tre vesker, en med gevinst, to med et marginalt tap. Mens en bil til 800 000 taper seg 100-200 000 i året i begynnelsen. 

Anonymkode: d7262...c6f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk har ulike interesser og bruker penger på forskjellige ting, men jeg klarer ikke å ta noen som bruker så mye penger på noe så latterlig som vesker seriøst og oppfatter de som litt enkle og overfladiske. Jeg er siving og ville nok blitt latterliggjort dersom jeg hadde holdt på sånn, men det er ikke en slik type person jeg er.

Dette ble nesten litt ironisk... du er siving og dermed er du bedre enn andre - og det viser du ved å flashe utdannelse, mens du rakker ned på de som flasher med veske...

Anonymkode: 8c746...8b1

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette ble nesten litt ironisk... du er siving og dermed er du bedre enn andre - og det viser du ved å flashe utdannelse, mens du rakker ned på de som flasher med veske...

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tolker du det som ironisk? Jeg skryter ikke av utdanningen min (hva er det å skryte av?), påpeker bare at jeg ville hatt problemer med å bli tatt seriøst. Jeg ville blitt sett ned på, og blitt sett på som en overfladisk person. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva bruker du pengene dine på? Noen hobbyer eller interesser? Har du en unødvendig dyr bil, kanskje? Skiutstyr? 

Men du kan ikke benekte at det forteller noe om deg som person?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tolker du det som ironisk? Jeg skryter ikke av utdanningen min (hva er det å skryte av?), påpeker bare at jeg ville hatt problemer med å bli tatt seriøst. Jeg ville blitt sett ned på, og blitt sett på som en overfladisk person. 

Merkelig omgangskrets du har om de latterliggjør deg for dine økonomiske prioriteringer. 

Ville de også gapskrattet av de deg om du kom med en ny BMW i stedet for en brukt Honda?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt var at som er blogger ville det sikkert blitt sett som kult, men i andre bransjer blir slikt sett ned på. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig omgangskrets du har om de latterliggjør deg for dine økonomiske prioriteringer. 

Ville de også gapskrattet av de deg om du kom med en ny BMW i stedet for en brukt Honda?

Jeg dømmer også folk med slike interesser som dette, men hvem bryr seg om hva jeg mener? Gjør det som gjør deg lykkelig, men      du kan ikke styre hva andre mennesker syns om dette. Har ikke du også fordommer og anser enkelte som litt harry? Å kjøpe slike vesker er noe av det mest harry jeg vet om.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en veske til 17 000 kr og planlegger å kjøpe et til 33 000 kr neste. Det er en sak ingen har noe med, unødvendig å henge seg opp i hva andre går med. 

Anonymkode: 2503b...8a5

• Liker 8
Skrevet

Jeg har to vesker og en bag, og de er rådyre. Det jeg investerer i er få vesker( har aldri mer en to), dyre jakker og dyre sko/boots/støvletter.

Resten av klærne kan jeg helt fint få brukt av venner, kjøpe på HM eller hvor som helst. Greia er at jeg føler meg alltid og med fin jakke, veske og sko. Uansett hvor dårlig dag jeg har. Og jeg handler så og si aldri klær. Det går i t-shirts, bluser og jeans som så sagt er billige. 

Mulig jeg trenger det for selvtillit, men jeg forbinder de med trøst og veĺvære. Og jeg kjøper det jeg syns er fint! Ikke bare fordi det er dyrt.

Hvis en tenker over det, så bruker jeg mindre på klær og frisør og sminke enn noen av mine venninner

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva har hjertet med saken å gjøre? De kan sikkert være fine mennesker selv om de bruker 30 000 på en veske. Jeg klarer ikke å provosere av det i det hele tatt. 

Anonymkode: d40d7...8c5

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...