AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #1 Del Skrevet 2. mai 2020 Lurer på hvordan man gjør det når potensielle kjøpere kommer for å se på bilen og prøvekjøre, blir man da med vedkommende å kjører? Eller gir man bare fra seg nøklene? Sjekker man legitimasjon? Og når man har avtalt salg av bilen, hvordan gjør man det med betaling da? Det tar jo ofte en dag eller to å få overført pengene på kontoen, betaler kjøper inn sumen og så skriver man først salgsmelding og omregistrering etter pengene er inne på konto? Kan jo ikke sende fra meg bilen før pengene er mine. Eller hvordan gjør man dette? Redd for å bli svindlet.... Anonymkode: 2a79d...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 3. mai 2020 #2 Del Skrevet 3. mai 2020 Sjekk id og førerkort. Skjer det noe på prøveturen og vedkommende ikke har gyldig førerkort sliter du med flere ting. Bruk forbrukerrådets standardkontrakt. Der fremgår det også på hvilken måte oppgjør skal gjøres. Den kan lastes ned fra nettet. Omregistrering kan gjøres digitalt på siden til vegvesenet. Omregistreringen går ikke gjennom før ny eier har forsikret bilen, og du får heller ikke kansellert din forsikring før ny er tegnet. Billig bil - cash eller Vipps. (15-20000) Mer enn det, bankoverføring eller Vipps. Bruk din PC til banktjenestene. Det kan godt være at kjøper ikke har høy nok overføringsgrense (maksimalsum for overføringer i løpet av en måned), og må ringe banken for å sette opp denne. Skriv ut eller lagre kvitteringen for utført oppdrag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #3 Del Skrevet 4. mai 2020 Noen fler med synspunkter her? Anonymkode: 2a79d...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 4. mai 2020 #4 Del Skrevet 4. mai 2020 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen fler med synspunkter her? Anonymkode: 2a79d...026 Whistler hadde ikke synspunkter, men hadde laget en bruksanvisning til deg, men greit at du setter deg litt inn i det ja: https://www.naf.no/kjop-og-salg/salg-av-bil/usikker-og-skal-selge-bil-fort-les-dette/ Endret 4. mai 2020 av visp 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #5 Del Skrevet 8. mai 2020 Jeg kjøpte bil privat og da ordnet jeg forsikring på forhånd slik at den automatisk trådde i kraft da bilen ble overført til meg. Dette var fremtind, men de fleste selskap har sikkert noe lignende da kan man ta med seg bilen hjem med en gang. Om man ikke kjøper bilen koster det ikke noe, jeg oppga bare regnr til forsikringsselskapet via mail på forhånd så det lå klart i systemet deres. Alt ble gjort på nett og vi skrev ut kontrakt og fylte ut 2 eksemplar sammen. Selger var med da jeg prøvekjørte. Husk å si opp autopassavtalen når du selger bilen. Dette var en bil til 120.000. Vi hadde samme bank så pengene ble overført med en gang. Anonymkode: 75665...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #6 Del Skrevet 8. mai 2020 Helt utmerket innlegg av @Whistler, kan ikke skjønne at den ikke er "grønnere". Jeg er på vei til å se på, sannsynligvis kjøpe bil på motsatt side av landet, min tolvte på 20 år. Forsikring er tegnet (avlyses mandag om det ikke blir kjøp), og jeg har satt meg inn i alt det tekniske. Vegvesen er blitt heldigital, så eierskiftet er jammen blitt en fryd av enkle grep på PC. Prøvekjøring: Bli gjerne med. Kjøper vil ha spørsmål som du kan svare på. Se også til at de ikke herjer med bilen, i alle fall mens motoren er kald. Fortell om hvor pene dere kjører, mye lange distanser og at dere har fulgt alle servicer - gitt at det er sant. Lykke til! Anonymkode: 62bc0...8cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå