Gå til innhold

Naboer som fester hver helg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en rekkehusleilighet. I borettslaget bor det for det meste småbarnsfamilier. Jeg og samboer har ikke barn, men jobber turnus og må dermed ofte tidlig opp i helgene også. 

De som bor over oss er i midten av tyveårene (det er jeg og samboer også). De har fest hver eneste helg. Absurd høy musikk så høyt at veggene vibrerer. 

Hver eneste helg banker jeg eller samboer på hos dem når klokken nærmer seg to og ber dem dempe seg. De hører etter og demper seg når de får beskjed, men så er det påan igjen neste helg. Festene starter rundt kl 23 og varer fram til vi ber dem dempe seg. 

Reglene i borettslaget sier at det skal være ro etter 22 i helger. 

Jeg føler jeg snakker med to små barn, enda vi er like gamle. De beklager seg hele uken og sier de er lei for bråket og så kommer helgen og musikken kommer tilbake. 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke lyst til å lage drama, og jeg er sliten av å være den sure kjerringen som alltid er festbrems. Jeg er lei av å bruke en halv time midt på natten på å banke på døren deres hver eneste helg... Det går stort sett så lang tid før de får med seg at jeg banker på. 

Jeg er glad i en fest jeg og, men hver eneste helg? Jeg gir alltid ut nabovarsel og har lav bakgrunnsmusikk. Hvordan få naboene til å roe seg uten å ringe politiet? Hvordan kan jeg få dem til å forstå at stuen deres er vegg i vegg med soverommet til naboen sin 2-åring? 

Det bor som sagt utelukkende småbarnsfamilier her med unntak av oss og dem. Jeg tar ekstra hensyn når jeg vet at naboen har kolikkbaby og trenger all hvile hun kan få. Dette er ikke et strøk hvor festbråk er verken naturlig eller akseptabelt. 

Jeg er så lei. Råd for å slippe å være den sure og trøtte til evig tid? 

Anonymkode: e237d...4d9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si:

"Unnskyld meg, men neste gang dere bråker etter 23 i helgene så ringer jeg politiet. Ønsker å gi dere en sjanse til før jeg går så drastisk til verks, men jeg er forferdelig lei av dette. Ha en fin uke."

Anonymkode: 74323...7c4

• Liker 7
Skrevet

Her hadde tålmodigheten min sprukket for lenge siden. Så hadde ikke hatt problem med å være den sure nabo kjerringa her. Hadde vel heller blitt den klin gale nabo kjerringa 🙈

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hvis de bråker så mye så må det jo være flere som har merket dette. Snakk med de andre naboene, og samle dere om et felles skriv til styret i borettslaget f.eks.

Anonymkode: c8cfb...8c3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dere må ringe politiet, det er det eneste som nytter. Høres ut som det er rus i bildet der også (ikke bare alkohol) og da nytter det ikke med vennlige og høflige samtaler med naboer.

Ring politiet, send tips på politiet.no, og klag til styret. Er det et borettslag så er det krav om å ikke oppføre seg slik at man er til sjenanse for naboer. Og disse er så absolutt til sjenanse.

Det skal være stille fra kl 23 hver eneste dag, ukedager og helligdager.

Anonymkode: 96307...350

• Liker 4
Skrevet

Ville kontakta styreleder. Dette er hans/hennes oppgåve og ta tak i! Så får den ha en samtale med de, nytter ikke dette -onkel politi. 

• Liker 1
Skrevet

Hmm, jeg har selv vært den som har fått kjeft (nabo kona kom ut og spurte om vi kunne gi oss)  vi satt ute i bakgården, i løpet av 3 år har jeg fått 2 klager og begge gangene skyntet vi oss inn og var pipe stille... Jeg selv som er litt liberal omkring bråk på nattestid (dog jeg har selv en nattjobb så jeg kan forestille meg å våkne kl 06-7 av naboer, samme freien for oss som er nattaebeidere...lite kjekt!  Det høres ikke ut som om dere har det beste naboskspet som ønsker det beste miljøet for hverandre sånn i utgangspunktet. Men her synes jeg det er lov å klage til politiet.

Dere har gitt beskjed til de mange ganger og de nekter å dempe seg, ikke ok...

AnonymBruker
Skrevet

Naboen over meg har også hatt fest ofte 1-3 ggr per uka. Etter en større sak som skjedde så ble styret koblet inn. Og eieren av leiligheten (naboen leier) har sendt advarsel. Det ble bedre men etter 6 uker med fest hver lørdag til kl 6 på morgenen måtte eieren ha sendt en skriftlig advarsel til. En fest ibland er Ok men ikke hver uke. Det er dessuten masse biler og folk som kommer og går hele natten. Vi gikk aldri direkte til naboen fordi vi tror de ruser seg og da vil ikke vi bli utsatt for noe. Her har flere naboer klagd til styret og styret har gjort det de skal. Det skal være stille nattetid. Hvis det ikke er det blir det konsekvenser. Kan ta litt tid men det gjør mye bedre på humøret mitt at jeg vet at det blir tatt i. 

Anonymkode: d2579...9a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...