Gå til innhold

Hvordan vet dere at dere har dårlig sexlyst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble litt nysgjerrig etter å ha lest noen tråder. 

Menn og kvinner skriver her om at de eller partneren har lav lyst og har derfor ikke sex på lang tid, avviser hverandre, etc.

Nå er jeg 30 og har hatt sex i 14 år. Det lengste jeg har gått uten er 4 måneder, det var i fjor. Før det var det lengste 2 måneder. Om jeg ikke hadde kjæreste, så hadde jeg en venn. 

Er i mitt andre seriøse forhold nå (bor sammen, eier ting sammen osv). Det forrige samboerskapet varte lenge, og under det hadde jeg en periode med sykdom og rare medisiner. Bivirkningen på mange medisiner er nedsatt sexlyst. Fikk mange bivirkninger, spiste lite, gråt mye, men sex ble det aldri stopp på. Vi hadde sex ukentlig fram til vi gjorde det slutt etter 5 år. 

Nå er jeg på medisiner for noe helt annet (det andre var kortvarig, har ingenting med nåtid å gjøre), men sexlysten er fremdeles ikke borte. Når mannen "hvisker meg i øret", så er jeg bare der med en gang. Kjenner kåthet minst 1 gang til dagen, men har ikke sex like ofte som det. 

Hvordan er det med lav sexlyst? Er det sånn at hele kroppen bare sier nei? Eller blir dere dårlige/kvalmne når kjæresten tar initiativ? Har dere ellers for vane å vente på å bli kåte, eller jobber dere mot å bli det og så skjer det bare ikke i de dårlige periodene? 

Beklager hvis jeg spør noen dumme spørsmål, dere får isåfall hjelpe meg til å bli litt klokere. Det er helt sikkert mange flere nyanser til dette som jeg ikke evner å se for meg uten kunnskap. 

Anonymkode: 15dcc...5be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det med lav sexlyst? Er det sånn at hele kroppen bare sier nei? Eller blir dere dårlige/kvalmne når kjæresten tar initiativ?

Da jeg hadde lav sexlyst på grunn av medisiner, sa ikke kroppen "nei", den sa ingenting, var nummen. Iherdig jobbing fra kjæresten kunne vekke lyst og følelser. Så vi hadde sex nesten hver dag likevel. 

Da jeg hadde lite lyst pga intenst stress (ikke mulig å fjerne akkurat da) var ikke kroppen bare nummen, men nærmest følelsesløs. Sex var hyggelig når det først skjedde. Ellers var sex ikke noe som gjorde meg ikke kvalm, men det var litt som å prøve å spise mens man.holder på å sovne. Jeg vet ikke egentlig om jeg vil si at jeg ikke hadde lyst på sex, for jeg tenkte på sex hele tida og da stresset og stresshormonene forsvant blei jeg kåt igjen. 

Jeg tror det er annerledes hvis man har naturlig lavt libido og ikke bare blir overkjørt av medisiner/ hormoner for en periode.

Anonymkode: c3b23...fa7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv om nedsatt libido er en mulig bivirkning av medisinene du har gått på er det jo ikke garantert at man vil få denne bivirkningen. Du har rett og slett vært heldig som ikke har fått det. 

Anonymkode: 349a8...28b

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager hvis jeg spør noen dumme spørsmål, dere får isåfall hjelpe meg til å bli litt klokere. Det er helt sikkert mange flere nyanser til dette som jeg ikke evner å se for meg uten kunnskap.

Vi kan prøve å løse dette mysteriet sammen... husk at ingen spørsmål er for dumme hvis vi er seriøse og positive..

Jeg tenker det må være evnen til å få ereksjon, kvinner og menn får ereksjon, enten frivillig eller av bruk av hjelpemiddler. Medisinbruk er nok den største årsaken, men også av for lite bruk av "utsyret" sitt.... Evnen til å fantasere og hvor mottakelig hjernen er for impulser av erogene soner, er også en vesentlig årsak...

AnonymBruker
Skrevet

Signerer ab .. fa7 over. Her er det ikke snakk om medisiner eller stress men overgangsalderen. Det er ikke sånn at kroppen sier nei, at jeg plutselig synes det virker kvalmt eller noe annet, det er bare en følelse av nummenhet. For min del forårsaker det mer enn bare litt desperasjon, å gå fra å tenne bare av et blikk til at det bare virker som et flatt batteri... Til alt hell plager det bare meg ettersom det ikke er en mann i bildet, jeg slipper i hvertfall den bekymringen. 

Anonymkode: 15e49...521

AnonymBruker
Skrevet

Personlig sliter jeg med lysten hele tiden. 22 år, og har bare lyst i perioder.

Jeg blir ikke kvalm eller lignende når kjæresten prøver seg. Jeg blir bare ikke kåt. Når jeg blir kåt kribler det så mye at jeg blir gal, men de periodene jeg ikke har lyst, så er det helt dødt der nede.

Kjæresten kan prøve så hardt som bare det, jeg blir bare ikke kåt. Andre ganger kan han bare se på meg, og jeg blir kåt.

Det er veldig frustrerende for oss begge. Det er ofte jeg blir med på leken selvom jeg absolutt ikke vil, for hans skyld. 

Anonymkode: 2fc4f...39c

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personlig sliter jeg med lysten hele tiden. 22 år, og har bare lyst i perioder.

Jeg blir ikke kvalm eller lignende når kjæresten prøver seg. Jeg blir bare ikke kåt. Når jeg blir kåt kribler det så mye at jeg blir gal, men de periodene jeg ikke har lyst, så er det helt dødt der nede.

Kjæresten kan prøve så hardt som bare det, jeg blir bare ikke kåt. Andre ganger kan han bare se på meg, og jeg blir kåt.

Det er veldig frustrerende for oss begge. Det er ofte jeg blir med på leken selvom jeg absolutt ikke vil, for hans skyld. 

Anonymkode: 2fc4f...39c

Bruker du hormonell prevensjon da, kanskje? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...