Gå til innhold

Hvor lenge før bryllupet prøvde du brudekjoler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvor lenge før prøvde du brudekjoler? Og hadde du flere prøvedager før du bestemte deg for hvilken?

Anonymkode: 277ca...5e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

2 uker før. Titta og prøvde mange steder.

Anonymkode: b2b61...272

Skrevet

12 mnd før, og nå har jeg slanket meg ut av 2 som må selges og er på tur ut av den siste, men den kan heldigvis syes inn 😬 det ble en dyr slankekur 😂

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvor lenge før prøvde du brudekjoler? Og hadde du flere prøvedager før du bestemte deg for hvilken?

Jeg var tidlig ute. Kjøpte kjolen sommeren 2019 selv om vi ikke skal gifte oss før neste sommer. Var til prøving to steder, og prøvde vel på tilsammen 10-12 ulike kjoler. I en salong ble jeg avvist, fordi innehaveren mente jeg var for tidlig ute og at det kunne være «farlig» å starte hele 2 år før. 

Anonymkode: 6c59b...3ee

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, dere! Jeg er litt redd for å kjøpe for tidlig nettopp på grunn av at man jo kan legge på seg eller ta av til den tid kommer, men det tar vel tid å få ordnet den av skredder også slik at den sitter perfekt til akkurat meg, og kanskje jeg bruker en stund på å finne den kjolen jeg ønsker. Lurte på om to måneder før høres rimelig ut?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det var lurt å bestille kjole ca. 6 måneder før. 

Jeg begynte å se etter kjoler oktober året før jeg skulle gifte meg, fikk da inntrykk av at jeg ikke hadde all verdens med tid som jeg trodde. 

Anonymkode: d934c...195

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å dra rundt og prøve kjoler på finn.no 2 mnd før, den 3. kjolen passet perfekt! :)

Anonymkode: 57aa2...712

AnonymBruker
Skrevet

En bekjent har brudesalong.
Hun bruker å anbefale bruder følgende:
Begynn å lete 12 mnder.
Begynn å prøve 8 mnder før.
Bestill 6 mnder før.
Ha første tilpasning 3 mnder før.

Etter hennes erfaring, er dette måten å gjøre det på, som er minst stressfylt for både brud, salong og skredder.

Anonymkode: f602e...da8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...