Gå til innhold

LV Veska, svindleren er tatt! TAKK KG

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

OPPDATERING!

Svindelen er 100% tatt og det kommer ikke mer dustete tråder om denne veska! 

Dere har sparet meg 6500 kroner! Og jeg er ikke noe rik dame så dette lureriet hadde jeg sittet og tenkt på hele livet mitt..

Spesielt takk til deg som delte linken og fikk meg til å se forksjell på dustbag som videre avslørte alt! 

B14F2855-7786-47FB-8822-3D6605C9C9E4.jpeg

BCC9A5C7-900D-4A01-89DA-F6AB7CD600B2.jpeg

Anonymkode: 1d04e...d03

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

.....og dette måtte du starte ny tråd om? Etter at du skrev det samme i den andre? 

Anonymkode: 03d7b...636

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OPPDATERING!

Svindelen er 100% tatt og det kommer ikke mer dustete tråder om denne veska! 

Dere har sparet meg 6500 kroner! Og jeg er ikke noe rik dame så dette lureriet hadde jeg sittet og tenkt på hele livet mitt..

Spesielt takk til deg som delte linken og fikk meg til å se forksjell på dustbag som videre avslørte alt! 

B14F2855-7786-47FB-8822-3D6605C9C9E4.jpeg

BCC9A5C7-900D-4A01-89DA-F6AB7CD600B2.jpeg

Folk som skriver at de ikke er rike, men likevel vil kjøpe ei brukt veske til 6500 er så dumme,at det er samme om de blir lurt!

Anonymkode: 0bdc4...5ef

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som skriver at de ikke er rike, men likevel vil kjøpe ei brukt veske til 6500 er så dumme,at det er samme om de blir lurt!

Ville ikke kalt meg fattig heller? Jeg kan forsatt oppfylle mine små ønsker. Men det jeg mener med å si jeg ikke er rik er at penger ikke flyr på meg. Jeg jobber hardt for dem :) 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke kalt meg fattig heller? Jeg kan forsatt oppfylle mine små ønsker. Men det jeg mener med å si jeg ikke er rik er at penger ikke flyr på meg. Jeg jobber hardt for dem :) 

Jeg synes det er bedre med en dyr og lekker veske, enn ti plastvesker som ser shabby ut. Håper ts finner en ny passende og ekte LV - veske 💓

Anonymkode: cfc71...0f8

• Liker 8
Gjest Aniita
Skrevet

Kjempebra at du fant ut av det. :) Skjønner godt at man blir stressa med disse veskene, og det er mye penger det er snakk om.

Hva med denne LV veska her? Tenker på å kjøpe den. Koster 9000 NOK

https://en.louisvuitton.com/eng-nl/products/felicie-pochette-monogram-010578

Ellers så er jo speedy den billigste, 10000 cirka NOK - hvis man liker den.

https://en.louisvuitton.com/eng-nl/products/speedy-25-monogram-008777

AnonymBruker
Skrevet

Håper du rapporterte annonsene til denne brukeren på finn? Jeg var inn på finn og sjekka, og der så det ut til at veska er lagt ut på nytt til over 7000!

Anonymkode: c3129...381

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Takk for oppdatering :) hva mer sa selger? Skjønner ikke hvordan folk har samvittighet til å holde på slik.

Anonymkode: 21f26...9c7

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper du rapporterte annonsene til denne brukeren på finn? Jeg var inn på finn og sjekka, og der så det ut til at veska er lagt ut på nytt til over 7000!

Anonymkode: c3129...381

Enig, håper Ts rapporterte til Finn. Hvis ikke bør det gjøres så fort som mulig sånn at selgeren ikke rekker å lure noen andre som er mere naive enn Ts. 

Og; å kritisere folk som kjøper dyre vesker blir for dumt. Noen liker merkevesker og velger derfor å bruke endel av lønna si på det. Mange mannfolk kjøper seg f.eks dyre klokker eller kostbart verktøy som de kanskje ikke har behov for. Eller unødvendige dyre biler og bilstæsj. Eller man har hobbier som koster penger, f.eks golf eller fisking. Ingenting av dette er nødvendig, men det er en hobby og en interesse og da velger man å bruke penger på det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, skruf skrev:

Enig, håper Ts rapporterte til Finn. Hvis ikke bør det gjøres så fort som mulig sånn at selgeren ikke rekker å lure noen andre som er mere naive enn Ts. 

Og; å kritisere folk som kjøper dyre vesker blir for dumt. Noen liker merkevesker og velger derfor å bruke endel av lønna si på det. Mange mannfolk kjøper seg f.eks dyre klokker eller kostbart verktøy som de kanskje ikke har behov for. Eller unødvendige dyre biler og bilstæsj. Eller man har hobbier som koster penger, f.eks golf eller fisking. Ingenting av dette er nødvendig, men det er en hobby og en interesse og da velger man å bruke penger på det. 

Helt enig. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er bare å rapportere. Og på dette bilde ser jeg jo den er fake herfra. Det stikker ikke ut tråder av fóret på ekte vesker altså. Ikke har tekstilen inni så store masker heller... Så ser jeg en slitt sort plastreim, tror jeg. Vel, LV er ekte skinn og slites ikke slik som vist på bilde... Canvas slites heller ikke slik.

Endret av GjestSiden2006
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 3.5.2020 den 0.31, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er det samme som å si at svindleren fortjener pengene, fordi de klarte å lure noen som var dumme nok. Så der er jeg uenig.

Anonymkode: 1bd63...eb4

Skrevet

Bra at du fant ut av det, TS!

Jeg fant annonsen på Tise og rapporterte den inn. Håper at andre tar seg tid til å gjøre det samme når de ser falske merkevesker, -sjal, -sko eller -belter. Det tar bare noen sekunder, og det gjør det litt vanskeligere for svindlerne. Jeg synes at de som har god peiling på slike varer godt kan delta på «rapporteringsdugnaden», det er leit at det er så mange som blir lurt!

Selv er jeg ikke så opptatt av vesker, men jeg er ganske kvalitetsbevisst. Det gjør at jeg har lettere for å manøvrere bruktmarkedet når jeg f.eks. kjøper klær - kan føle forskjellen på silke og polyester, og det er som regel enkelt å identifisere gode sømmer på et klesplagg. Dersom plagget er laget av kunststoff og har dårlige sømmer, kjøper jeg det ikke. Uavhengig av om det er ekte eller ikke. Det sparer meg for mange bomkjøp. I dette tilfellet synes jeg at foret på veska var er stort rødt flagg. Utformingen på «mobillomma» var også litt tvilsom.

Det er mange som påpekte tegn på at selve veska er fake, men noen ganger synes jeg også at det er nyttig å se på brukerens øvrige annonser. I dette tilfellet var det bare denne vesken, samt noen polyesterklær fra Cubus, BikBok etc. Det er sikkert noen som kjøper billige plagg og dyre vesker, men min erfaring er at sans for kvalitet ofte «forplanter seg» fra vesker til andre accessoirer og plagg. Jeg har lavere terskel for å stole på de som også selger kvalitetsvarer som ikke er så «flashy» - en kashmirgenser fra et fransk merke, skinnsko fra en litt mer ukjent kvalitetsprodusent, etc. Dersom jeg ser at selgeren har for vane å legge penger i kvalitet, har jeg større tiltro til at vedkommende ikke med overlegg selger falske vesker. Men det er mange som selger videre ting de selv har kjøpt brukt eller fått i gave, og således selger fakes uten å være klar over det selv. Så det beste er alltid kvittering og en ekstern autentisering hos f.eks. TPF. 

• Liker 5
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Den vesken ligger fremdeles ute på Tise? Samme vesken som Ts. linket til i en annen tråd...

Anonymkode: d089f...30b

• Liker 1
Skrevet
På 16.6.2020 den 23.40, AnonymBruker skrev:

Den vesken ligger fremdeles ute på Tise? Samme vesken som Ts. linket til i en annen tråd...

Så utrolig dumt!

Har inntrykk av at Tise har veldig høy terskel for å slette annonser eller fjerne brukere. Det virker som om Finn har bedre rutiner og en mer profesjonalisert support.

Jeg rapporterte annonsen, kanskje flere kan gjøre det samme? Dersom den fortsatt ikke blir fjernet, gir det et veldig negativt inntrykk av Tise som salgsplattform!

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Miss-Grey skrev:

Så utrolig dumt!

Har inntrykk av at Tise har veldig høy terskel for å slette annonser eller fjerne brukere. Det virker som om Finn har bedre rutiner og en mer profesjonalisert support.

Jeg rapporterte annonsen, kanskje flere kan gjøre det samme? Dersom den fortsatt ikke blir fjernet, gir det et veldig negativt inntrykk av Tise som salgsplattform!

Ja, jeg søkte på " Louis Vuitton damier" på Tise, og da kom det opp en annonse med akkurat de samme bildene som i denne tråden: Vil tro det er den samme personen, hvis ikke noen har stjålet bildene hennes? Jeg kan rapportere i hvertfall :)

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg søkte på " Louis Vuitton damier" på Tise, og da kom det opp en annonse med akkurat de samme bildene som i denne tråden: Vil tro det er den samme personen, hvis ikke noen har stjålet bildene hennes? Jeg kan rapportere i hvertfall :)

Gjør gjerne det! Det er interessant å se om de fjerner annonsen.

Det er litt leit om noen andre går på «limpinnen» og kjøper denne, uavhengig av om selgeren tror at den er ekte eller ei.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Miss-Grey skrev:

Gjør gjerne det! Det er interessant å se om de fjerner annonsen.

Det er litt leit om noen andre går på «limpinnen» og kjøper denne, uavhengig av om selgeren tror at den er ekte eller ei.

Skal gjøre det nå :)  Men til trådstarter: Hvordan er "svindleren tatt" når annonsen fortsatt ligger ute? 🤔 Rapporterte du selgeren på Finn eller Tise? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...