Gå til innhold

Gjemt penis (buried penis) hos 11 åring, behandling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Modige sønnen min snakket åpent med meg for første gang nå etter å ha stått opp for å gå på do. Jeg har nevnt for fastlegen for et par år siden at tissen hans ikke kommer helt ut, at den er helt inne. Den kommer ut noen ganger når han skal tisse men ellers er den langt inne. Når jeg nevner problematikken for faren bagatelliserer han det og sier at jeg må la han være i fred og at han er bare et barn. Men, nå blir han 12 år til sommeren og det har blitt et problem. Det er opp til meg som mor å hjelpe han. Hvem bør jeg snakke med i helsevesenet, hvem har med slikt hos barn å gjøre? Han er litt overvektig, men ikke så stor at det skal ha noe å si for penisen. Jeg mistenker problemet ligger i leddbåndet i hoftene, jeg vet ikke... 

Anonymkode: a6405...873

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok tatt det via fastlege så han kan henvise videre til en ekspert. Så modig gutt du har 😊 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Lipyros skrev:

Jeg ville nok tatt det via fastlege så han kan henvise videre til en ekspert. Så modig gutt du har 😊 

Jeg håpet å være litt klokere på det området når han blir henvist, slik at jeg kan være enig med legen hvor han blir henvist. Takk forresten 😊

AnonymBruker
Skrevet

Når gutten din har vært så modig å dele dette problemet med deg, vær da så snill, og like tøff og sterk mamma, og ta problemet seriøst. Om du så må ta en kamp med far. 

Her var det trang forhud som var problemet for min sønn. Han var like modig som din sønn, og kom til meg med dette problemet. Jeg tok det selvfølgelig seriøst, og tok ham til legen. 

Før de opererte ville de at han skulle ta tre omganger med salve som skulle mykgjøre forhuden. Først etter tre omganger med det ville det være klart for operasjon. 

Da han hadde tatt to flyttet han til far av ulike årsaker. Jeg informerte derfor far (med tillatelse fra gutten) om problemet, og at han måtte ta en tredje omgang med salve, og så måtte tilbake til legen for å sjekke på nytt, og bli henvist til operasjon. 

Far sa ingenting på det i forkant, men når jeg senere spurte vår sønn om hvordan det gikk var han lukket og ville ikke snakke om det. Jeg respekterte dessverre det. 

Viste seg senere at far hadde latterliggjort at det fantes et problem, og verken siste salvekur eller tur til legen hadde skjedd. Far hadde også fremstilt det hele som så tåpelig, så overbevisende, at gutten ikke våget å nevne det igjen. 

Gutten måtte bli 16 år før han igjen våget å prate om det, og fikk sin helt nødvendige operasjon. Da hadde han lidd i flere år, med smerter hver gang han fikk reisning. 

Jeg er utrolig lei meg for at jeg ikke var mer på, og trodde at det ble håndtert. Jeg visste ikke at far var motstander mot omskjæring, i så stor grad at det å TRENGE det også var noe han avviste. At jeg slo meg til ro med at det sikkert var alder og at det føltes for intimt som gjorde at min sønn ikke ville prate mer om det. 

På grunn av fars dumhet og min naivitet måtte altså gutten lide i mange år. Det er jeg veldig lei meg for. 

Ta det seriøst, få far til å ta det seriøst, og følg godt opp! 

Anonymkode: a6133...979

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Du begynner hos fastlegen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du går til fastlegen, tar opp igjen problemet og ber om henvisning videre. Det er dog ikke sikkert at det kan gjøre noe med, noen menn har liten penis og overvekt påvirker også fremtoningen i underlivet. Hvorfor tenker du leddbånd i hoftene?

Anonymkode: 15f26...d81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du går til fastlegen, tar opp igjen problemet og ber om henvisning videre. Det er dog ikke sikkert at det kan gjøre noe med, noen menn har liten penis og overvekt påvirker også fremtoningen i underlivet. Hvorfor tenker du leddbånd i hoftene?

Man kan gjøre noe om man vil. Om FTM transkjønnede menn kan få penis så er det jo mulig, men det er en omfattende operasjon da. 

Kunne det hatt noe med testosteronnivå forresten? 

Anonymkode: 3f435...5a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når gutten din har vært så modig å dele dette problemet med deg, vær da så snill, og like tøff og sterk mamma, og ta problemet seriøst. Om du så må ta en kamp med far. 

Her var det trang forhud som var problemet for min sønn. Han var like modig som din sønn, og kom til meg med dette problemet. Jeg tok det selvfølgelig seriøst, og tok ham til legen. 

Før de opererte ville de at han skulle ta tre omganger med salve som skulle mykgjøre forhuden. Først etter tre omganger med det ville det være klart for operasjon. 

Da han hadde tatt to flyttet han til far av ulike årsaker. Jeg informerte derfor far (med tillatelse fra gutten) om problemet, og at han måtte ta en tredje omgang med salve, og så måtte tilbake til legen for å sjekke på nytt, og bli henvist til operasjon. 

Far sa ingenting på det i forkant, men når jeg senere spurte vår sønn om hvordan det gikk var han lukket og ville ikke snakke om det. Jeg respekterte dessverre det. 

Viste seg senere at far hadde latterliggjort at det fantes et problem, og verken siste salvekur eller tur til legen hadde skjedd. Far hadde også fremstilt det hele som så tåpelig, så overbevisende, at gutten ikke våget å nevne det igjen. 

Gutten måtte bli 16 år før han igjen våget å prate om det, og fikk sin helt nødvendige operasjon. Da hadde han lidd i flere år, med smerter hver gang han fikk reisning. 

Jeg er utrolig lei meg for at jeg ikke var mer på, og trodde at det ble håndtert. Jeg visste ikke at far var motstander mot omskjæring, i så stor grad at det å TRENGE det også var noe han avviste. At jeg slo meg til ro med at det sikkert var alder og at det føltes for intimt som gjorde at min sønn ikke ville prate mer om det. 

På grunn av fars dumhet og min naivitet måtte altså gutten lide i mange år. Det er jeg veldig lei meg for. 

Ta det seriøst, få far til å ta det seriøst, og følg godt opp! 

Takk for at du deler, skal følge han opp. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, lurt med en tur til, til fastlegen. Jeg tenker leddbånd siden penisen hans er riktig størrelse, den kommer bare ikke ut, kanskje er det hoftene som gjemmer den.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan gjøre noe om man vil. Om FTM transkjønnede menn kan få penis så er det jo mulig, men det er en omfattende operasjon da. 

Kunne det hatt noe med testosteronnivå forresten? 

Anonymkode: 3f435...5a9

Håper han ikke trenger en omfattende operasjon. Jeg mistenker ikke for lite testosteron siden han har en grei lengde og størrelse, problemet er bare at den er langt inne. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper han ikke trenger en omfattende operasjon. Jeg mistenker ikke for lite testosteron siden han har en grei lengde og størrelse, problemet er bare at den er langt inne. 

Ts 

Har han sagt det eller er det ønsketenkning? Det kan jo være din sønn har en micropenis av det mindre slaget.

Anonymkode: b2f15...59c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han sagt det eller er det ønsketenkning? Det kan jo være din sønn har en micropenis av det mindre slaget.

Anonymkode: b2f15...59c

Jeg har sett det selv for en gang han satt på do, selv om det er ett år siden tror jeg ikke den har blitt mindre.. 

Ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...