AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #1 Del Skrevet 2. mai 2020 Jeg vasket sengetøy her en dag, og har en svart katt som røyter som et helvete. Da vasken var ferdig dro jeg ut store svarte pelsklumper fra vasken (vaskemaskinen er connected med vasken min), og nå er vasken tett Jeg har prøvd Plumbo, funker ikke. Og noe som heter Blåtind fra Jernia, hele flaska. Men fortsatt tett. Og hvis jeg setter på en vaskemaskin så flommer vasken over og tingene mine i skuffen under blir ødelagt. Vasken er ikke helt tett, men ganske. Noen tips til hva annet jeg kan gjør? Rørlegger har jeg ikke råd til før i midten av juni. Anonymkode: 7ae10...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronaldbrei Skrevet 2. mai 2020 #2 Del Skrevet 2. mai 2020 Rens vannlåsen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #3 Del Skrevet 2. mai 2020 Skru av og rens vannlåsen Anonymkode: 73ab2...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #4 Del Skrevet 2. mai 2020 Du kan vel skru opp selv, rense vannlåsen eller hva det heter. Mamma sa at jeg må gjøre det, men siden jeg ikke hæler bruker jeg istedenfor ikke vasken. Anonymkode: 23045...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #5 Del Skrevet 2. mai 2020 9 minutter siden, Ronaldbrei skrev: Rens vannlåsen Hva betyr det? Jeg fins ikke handy og er ekstremt dårlig på sånt. Røra er under vasken men liksom bak skuffene og jeg kommer ikke til der. Jeg klarer knapt å skru på en tv.. Anonymkode: 7ae10...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #6 Del Skrevet 2. mai 2020 Ta ut skuffene, sett en bøtte under den klumpen som er på røret og skru den av. Vask og plukk ut det du får ut av røret. Kjøp evt et stakebånd. Anonymkode: 58f17...2a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #7 Del Skrevet 2. mai 2020 Jeg pleier å skru opp der hvor vannet renner ned i vasken og fjerne alt der. Så begynner jeg å skru opp rørene under vasken. Setter alt sammen og kjører igjennom avløpsrens for å fjerne lukt. Du må åpne opp av og til. Nytter ikke bare med plumbo og lignende. Jeg har nylig blitt skilt og var nødt til å lære meg ting som min eks alltid gjorde. Anonymkode: 736c7...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessan_ Skrevet 2. mai 2020 #8 Del Skrevet 2. mai 2020 Sånn til senere: ikke bruk Plumbo. Ingen fagfolk anbefaler det, da det bare etser i stykker rørene dine. Mudin er et mye bedre (og anbefalt) produkt til å åpne tette sluk. Men holder uansett med andre her som råder deg til å rense vannlås etc. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #9 Del Skrevet 2. mai 2020 Å rense vannlåsen greier du selv, eller få noen som er litt mer handy til å komme og hjelpe deg. Hvis du har brukt plumbo i pulverform bør du få renset det ut ganske kjapt, fordi det kan forstene seg i rørene hvis du ikke får skylt det ut ordentlig. Da har du et mye større problem enn litt kattehår i rørene dine. Anonymkode: 2578d...3f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #10 Del Skrevet 2. mai 2020 27 minutter siden, AnonymBruker said: Mamma sa at jeg må gjøre det, men siden jeg ikke hæler bruker jeg istedenfor ikke vasken. Anonymkode: 23045...57a 🤦♂️ Anonymkode: 3c556...b3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #11 Del Skrevet 3. mai 2020 Kjøp hårhanske fra biltema som du drar over sengetøy med før du vasker det. Bruk mudin i vasken, vent 15min og skyll etter med varmt vann til det renner fritt. Hilsen lat crazy cat lady med 4 langhåra katter og samboer som barberer seg over vasken og lar alt håret gå i sluket. Anonymkode: 74442...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #12 Del Skrevet 3. mai 2020 Du har fått gode råd om vannlåsen. Sugekopp kan også være en god løsning. Youtube er din venn i slike situasjoner. Mudin som nevnt over er også mitt beste tips når problemet sitter lengre ned i rørene. Jeg har to langhårskatter som røyter som bare det nå; De børstes hver eneste dag. Om natten har de ikke tilgang til soverommene. På dagtid legger vi på sengetepper som første ting, for å hindre alt av kattehår i sengetøy. Anonymkode: 26bec...fe5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #13 Del Skrevet 3. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta ut skuffene, sett en bøtte under den klumpen som er på røret og skru den av. Vask og plukk ut det du får ut av røret. Kjøp evt et stakebånd. Anonymkode: 58f17...2a8 Hvilken klump? Sorry jeg er helt udugelig når det gjelder sånne ting. Jeg får ikke ut skuffen, jeg drar og drar men det skjer ikke noe.. er redd jeg ødelegger hele greia hvis jeg røsker mer i skuffen. De rørene jeg har slanger seg opp og ned, jeg vet ikke hva som er hva. Skal jeg bare røske i de og? Anonymkode: 7ae10...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #14 Del Skrevet 3. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har fått gode råd om vannlåsen. Sugekopp kan også være en god løsning. Youtube er din venn i slike situasjoner. Mudin som nevnt over er også mitt beste tips når problemet sitter lengre ned i rørene. Jeg har to langhårskatter som røyter som bare det nå; De børstes hver eneste dag. Om natten har de ikke tilgang til soverommene. På dagtid legger vi på sengetepper som første ting, for å hindre alt av kattehår i sengetøy. Anonymkode: 26bec...fe5 Sugekopp har jeg ikke testet, får kjøpe inn det og. Takk for tips om sengeteppe, veldig lurt. Den langhårede katten min røyter ikke i nærheten så mye som den korthårede, utrolig nok. Jeg grer de hver dag, men han røyter så voldsomt. Anonymkode: 7ae10...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melonas Skrevet 3. mai 2020 #15 Del Skrevet 3. mai 2020 Søk " Slik renser du vannlåsen" på Google. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #16 Del Skrevet 3. mai 2020 Jeg er ikke så særlig handy heller, men klarer fint å rense vannlåsen selv. 🙂 Det ligger videoer på Youtube som er ganske forklarende. Bare husk at det er vann under (og ikke glem deg slik jeg gjør av og til, og peis vannet fra låsen tilbake i samme vask...). Hvis rensing av vannlåsen gjør at du hvert fall får en viss gjennomstrømming, ville jeg kjørt på med varmt vann og flytende rørrens eller salmiakk, slik at du får skylt godt gjennom før du fortsetter å bruke maskinen. Anonymkode: 8d416...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #17 Del Skrevet 3. mai 2020 Prøv å løft opp skuffen litt før du løfter den helt ut. Er ofte en stopp på skuffen som du må lirke over. Anonymkode: 4ed28...481 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #18 Del Skrevet 3. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Prøv å løft opp skuffen litt før du løfter den helt ut. Er ofte en stopp på skuffen som du må lirke over. Anonymkode: 4ed28...481 Anonymkode: 4ed28...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #19 Del Skrevet 3. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 4ed28...481 Ja. Og så søker du på google: "rense vannlås youtube" Da kommer det opp flere videoer som er veldig lette å forstå. Anonymkode: 6f5c4...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #20 Del Skrevet 4. mai 2020 Setter veldig pris på alle råd altså Prøvde å følge rådene med å løfte skuffene opp, men det skjedde ingenting. Så røsket jeg sikkert litt for hardt og nå løsna nesten hele greia fra veggen og skuffene er ødelagt. Det her er helt krise. Finnes det noen jeg kan ringe for å reparere baderomsinnredning, eller må jeg kjøpe nytt nå? Forbanna styr det her altså. Får bare bruke kredittkortet og ringe rørlegger i morgen, det er veldig vått i skapet nå. Skulle aldri surra inni skapet der in the first place Anonymkode: 7ae10...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå