Gå til innhold

Kokosolje som sminkefjerner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som har en krukke med kokosolje som de bruker som sminkefjerner? 

Hvor effektivt er det?

Og sitter det ikke igjen et oljete belegg på huden etterpå så er vanskelig å få av?

Anonymkode: ac86c...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kokosolje vil sikkert fjerne foundation ganske greit, men den er nok ikke like effektivt på f.eks. mascara. Kokosolje er en veldig "tykk" olje, så den vil garantert legge igjen et lag på huden. 

Dersom du ønsker å bruke kokosolje til å fjerne sminke,vil jeg nok anbefale at du bruker ytterligere et renseprodukt til å fjerne oljerestene fra huden, samt en mild og effektiv sminkefjerner som tar øyesminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri brukt kokosolje som sminkefjerner siden jeg får kviser av ting som inneholder det. Jeg fjerner sminken med the body shop sin camomille michelllarvann først og renser med rens fra Ole Henriksen og tar på toner, serum og nattkrem/nattmaske etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har svært tørr hud, og kokosolje som sminkefjerner fungerer utmerket. Oljen smelter jo på huden, og kan deretter tørkes av med en ren pad. For å fjerne maskara må jeg holde en pad som allerede har en del kokosolje på seg der en stund,mens jeg forsiktig gnir nedover igjen og igjen til det fjernes. Men det kommer jo litt an på maskaraen, så en må bare prøve seg frem. Det er iallefall ikke farlig å prøve det.

Jeg anbefaler dog at du bruker den som heter Extra Virgin. Det er det mest naturlige, og det som fortsatt har mest næringsstoffer i seg som er bra for huden din.

Som sagt, med min tørre hud har jeg aldri trengt å fjerne det etterpå. Faktisk må jeg fortsatt påføre en god fuktighetskrem på områder jeg vet trenger det. Men dette er jo også individuelt, og må testes ut.

Anonymkode: 7a814...883

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosolje er både okklusiv og komedogen. Det betyr at den former en barriere på huden som "forsegler" inn fuktighet - noe som er bra  - men det betyr samtidig at døde hudceller og urenheter kan bli liggende mellom huden og oljen, noe som gjør kokosolje uegnet for uren og/eller fet hud. Kokosolje kan også tette igjen porer og forverre akne og urenheter. 

Kokosolje har mykgjørende egenskaper, men den har ikke fuktighetsgivende egenskaper.

Det finnes forskning som antyder at kokosolje kan forverre tørr hud også, fordi den "lurer" huden til å tro at den får tilstrekkelig fukt, mens det som skjer, er at huden sakker ned på egen produksjon av fettstoffer, såkalte lipider, slik at huden i realiteten blir ennå tørrere.

Kokosolje har mange gode egenskaper, men det ser ut til å være bred enighet om at den ikke er veldig velegnet for bruk i ansiktet, med mindre man har svært tørr hud.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testa kokosolje til både hud, hår og steking. Vil påstå at den ikke er god til noen av delene. 

Det blir litt som med alle som sier at first price shampoo gjør håret like rent som frisørsjampo. Vel, jeg kjøper jo ikke dyrere sjampo for å få rent hår, men for at det skal være fint og sunt. 

Forstår iveren etter å bruke noe som er naturlig og rimelig. For det kan i mange tilfeller inneholde gode egenskaper. Det som er viktig er jo å finne ut hva du er ute etter i et produkt. Er huden din bra renset, tar huden lettere til seg fukt og pleie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for reklame for blogg

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...